Alcyon Creative: H εταιρία από τη Δράμα που έκανε την Αργοναυτική Εκστρατεία επιτραπέζιο παιχνίδι

«Argonauts»: Όταν η Αργοναυτική Εκστρατεία έγινε επιτραπέζιο παιχνίδι

Ο χώρος των επιτραπέζιων παιχνιδιών (board games, αγγλιστί) εδώ και καιρό έχει ξεφύγει από τα όρια της «geek» κοινότητας: Από τις ηρωικές εποχές του «Hero Quest», της «Σταυροφορίας στο Διάστημα» και άλλων θρυλικών επιτραπέζιων που χαρακτηρίζουν την παιδική ηλικία όσων είμαστε γύρω στα 30 έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. Εν έτει 2016, δημιουργοί από όλο τον κόσμο συνθέτουν μία πολύχρωμη σκηνή που χαρακτηριστικό της είναι η τεράστια ποικιλία, για όλα τα γούστα, τόσο σε επίπεδο gameplay όσο και σε επίπεδο θεματολογιών.

Θεματολογικά μιλώντας, ιδιαίτερα δημοφιλείς κατηγορίες είναι το fantasy, η ιστορία και η επιστημονική φαντασία- και η αρχαία Ελλάδα, ως θέμα, κινείται πολύ συχνά ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη, με πολλά δημοφιλή παιχνίδια να την χρησιμοποιούν ως βασικό τους θέμα. Μεταξύ (πολλών) άλλων, η αρχαιοελληνική μυθολογία είναι στο επίκεντρο του ιδιαίτερα δημοφιλούς «Cyclades», ενώ έντονα αρχαιοελληνικό «χρώμα» έχει και το εξαιρετικά επιτυχημένο «7 Wonders» («Τα Επτά Θαύματα του Κόσμου»).

Από την μεγάλη αυτή αρένα δεν θα ήταν δυνατόν να απουσιάζουν οι Έλληνες δημιουργοί: Η Alcyon Creative μια ελληνική εταιρεία με έδρα τη Δράμα «γεννήθηκε» το 2014, και έφερε το ελληνικό μεράκι σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο, με «σκάφος» το διασημότερο πλοίο της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας- τη θρυλική Αργώ.

«Αργοναύτες»

Οι γράφων γνώρισε το «Argonauts» στο πλαίσιο της προσωπικής του ενασχόλησης με τα επιτραπέζια- και οι εντυπώσεις του είναι εξαιρετικές. Πρόκειται για ένα συνεργατικό παιχνίδι για μέχρι τέσσερις παίκτες, αποστολή των οποίων είναι να φέρουν σε πέρας το ταξίδι των Αργοναυτών. Ξεκινώντας από το εικαστικό/ καλλιτεχνικό κομμάτι, η δουλειά της Γιώτας Βοργία είναι απλά καταπληκτική: Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους, από τις ζωγραφιές των Αργοναυτών, των μυθικών τεράτων και των καρτών των encounters μέχρι τον χάρτη/ ταμπλό όπου διαδραματίζεται το παιχνίδι.

Όπως προαναφέρθηκε, το «Argonauts» είναι ένα cooperative παιχνίδι: Οι παίκτες παίζουν στην ουσία εναντίον του παιχνιδιού και όχι ο ένας εναντίον του άλλου, οπότε μπορεί να παιχτεί και από μόνο έναν παίκτη (χαρακτηριστικό πολλών συνεργατικών παιχνιδιών). Ο κάθε παίκτης αναλαμβάνει από μία από τέσσερις ομάδες, τεσσάρων Αργοναυτών η καθεμία (σε περίπτωση που παίζει κάποιος μόνος του, χειρίζεται και τις τέσσερις ομάδες, εάν είναι δύο οι παίκτες ο καθένας παίζει δύο, στους τρεις ο ένας παίζει δύο ομάδες και οι άλλοι από μία και στους τέσσερις ο καθένας παίζει μία ομάδα). Ο κάθε Αργοναύτης έχει τις δικές του δεξιότητες και ειδικές δυνάμεις, τις οποίες και οι παίκτες αξιοποιούν για να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους.

Σε κάθε γύρο, η Αργώ κινείται μία θέση στη διαδρομή. Η νέα θέση μπορεί να είναι πόλη, όπου υπάρχουν διάφορες επιλογές (από αγορά αντικειμένων και εφοδίων μέχρι επίσκεψη σε ναό για απόκτηση θεϊκής εύνοιας, που βοηθά σε κάποια σημεία του παιχνιδιού, εξερεύνηση της περιοχής κ.α.), μυθικό encounter (όπου οι παίκτες χρησιμοποιούν τις δυνατότητες και δεξιότητες των διαθέσιμων Αργοναυτών τους για να τα βγάλουν πέρα, μέσω ενός αρκετά ισορροπημένου συστήματος, που κορυφώνεται με ρίψη δωδεκάεδρου ζαριού) ή «απλή» θαλάσσια θέση- οπότε ανοίγει κάρτα από τη σχετική στίβα των θαλάσσιων events. Οι κάρτες μπορούν να έχουν θετικές, «ουδέτερες» ή αρνητικές επιπτώσεις- εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, μέσω του σωστού χειρισμού των διαθέσιμων ηρώων, καθώς δεν μπορείτε να χρησιμοποιείτε συνέχεια τους ίδιους. Για την ακρίβεια, όταν κατεβάζετε κάποιον, θεωρείται «εξαντλημένος» και μπαίνει στην ανάλογη θέση στη «μπάρα» της κάθε ομάδας Αργοναυτών. Ο Αργοναύτης μένει εκεί μέχρι το επόμενο encounter, οπότε και μπαίνει άλλος Αργοναύτης στη θέση του, «σπρώχνοντάς» τον προηγούμενο στη θέση της «ξεκούρασης». Η επόμενη θέση (όταν κατεβεί σε θέση «εξάντλησης» τρίτος Αργοναύτης) είναι πίσω στο χέρι σας- οπότε πρακτικά, μετά την αρχή του παιχνιδιού, θα έχετε πάντα δύο Αργοναύτες κάτω και δύο στο χέρι προς χρήση, ώστε να τα βγάζετε πέρα με τα θαλάσσια events, τα μυθικά encounters (είναι όλα εδώ, από τις Συμπληγάδες μέχρι τις Άρπυιες και τον Τάλω) και τις εξερευνήσεις όταν πιάνετε λιμάνια.

Σε περίπτωση που δεν τα καταφέρετε να περάσετε με επιτυχία ένα encounter, το ταξίδι σας συνεχίζεται, όμως υπάρχουν επιπτώσεις, υπό τη μορφή ζημιών στην Αργώ ή απωλειών Αργοναυτών, σε ειδικό δείκτη στο ταμπλό, ανεξάρτητα από τους ήρωες που χρησιμοποιείτε. Εάν ο δείκτης αυτός πάει στο μηδέν, ή η Αργώ χτυπηθεί τέσσερις φορές (και δεν επισκευάσετε τις ζημιές), πριν επιστρέψετε στην Ιωλκό, χάσατε.

Το παιχνίδι μαθαίνεται εύκολα, παίζεται γρήγορα και είναι εξαιρετικά ευχάριστο- αν και, εάν είστε άπειρος και δεν σας τύχει καλός συνδυασμός ηρώων, χαρακτηρίζεται από μάλλον υψηλό βαθμό δυσκολίας (σημειωτέον, μπορείτε να αλλάξετε τη δυσκολία βάζοντας ή βγάζοντας κάρτες στα decks των events και αλλάζοντας κάποιες άλλες παραμέτρους – σχετικές οδηγίες παρέχονται στο βιβλιαράκι των οδηγιών). Σε κάθε περίπτωση, ο γράφων το βρήκε μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία, που γίνεται ακόμα ωραιότερη από το γεγονός ότι είναι φτιαγμένη από ελληνικά χέρια. Μικρό μειονέκτημα θα μπορούσε να θεωρηθεί η γραμμικότητά του (από την άποψη ότι η διαδρομή είναι η ίδια, ακόμα και αν αλλάζουν οι Αργοναύτες που σας τυχαίνουν στις ομάδες και τα random events που ανοίγουν από τα δύο decks), αλλά και αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί, εάν ακολουθήσετε οδηγίες για διαφορετικό mode παιχνιδιού που περιέχονται στο βιβλιαράκι. Σημειωτέον, εάν έχετε απορίες σχετικά με κάποιους κανόνες ή χρειάζεστε κάποιες διευκρινίσεις, μπορείτε να έρθετε σε επαφή με τους δημιουργούς μέσω Facebook- απαντούν γρήγορα και θα σας λύσουν τις όποιες απορίες.

Το ταξίδι της Alcyon Creative

Όπως προαναφέρθηκε, η Alcyon Creative εδρεύει στην πόλη της Δράμας. Το ταξίδι που οδήγησε στον «απόπλου της Αργούς» άρχισε το 2014- και η ομάδα το περιγράφει η ίδια στη HuffPost Greece.

Πόσα χρόνια υπάρχει η Alcyon Creative;

Όλα ξεκίνησαν πάνω από δυο κούπες καφέ τον Δεκέμβριο του 2014. Οι περισσότεροι ήμασταν γνωστοί και φίλοι από πριν, αλλά τότε έπεσε η ιδέα για τη δημιουργία ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού και μέσα από αυτό γεννήθηκε η ομάδα μας.

Δώστε την ταυτότητα της ομάδας (πόσα μέλη, ποια, πού είναι η έδρα κλπ)

Η ομάδα μας αποτελείται από επτά βασικά μέλη ενώ έδρα μας είναι η πόλη της Δράμας. Ανάμεσά μας έχουμε και έναν βετεράνο στον χώρο των επιτραπέζιων παιχνιδιών στην Ελλάδα, τον Λευτέρη Ηρωγλίδη, ο οποίος έχει εκδώσει τέσσερις τίτλους πριν από την Alcyon Creative, ενώ χάρη στην εμπειρία και την τεχνογνωσία του προχωρήσαμε δυναμικά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του πρώτου μας πρότζεκτ. Την ομάδα αποτελούν μαζί με τον Λευτέρη ο Κωστής Τόλιος, τα αδέρφια Κώστας και Ηλίας Ιώβης, ο Γιάννης Σταμάτης, ο Χάρης Χαραλαμπίδης και ο Αλέξανδρος Μπουχαρέλης. Κοινός μας παρονομαστής είναι η αγάπη για επιτραπέζιο παιχνίδι και το gaming γενικότερα.

Πώς αποφασίσατε να κάνετε το χόμπι σας επάγγελμα;

Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι επάγγελμα για εμάς. Παραμένει αυστηρά χόμπι το οποίο απλά προσπαθούμε να υλοποιήσουμε με επαγγελματισμό. Όλοι έχουμε τις προσωπικές επαγγελματικές μας δραστηριότητες και αφιερώνουμε παράλληλα όσο περισσότερο από τον ελεύθερο χρόνο μας στα παιχνίδια της Alcyon.

Έχετε δει μεγαλύτερη ανταπόκριση στην ελληνική ή στην ξένη αγορά;

Το πρώτο μας παιχνίδι, οι Αργοναύτες, χρηματοδοτήθηκε το καλοκαίρι του 2015 μέσω crowdfunding (συμμετοχική χρηματοδότηση) από την καταξιωμένη πλατφόρμα Kickstarter. Απευθυνθήκαμε λοιπόν κατευθείαν στη διεθνή αγορά, για να επιτευχθεί ο στόχος της χρηματοδότησης. Γι’ αυτό το λόγο εξάλλου και η πρώτη έκδοση του παιχνιδιού είναι στην Αγγλική γλώσσα (πρόσφατα μεταφράσαμε τους πλήρεις κανόνες στην Ελληνική για τους φίλους μας εδώ στην Ελλάδα). Το τελευταίο διάστημα έχουμε ξεκινήσει βήματα προώθησης της δουλειάς μας στον Ελληνικό χώρο.

Πώς προέκυψε η ιδέα για τους Αργοναύτες;

Η ιδέα της Αργοναυτικής εκστρατείας τριβέλιζε στο μυαλό του Λευτέρη για χρόνια. Η γνωριμία και ο σχηματισμός της ομάδας έδρασαν καταλυτικά και γρήγορα η ιδέα αποτυπώθηκε στο χαρτί!

Πώς περιγράφετε την πορεία σας μέχρι τώρα; Περιμένατε μεγαλύτερη ή μικρότερη αποδοχή/ ανταπόκριση;

Είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι από το πόσο ο κόσμος αγκάλιασε το πρώτο μας project. Η ανατροφοδότηση που λαμβάνουμε και αφορά όλες τις πτυχές του παιχνιδιού (gameplay, εικονογράφηση, ποιότητα παραγωγής) είναι στην συντριπτική της πλειοψηφία θετική, γεγονός που μας ενθαρρύνει για να συνεχίσουμε να σχεδιάζουμε παιχνίδια.

Πώς βλέπετε το ελληνικό κοινό των boardgames; Αυξημένο, μειούμενο ή σταθερό σε σχέση με παλαιότερα;

Θεωρούμε ότι το κοινό είναι σχετικά αυξημένο, αλλά αυτό που μας ικανοποιεί περισσότερο είναι η στροφή σε πιο «σύνθετα» παιχνίδια σε σχέση με την αντίληψη που μπορεί να έχει ο μέσος Έλληνας gamer για το πώς είναι ένα επιτραπέζιο. Για παράδειγμα οι Αργοναύτες είναι ένα συνεργατικό παιχνίδι. Οι τέσσερις παίκτες συνεργάζονται όλοι μαζί για να ολοκληρώσουν το μυθικό ταξίδι των Αργοναυτών και ουσιαστικά να «νικήσουν» το ίδιο το παιχνίδι. Δεν υπάρχει ένας νικητής απέναντι στους άλλους. Αυτό σαν έννοια μπορεί να ξενίζει γιατί δεν είμαστε εξοικειωμένοι με αυτό το είδος παιχνιδιού, αλλά αν το δοκιμάσει κανείς θα δει ότι είναι το ίδιο ή και περισσότερο διασκεδαστικό.

Σε τι κοινό απευθύνεστε σε γενικές γραμμές; (πχ ηλικίες, δυσκολία παιχνιδιών κτλ)

Δεν έχουμε σαν Alcyon συγκεκριμένο ηλικιακό στόχο. Αυτό διαμορφώνεται ανάλογα από το είδος του κάθε παιχνιδιού ξεχωριστά, την πολυπλοκότητά του και τις ιδιαιτερότητές του. Αυτό που επιδιώκουμε ως στόχο μας είναι το κάθε μας παιχνίδι να «ζει» μέσα σε έναν δικό του κόσμο, να βρίσκεται μέσα σε ένα πλαίσιο, είτε αυτό είναι ιστορικό, μυθολογικό, φαντασίας ή επιστημονικής φαντασίας και όχι να είναι κάτι αφηρημένο, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι δύσκολο στην κατανόηση. Για εμάς το πρώτο βήμα για τον σχεδιασμό ενός παιχνιδιού είναι η έρευνα πάνω στο θέμα του. Για τους Αργοναύτες διαβάσαμε τον μύθο της Αργοναυτικής εκστρατείας όπως καταγράφηκε ενώ για το επερχόμενο Deus Ex Machina, έγινε μελέτη της ελληνικής μυθολογίας από τον Ιωάννη Κακριδή.

Σε τι projects δουλεύετε τώρα;

Ήδη έχουμε ετοιμάσει την επόμενη καμπάνια crowdfunding μέσω της πλατφόρμας Kickstarter με εκτιμώμενη έναρξη κατά τα μέσα του Ιουνίου. Το project που ονομάζεται “Deus Ex Machina” (Από Μηχανής Θεός) θα έχει μυθολογικό αρχαιοελληνικό θέμα, με τους παίκτες να λαμβάνουν τον ρόλο ενός Ολύμπιου θεού, ο οποίος χειραγωγεί θρυλικές ηρωίδες και ήρωες για να κάνουν το θέλημά του, να ολοκληρώσουν άθλους και να αφιερώσουν την δόξα της επιτυχίας τους στον ίδιο. Ο νικητής θα είναι ο παίκτης με τους περισσότερους πόντους «Δόξας». Παράλληλα δουλεύουμε πάνω στο επόμενο project, το Ironclad, ένα συνεργατικό παιχνίδι (όπως και οι Αργοναύτες) επιστημονικής φαντασίας, όπου οι παίκτες παίρνουν τον έλεγχο του σκάφους Ironclad και του πληρώματός του εκτελώντας διάφορες αποστολές και διαμορφώνοντας μέσα από τις επιλογές τους την ροή των γεγονότων σε μια ιστορία τύπου “space opera”. Στόχος μας είναι να βγει στο Kickstarter τέλη του 2016.

Δημοφιλή