Στις επικοινωνίες του Σύρου καπετάνιου αναζητούν οι ελληνικές Αρχές το «κλειδί» για να βρουν τους παραλήπτες του οπλοστασίου που εντοπίστηκε από το Λιμενικό κρυμμένο μέσα σε κοντέινερ του φορτηγού πλοίου «Haddad 1» ανοιχτά της Ιεράπετρας Κρήτης.
Εκτός από τις επικοινωνίες του καπετάνιου «σαρώνονται» και οι κλήσεις των υπόλοιπων έξι μελών του πληρώματος, καθώς δεν αποκλείεται να ήξεραν για την ύπαρξη του οπλισμού. Ενδιαφέρον για την πορεία των ερευνών δείχνουν μυστικές υπηρεσίες υπό το φόβο το παράνομο φορτίο να προοριζόταν για μαχητές του Ισλαμικού Κράτους. Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχουν προκύψει τα στοιχεία που να πιστοποιούν κάτι τέτοιο, χωρίς να αποκλείεται, όμως, κανένα ενδεχόμενο.
Σε δύο από τα 14 εμπορευματοκιβώτια για τα οποία δεν υπήρχαν συνοδευτικά έγγραφα που να αναφέρουν την ύπαρξη όπλων και πυρομαχικών, εντοπίστηκαν κρυμμένα πίσω από συρταριέρες, ντουλάπια και πλαστικά χαλάκια γυμναστικής στο βάθος των containers.
Τα χαρτοκιβώτια ήταν τυλιγμένα με σελοφάν πάνω σε παλέτες και περιείχαν περίπου 5.000 επαναληπτικές κυνηγετικές καραμπίνες αστυνομικού τύπου (χράπα-χρούπα), δίκανα σούπερ ποζέ όπως και περίπου μισό εκατομμύριο σφαίρες των 9ΜΜ.
Τα μέλη του πληρώματος, τέσσερις από τη Συρία μεταξύ των οποίων ο καπετάνιος, δύο από την Ινδία και ένας Αιγύπτιος υποστηρίζουν ότι δεν γνώριζαν κάτι για το παρόμοιο φορτίο.
Αξιωματικοί του Λιμενικού τονίζουν ότι δεν θα υπάρξουν άλλα αντίστοιχα ευρήματα. Άλλες πηγές ενημέρωσης αναφέρουν ότι η πλεύση του Haddad 1 ήταν «ελεγχόμενη» και τα στελέχη των μυστικών υπηρεσιών έδωσαν την πληροφορία προκειμένου να γίνει ο έλεγχος από τις ελληνικές Αρχές.
Πέρα από τα δύο εμπορευματοκιβώτια έχουν ανοιχτεί δύο ακόμη, τα οποία δεν φαίνεται να έχουν ανάλογο οπλισμό, ωστόσο θα γίνει έρευνα και στα υπόλοιπα για το ενδεχόμενο ύπαρξης πυροβόλων όπλων που αντιστοιχούν στο διαμέτρημα των σφαιρών, οι οποίες βρέθηκαν. Στελέχη του Λιμενικού αναφέρουν ότι το πλοίο είχε ανοικτό τον πομπό εκπομπής σήματος χωρίς να έχει επικοινωνία με άλλο καράβι από τη στιγμή που έφυγε από την Αλεξανδρέττα Τουρκίας έως και την έρευνα των λιμενικών στην Ιεράπετρα.
Στα «ένοχα» εμπορευματοκιβώτια εμφανιζόταν νόμιμο φορτίο πλαστικά οικιακά είδη ανάμεσα στα οποία υπήρχε ο βαρύς οπλισμός και τα πυρομαχικά. Από μία πρώτη έρευνα της πορείας του, διαπιστώθηκε ότι είχε ξεκινήσει από την Αμβέρσα Βελγίου και από εκεί στην Τουρκία με τελικό προορισμό τη Λιβύη.
Από τα πρώτα στοιχεία προκύπτει ότι το Haddad 1, τουλάχιστον από τον Φεβρουάριο του 2015, βρίσκεται υπό την κυριότητα εταιρείας ελληνικών συμφερόντων με έδρα τον Πειραιά. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη διεύθυνση εμφανίζονται να έχουν την έδρα τους τόσο η πλοιοκτήτρια όσο και η διαχειρίστρια εταιρεία του υπό σημαία Βολιβίας φορτηγού πλοίου.
Τελικός προορισμός είχαν δηλωθεί τα Μιζουράτα ή αλλιώς Μισράτα της Λιβύης, ένα λιμάνι-«σταθμός» των δυνάμεων της «Αυγής της Λιβύης», που αμφισβητούν την αναγνωρισμένη κυβέρνηση του πρωθυπουργού Αμπντουλάχ αλ Θίνι. Σημειώνεται ότι από τον Αύγουστο του 2014 έως την 1η Φεβρουαρίου 2015 το πλοίο λεγόταν «Μamo» και έφερε σημαία Καμπότζης, ενώ την εξαετία 2008 - 2014 το όνομά του ήταν «Άρχων» (Arxon) και ταξίδευε υπό σημαία Ελλάδας, νηολογημένο στη Μυτιλήνη.