Παρά τις εντάσεις που επικράτησαν κατά τη συνάντηση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη, με τα διοικητικά συμβούλια των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, ολοκληρώθηκε τελικά η συνάντηση.
Ο κ. Φίλης διαβεβαίωσε τους εκπαιδευτικούς ότι γίνονται προσπάθειες για να καλυφθούν τα κενά. «Υπάρχουν κενά, όπως κάθε χρόνο, αλλά η γενικευμένη εικόνα ότι τα σχολεία δεν λειτουργούν δεν είναι ακριβής. Η πρώτη μας μάχη είναι να προσλάβουμε αναπληρωτές σε όλες τις βαθμίδες. Χιλιάδες καθηγητές βρίσκονται στις θέσεις τους. Τις επόμενες μέρες θα ολοκληρωθούν άλλες 6500 προσλήψεις. Ο συνολικός αριθμός θα φτάσει τις 18500. Θα υπάρξουν κενά, ωστόσο είναι αντιμετωπίσιμα. Δεν υποστηρίζουμε ότι με τις προσλήψεις θα καλύψουμε το πρόβλημα της ανεργίας», επεσήμανε χαρακτηριστικά.
Υποστήριξε επίσης ότι τα κενά τα κληρονόμησαν δεν τα δημιούργησαν. «Κάνουμε κατά προτεραιότητα τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας» είπε.
Προσπάθεια οι μόνιμες προσλήψεις
«Έχουμε τη συναίσθηση ότι με τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους δεν μπορεί να καλύπτει κανείς τα κενά κάθε χρόνο» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Πρόθεση μας είναι να υπάρξουν μόνιμες προσλήψεις, μόλις τα δημόσια οικονομικά, το επιτρέψουν. Επειδή κάθε παιδί πρέπει να έχει μία πιο σταθερή σχέση με τον δάσκαλο του. Και όχι να αλλάξει κάθε τόσο δάσκαλο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να δημιουργηθεί αυτή η παιδαγωγική σχέση. Δεν ξεχνάμε ότι υπάρχει το πλαίσιο του οικονομικού δημοσιονομικού καταναγκασμού το οποίο εμποδίζει να ικανοποιήσουμε την λογική αξίωση της στελέχωσης εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό. Ανάμεσα στους πρώτους μόνιμους διορισμούς θα είναι και οι εκπαιδευτικοί».
Αξιολόγηση
Αναφορικά με την αξιολόγηση ο κ. Φίλης τόνισε ότι η ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης θα καταργηθεί. «Θα γίνεται πλέον αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και όχι τιμωριτική αξιολόγηση όπως ίσχυε μέχρι σήμερα», συμπλήρωσε.
Εθελοντική προσφορά
Σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικής δυσπραγίας το δημόσιο σχολείο μπορεί και στέκεται όρθιο χάρη στη προσφορά των εκπαιδευτικών, σημείωσε επίσης, επισημαίνοντας ότι πολλές δραστηριότητες, πολιτιστικές, αθλητικές ακόμα και κοινωνικά φροντιστήρια γίνονται εθελοντικά πέρα από το διδακτικό ωράριο των καθηγητών και των δασκάλων οι οποίοι εισπράττουν ως μοναδική ανταμοιβή την αναγνώριση του έργου τους διαμέσου της ματιάς των παιδιών.
«Δεν πρόκειται για μία ιστορία δούνε και λαβείν, αλλά άλλου τύπου. Η κοινωνική εκπαιδευτική προσφορά των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδεικνύεται και να επιβραβεύεται μέσα στο σχολείο, από τους γονείς και τους συναδέλφους. Αυτή είναι η καλύτερη αξιολόγηση» τόνισε.
Αναφορικά με την ένταση που προκλήθηκε ο υπουργός ανέφερε: «Κάποιοι έδειξαν με τη στάση τους, ότι δεν θέλουν διάλογο. Κάνουμε έκκληση να μην ισοπεδώσει κανείς την κατάσταση στη παιδεία γιατί έτσι απαξιώνεται το δημόσιο σχολείο. Τα προβλήματα στα σχολεία είναι γνωστά και αντιμετωπίζουμε».