Κατά την κατασκευή του 787 Dreamliner, το οποίο πέταξε για πρώτη φορά το 2009, η Boeing ήρθε αντιμέτωπη με αρκετά εμπόδια στο μηχανικό κομμάτι του έργου.
Το μεγαλύτερο ίσως όλων, ήταν η απόφασή τους να κατασκευάσουν το μεγαλύτερο μέρος του αεροπλάνου από πλαστικό που έχει ενισχυθεί με ανθρακονήματα και άλλα σύνθετα υλικά και να μη χρησιμοποιήσουν αλουμίνιο, το πιο συνηθισμένο υλικό, δηλαδή, για την κατασκευή εμπορικών αεροσκαφών. Δεν ήταν μια εύκολη απόφαση, βοήθησε όμως στο τέλος την Boeing στο να πραγματοποιήσει μια τεράστια αλλαγή στα αεροσκάφη της, μια αλλαγή που μπορεί να μειώσει σημαντικά τις επιπτώσεις του jet lag στους επιβάτες.
«Το Dreamliner διαθέτει μια σύνθετη άτρακτο και αυτό μας επέτρεψε να του ασκήσουμε πίεση σε όποιο υψόμετρο θέλαμε, επειδή το υλικό του δεν είναι τόσο ευαίσθητο στην κόπωση», είπε ο Blake Emery, διευθυντής στρατηγικής διαφοροποίησης στη Boeing Commercial Airlines, σε συνέντευξη που έδωσε στο Business Insider.
Τα περισσότερα αεροπλάνα, προς το παρόν, έχουν πίεση αέρα καμπίνας ισοδύναμη με εκείνη που υπάρχει στο υψόμετρο των 8.000 ποδιών (2.400μ). Για το Dreamliner, η Boeing μείωσε την πίεση στα 6.000 πόδια (1.828μ).
«Προκειμένου να μειώσουμε το υψόμετρο της καμπίνας, αυξήσαμε την πίεση του αέρα μέσα στην καμπίνα», είπε ο Emery. «Ακούγεται κάπως αντιφατικό στους περισσότερους ανθρώπους».
Για τους περισσότερους από εμάς, μια πτήση πολλών ωρών αφήνει τα σημάδια της πάνω μας: πονοκέφαλοι, εξάντληση, ανορεξία, ναυτία, αϋπνίες, είναι κάποια από αυτά. Σε αυτό το σύνολο συμπτωμάτων έχει δοθεί το γνωστό σε όλους πλέον όνομα «jet lag». Στην πραγματικότητα, ωστόσο, το jet lag είναι αρκετά πιο σοβαρό.
Μια έρευνα του Oklahoma State University έδειξε πως τα συμπτώματα του jet lag μπορούν πολλές φορές να παρομοιαστούν με τα συμπτώματα της «ασθένειας του βουνού» που παρουσιάζουν οι ορειβάτες, οι σκιέρ και όλοι όσοι εκτίθενται συχνά σε υψόμετρο άνω των 6.500 ποδιών (1.981μ) σε βουνό. Η έρευνα ανακάλυψε πως οι επιβάτες που πηγαίνουν από το επίπεδο της θάλασσας σε υψόμετρο έως και 8.000 πόδια, βλέπουν τη συγκέντρωση οξυγόνου στο αίμα τους να πέφτει κατά 4%. Αν και αυτό δεν προκαλεί από μόνο του πλήρη «ασθένεια του βουνού», προκαλεί αυτό που η έρευνα ονομάζει «αυξημένη εμφάνιση δυσφορίας μετά από τρεις με εννέα ώρες έκθεσης».
«Η έρευνα έδειξε πως τα σώματα των επιβατών έχουν την ίδια αντίδραση στα 6.000 πόδια με αυτή που έχουν στο επίπεδο της θάλασσας. Οπότε αποφασίσαμε να ασκήσουμε πίεση της τάξης των 6.000 ποδιών στο Dreamliner», λέει ο Emery. Στα 6.000 πόδια ο αέρας της καμπίνας είναι πιο πυκνός και έχει μεγαλύτερο επίπεδο κορεσμού οξυγόνου. Έτσι το σώμα δεν χρειάζεται να δουλέψει τόσο πολύ για να οξυγονώσει το αίμα και να συντηρηθεί. Σύμφωνα με τον Emery, δεδομένου πως δεν υπάρχει μια τέλεια ένα-προς-ένα αντιστοιχία ανάμεσα στο υψόμετρο και το jet lag, η Boeing έχει λάβει επιπλέον μέτρα για τη άμβλυνση των συμπτωμάτων. Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν την αύξηση της υγρασίας στην καμπίνα, καθώς και ένα νέο σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα.