Νέο μέτωπο ανοίγει με τους Φιλολόγους ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης αυτή τη φορά για τη αυτή τη φορά για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στους μαθητές της Α' Γυμνασίου, την οποία χαρακτήρισε ως «παρά φύσιν» σε σύγκριση με τις ώρες των Νέων Ελληνικών.
Η δήλωση του υπουργού έγινε σε εκδήλωση στην Καλλιθέα, το απόγευμα της Δευτέρας.
«Βοηθούν τα αρχαία τα παιδιά να μάθουν τη γλώσσα; Δεν ξέρω, παρότι είμαι αρχαιολάτρης. Πιστεύει κανείς ότι στην Α’ Γυμνασίου που το παιδί σήμερα τρώει στο κεφάλι τρεις ώρες Αρχαία από πρωτότυπο και δυο ώρες Νέα Ελληνικά είναι παιδαγωγικά σωστό; Προφανώς είναι παρά φύσιν αυτό που συμβαίνει σήμερα, τρεις ώρες Αρχαία και δυο Νέα Ελληνικά στην Α’ Γυμνασίου. Άρα θα πρέπει να ξανασκεφτούμε», ανέφερε συγκεκριμένα ο κ. Φίλης.
Αλλαγή βιβλίων μέσα στη χρονιά
Μεταξύ των ερωτήσεων που απάντησε ο κ. Φίλης ήταν και μία για τα σχολικά βιβλία, με τον υπουργό Παιδείας να παραδέχεται ότι δεν είναι χρήσιμα όλα όσα δίνονται στους μαθητές.
«Το βιβλίο της Γυμναστικής έχετε ακούσει; Δυστυχώς δεν μπόρεσα ως υπουργός να παρέμβω στο θέμα αυτό. Από του χρόνου θα είναι δραστικός ο περιορισμός και στο εύρος των βιβλίων που θα μοιράζονται στους μαθητές. Ελπίζω και μέσα στη σχολική χρονιά να αλλάξουμε μερικά που κατά γενική ομολογία κι εκτίμηση των εκπαιδευτικών αλλά και του ΙΕΠ δεν διδάσκονται», συνέχισε ο κ. Φίλης.
Την έντονη αντίδραση των μελών του Τομέα κλασσικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών προκάλεσε η πρόταση για την κατάργηση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο. Σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν τα εξής:
«Με κατάπληξη πληροφορηθήκαμε την πρόταση, που υπογράφεται από 56 πανεπιστημιακούς δασκάλους, σχετικά με την κατάργηση της διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο. Η έκπληξή μας έγινε μεγαλύτερη από το γεγονός ότι το εν λόγω κείμενο υπογράφεται από συναδέλφους η συντριπτική πλειονότητα των οποίων δεν έχει σχέση με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Φιλολογία ή με την αρχαιογνωσία εν γένει, ενώ αρκετοί από αυτούς υπηρετούν σε πανεπιστημιακά τμήματα άσχετα με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση γενικότερα. Το αποτέλεσμα είναι ότι η επίμαχη πρόταση υπεραπλουστεύει κατά τρόπο ανεπίτρεπτο ζητήματα σύνθετα και χαρακτηρίζεται συνολικά από μεγάλη προχειρότητα. Πληροφορούμενοι, ωστόσο, ότι το θέμα έχει αρχίσει να αποτελεί σημείο προβληματισμού των υπευθύνων για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία θεωρούμε ότι αποτελεί υποχρέωσή μας ως μελών του Τομέα Κλασικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών να δηλώσουμε τα εξής σχετικά με την αναγκαιότητα διατήρησης και περαιτέρω ενίσχυσης του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου»