Τέσσερις στους 10 μαθητές στην Γερμανία δεν γνωρίζουν τι ήταν το Άουσβιτς

Τέσσερις στους 10 μαθητές στην Γερμανία δεν γνωρίζουν τι ήταν το Άουσβιτς
Auschwitz, Poland - March 28, 2008: Main gate of Auschwitz-Birkenau (Auschwitz I) concentration camp in Poland, where 1.1 million people where killed (90% Jews) by the Nazi army during the World War II (1940-1945). The Soviet troop liverated the camp on January 27 in 1945. In the following decades it became a symbol of the Holocaust. In 1947, Poland founded a museum on the site of Auschwitz I and II, and in 1979 it was named a UNESCO World Heritage Site.
Auschwitz, Poland - March 28, 2008: Main gate of Auschwitz-Birkenau (Auschwitz I) concentration camp in Poland, where 1.1 million people where killed (90% Jews) by the Nazi army during the World War II (1940-1945). The Soviet troop liverated the camp on January 27 in 1945. In the following decades it became a symbol of the Holocaust. In 1947, Poland founded a museum on the site of Auschwitz I and II, and in 1979 it was named a UNESCO World Heritage Site.
Ricardo_ha77 via Getty Images

Μόλις το 47% των Γερμανών μαθητών ηλικίας 14 με 16 ετών γνωρίζουν ότι το Άουσβιτς ήταν στρατόπεδο συγκέντρωσης, όπως προέκυψε από έρευνα του Ινστιτούτο Korber. Οι συντάκτες της έκθεσης αποδίδουν την άγνοια στην έλλειψη εκπαίδευσης και διδασκαλίας της ιστορίας στα σχολεία.

Ειδικότερα όπως προκύπτει από την έκθεση περισσότεροι από τους μισούς μαθητές ηλικίας 14 έως και 16 ετών, που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν γνωρίζουν τι ήταν το Άουσβιτς.

Μαθητές ηλικίας 17 ετών και άνω τα πήγαν καλύτερα καθώς το 71% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε πως γνωρίζει τι ήταν το Άουσβιτς. Συνολικά το 86% των συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένων και ενήλικων, έδωσε τη σωστή απάντηση.

Κάτι ενθαρρυντικό ήταν πως το 95% πιστεύει ότι τα μαθήματα ιστορίας στο γυμνάσιο και το λύκειο είναι σημαντικά. Επίσης το ίδιο ποσοστό εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα μαθήματα ιστορίας θα πρέπει να επιτρέπουν στους μαθητές να αντλούν διδάγματα από το παρελθόν για το παρόν.

Ο ιστορικός, ο Sven Tetzlaff, ο οποίος αναμείχθηκε στην έρευνα, εξέφρασε τον προβληματισμό του για τα αποτελέσματα και υπογράμμισε πως πρέπει να γίνουν πράγματα για να σταματήσει αυτή η δυσάρεστη εξέλιξη.

Σημειώνεται ότι το ινστιτούτο Körber είναι συνδεδεμένο με τη γερμανική προεδρία και κάθε χρόνο διοργανώνει διαγωνισμούς ιστορίας για παιδιά και μαθητές.

Δημοφιλή