Είναι πολύ δύσκολο να είσαι καλός διευθυντής, προϊστάμενος ή μάνατζερ και ο λόγος είναι ότι όποιος βρίσκεται σε αυτές τις θέσεις δεν πρέπει μόνο να είναι καλός στην δουλειά του, αλλά πρέπει να μπορεί να ηγηθεί μίας ομάδας, να εμπνεύσει τους υπαλλήλους του και να είναι ικανός να αντιμετωπίζει δύσκολες καταστάσεις. Κάποιοι λένε ότι ηγέτης γεννιέσαι και δεν γίνεσαι, αλλά επειδή όλοι έχουν περιθώριο βελτίωσης, βρήκαμε τα 13 πράγματα που κάνουν τα έξυπνα αφεντικά για να εμπνεύσουν και να παροτρύνουν τους υπαλλήλους τους, όπως τα κατέγραψε η ιστοσελίδα Inc.
1. «Θα το παρακολουθήσω και θα σου πω μέχρι την Τρίτη.»
Η επιτυχία μίας ομάδας εξαρτάται από την κατεύθυνση που δίνει εκείνος που ηγείται και την ανταπόκρισή του στους προβληματισμούς της ομάδας. Έτσι, όταν κάποιος θέτει ερωτήματα είναι καλό να γνωρίζει ότι θα απαντηθούν. Βέβαια, μην υπόσχεστε τίποτα στο οποίο δεν μπορείτε να ανταποκριθείτε.
2. «Έχω καλά και κακά νέα.»
Οι σωστοί ηγέτες λένε την αλήθεια και εξηγούν κάθε τους απόφαση.
3. «Αυτό αντιμετωπίζουμε και να τι σημαίνει αυτό για εσένα.»
Οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίζουν που στέκονται. Θέλουν να νιώθουν ασφαλείς και να γνωρίζουν ότι οι προϊστάμενοί τους παλεύουν για το καλό τους. Οπότε, όταν γίνεται κάτι που διαταράσσει αυτή την ασφάλεια, ο προϊστάμενος οφείλει να ενημερώσει τον εργαζόμενο με ειλικρίνεια.
4. «Θέλω να ξέρεις ότι είσαι ευθυγραμμισμένος με τους στόχους της εταιρείας.»
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι εργαζόμενοι δεν ακούνε αρκετά καλά λόγια. Οι έξυπνοι μάνατζερ γνωρίζουν ότι πρέπει να λένε συχνά στους εργαζόμενους αν τα πηγαίνουν καλά.
5. «Δεν είμαι σίγουρος τι να κάνω. Εσύ, τι θα έκανες στην θέση μου;»
Να ζητάς βοήθεια δεν είναι σημάδι αδυναμίας, αντίθετα δημιουργεί την αίσθηση της ειλικρίνειας και χτίζει πιο δυνατές επαγγελματικές σχέσεις, αφού δίνει σε όλους την δυνατότητα να βγουν μπροστά και να πάρουν πρωτοβουλίες.
6. «Όποτε θες έλα από το γραφείο μου.»
Οι εργαζόμενοι θέλουν να ξέρουν ότι το αφεντικό τους θα είναι εκεί όποτε και αν το χρειαστούν.
7. «Ρώτα με ό,τι θες.»
Δίνεται η αίσθηση ότι υπάρχει διαφάνεια.
8. «Θέλω να ξέρεις πόσο σε εκτιμώ.»
Να λαμβάνει ο εργαζόμενος την εκτίμηση και την αναγνώριση είναι σημαντικό. Είναι αυτό που τον παροτρύνει να γίνεται καλύτερος και να προσπαθεί περισσότερο.
9. «Θα ήθελα να βελτιωθείς. Αυτά είναι τα δυνατά σου σημεία.»
Φυσικά, ο προϊστάμενος πρέπει να ωθεί τους εργαζόμενους να γίνονται καλύτεροι, ακόμα κι αν πρέπει να τους πει τι κάνουν λάθος. Και σε αυτή την περίπτωση, όμως, υπάρχει ο σωστός τρόπος να διατυπωθεί και αυτός είναι τονίζοντας τα δυνατά του σημεία και αυτά που φέρουν περιθώριο βελτίωσης.
10. «Μπορώ να έχω τη συμβουλή σου;»
Οι άνθρωποι συχνά φοβούνται να ζητήσουν την συμβουλή των άλλων γιατί φοβούνται μην φανούν ανίκανοι. Η πραγματικότητα, όμως, είναι ότι όσοι ζητούν την συμβουλή των άλλων είναι περισσότερο ικανοί από όσους πιστεύουν ότι τα καταφέρνουν όλοι μόνοι τους καλά.
11. «Εμπιστεύομαι την κρίση σου.»
Ποιος δεν θέλει να το ακούσει αυτό;
12. «Δεν θα μπορούσα να το κάνω χωρίς εσένα.»
Είναι ίσως ο πιο σημαντικός τρόπος να πει κάποιος «ευχαριστώ». Αναγνωρίζοντας την προσπάθεια του εργαζόμενου του δίνεις το κίνητρο να συνεχίσει να προσπαθεί.
13. «Έχεις δίκιο.»
Είναι δύσκολο να παραδέχεσαι ότι κάποιος άλλος έχει δίκιο, επειδή αυτό σημαίνει ότι εσύ έχεις άδικο. Αλλά αν τα έχεις καλά με τον εαυτό σου και δεν έχεις ανασφάλειες δείχνεις και στους εργαζόμενους ότι δεν έχεις εγωισμό και δεν φοβάσαι να παραδεχτείς τα λάθη σου. Άλλωστε κανείς δεν είναι τέλειος και το πιο σημαντικό σε μία ομάδα είναι η συνεργασία και η αποτελεσματικότητα.