Ας υποθέσουμε ότι χαζεύετε την αρχική σελίδα στο Facebook και ως δια μαγείας βλέπετε ότι εμφανίζονται διαφημίσεις σχετικά με θέματα που σας αφορούν αυτή την περίοδο, σαν να έχει διαβάσει κάποιος το μυαλό σας.
Ίσως για παράδειγμα να πλησιάζουν τα γενέθλια της μητέρας σας και το Facebook σας προτείνει ανθοπωλεία που βρίσκονται κοντά σας. Ή ίσως πάλι να κάνατε πλάκα στους φίλους σας ότι θέλετε να αγοράσετε ένα Jeep και το Instagram προωθεί σελίδες αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ασχέτως θέματος που αφορούν ή προϊόντος όλοι έχετε δει διαφημίσεις που εμφανίζονται στη σελίδα σας στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και σας έχουν προβληματίσει, αφού σας κάνουν να αναρωτιέστε αν κάποιος σας παρακολουθεί.
Το Facebook είναι παντογνώστης, ξέρει τι σκέφτεστε και θέλει να σας διαβεβαιώσει γι' αυτό.
«Θέλουμε οι διαφημίσεις που βλέπουν οι άνθρωποι στο Facebook να είναι ενδιαφέρουσες, χρήσιμες και σχετικές», ανέφερε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος του μέσου κοινωνικής δικτύωσης.
Σε ποιες πληροφορίες και σε ποιους χρήστες του Facebook στοχεύουν οι διαφημιστές:
1) Τοποθεσία
2) Ηλικία
3) Γενιά
4) Φύλο
5) Γλώσσα
6) Μορφωτικό Επίπεδο
7) Αντικείμενο Σπουδών
8) Σχολείο
9) Συγγένεια
10) Εισόδημα
11) Ιδιοκτησία
12) Αξία ακινήτων
13) Μέγεθος ακινήτου
14) Τετραγωνικά μέτρα ιδιοκτησίας
15) Έτος κατασκευής κατοικίας
16) Σύνθεση νοικοκυριού
17) Χρήστες που έχουν γιορτή μέσα στις επόμενες 30 ημέρες
18) Χρήστες που βρίσκονται μακριά από την οικογένειά τους ή την πατρίδα τους
19) Χρήστες που είναι φίλοι με κάποιον που έχει γιορτή, ή είναι νιόπαντρος, ή αρραβωνιασμένος ή έχει μετακομίσει πρόσφατα ή πλησιάζουν τα γενέθλιά του
20) Χρήστες που έχουν μακροχρόνια σχέση
21) Xρήστες που βρίσκονται σε σχέση για μικρό χρονικό διάστημα
22) Χρήστες που απέκτησαν πρόσφατα σχέση
23) Χρήστες που απέκτησαν πρόσφατα μία νέα δουλειά
24) Χρήστες που αρραβωνιάστηκαν πρόσφατα
25) Χρήστες που παντρεύτηκαν πρόσφατα
26) Χρήστες που μετακόμισαν πρόσφατα
27) Χρήστες που έχουν γενέθλια σύντομα
28) Γονείς
29) Επικείμενους γονείς
30) Μητέρες, ανάλογα με τον τύπο στον οποίο ανήκουν (π.χ μοντέρνες)
31) Χρήστες που είναι πιθανό να συμμετάσχουν ενεργά στην πολιτική
32) Συντηρητικούς και φιλελεύθερους
33) Προσωπική κατάσταση
34) Εργαζόμενους
35) Εταιρίες
36) Τίτλος εργασίας
37) Είδος εταιρίας
38) Ενδιαφέροντα
39) Χρήστες με μοτοσικλέτες
40) Χρήστες που σκοπεύουν να αγοράσουν αυτοκίνητο
41) Χρήστες που αγόρασαν πρόσφατα ανταλλακτικά αυτοκινήτου
42) Είδος και μάρκα αυτοκινήτου
43) Έτος που αγοράστηκε το αυτοκίνητο
44) Έτος αυτοκινήτου
45) Πόσα χρήματα είναι πιθανόν να ξοδέψει κάποιος στην επόμενη αγορά αυτοκινήτου
46) Από πού είναι πιθανό να αγοράσει ο χρήστης το αυτοκίνητο
47) Πόσους εργαζόμενους έχει μία εταιρία
48) Χρήστες που έχουν μικρές επιχειρήσεις
49) Χρήστες που εργάζονται στη διοίκηση επιχειρήσεων ή είναι στελέχη
50) Χρήστες που δίνουν χρήματα για φιλανθρωπικούς σκοπούς
51) Λειτουργικό σύστημα
52) Χρήστες που παίζουν παιχνίδια ζωγραφικής
53) Χρήστες που παίζουν παιχνίδια σε κονσόλες
54) Χρήστες που έχουν δημιουργήσει εκδηλώσεις στο Facebook
55) Xρήστες που έχουν προβεί σε πληρωμές μέσω Facebook
56) Xρήστες που έχουν ξοδέψει περισσότερα χρήματα από τον μέσο όρο στις πληρωμές μέσω Facebook
57) Διαχειριστές σελίδας στο Facebook
58) Χρήστες που έχουν ανεβάσει πρόσφατα φωτογραφίες
59) Προγράμματα διαδικτυακής περιήγησης
60) Υπηρεσίες email
61) Xρήστες που άρχισαν πρόσφατα να ασχολούνται με την τεχνολογία
62) Απόδημους
63) Χρήστες που ανήκουν σε κάποια πιστωτική ένωση
64) Επενδυτές
65) Αριθμός πιστωτικών γραμμών
66) Χρήστες με ενεργές πιστωτικές κάρτες
67) Τύπος πιστωτικής κάρτας
68) Χρήστες που έχουν μία πιστωτική κάρτα
69) Χρήστες που δεν έχουν αποπληρώσει τις αγορές που έχουν κάνει μέσω χρεωστικών καρτών
70) Χρήστες που ακούν ραδιόφωνο
71) Χρήστες που παρακολουθούν τηλεόραση
72) Χρήστες που έχουν κινητά τηλέφωνα
73) Είδος γραμμής σύνδεσης στο Διαδίκτυο
74) Χρήστες που πρόσφατα απέκτησαν ένα smartphone ή ένα tablet
75) Χρήστες που σερφάρουν στο Διαδίκτυο μέσω smartphone ή tablet
76) Χρήστες που χρησιμοποιούν κουπόνια
77) Είδη ενδυμασίας που αγοράζει ο χρήστης
78) Εποχές του χρόνου που ο χρήστης κάνει τις περισσότερες αγορές
79) Χρήστες που αγοράζουν συχνά μπύρες, κρασί ή άλλα οινοπνευματώδη ποτά
80) Χρήστες που αγοράζουν προϊόντα σε παντοπωλεία
81) Χρήστες που αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς
82) Χρήστες που αγοράζουν φάρμακα (όπως παυσίπονα)
83) Χρήστες που ξοδεύουν χρήματα για προϊόντα οικιακής χρήσης
84) Χρήστες που ξοδεύουν χρήματα για παιδικά προϊόντα ή προϊόντα κατοικίδιων
85) Χρήστες που ξοδεύουν περισσότερα χρήματα στο νοικοκυριό τους από τον μέσο όρο
86) Χρήστες που αγοράζουν προϊόντα μέσω Διαδικτύου
87) Είδη εστιατορίων στα οποία συνηθίζουν να γευματίζουν
88) Είδη καταστημάτων στα οποία ψωνίζει συνήθως ο χρήστης
89) Χρήστες οι οποίοι είναι δεκτικοί σε online προσφορές για ασφάλιση αυτοκινήτου, ή για προγράμματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή για συνδρομητικές τηλεοράσεις
90) Διάρκεια κατά την οποία ο χρήστης μένει στο ίδιο σπίτι
91) Χρήστες που σκοπεύουν να μετακομίσουν σύντομα
92) Χρήστες που ενδιαφέρονται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το ποδόσφαιρο ή άλλα αθλήματα
93) Χρήστες που έχουν ταξιδέψει πρόσφατα για αναψυχή ή για επαγγελματικούς λόγους
94) Χρήστες που χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς για να πάνε στη δουλειά τους
95) Τύποι διακοπών που προτιμούν
96) Χρήστες που επέστρεψαν πρόσφατα από ένα ταξίδι
97) Χρήστες που χρησιμοποίησαν πρόσφατα μία εφαρμογή για ταξίδια
98) Χρήστες που έχουν κοινοποιήσει το μέρος που βρίσκονται
Πηγή: Washington Post