Τι χρειάζεται για να κερδίσει κάποιος το τεχνολογικό στοίχημα και να εκπαιδεύσει μια ολόκληρη γενιά στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές; Όραμα και έμπνευση, πείσμα και προσήλωση, τέσσερα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν τον Γιώργο Γεράρδο και το Πλαίσιο Computers. Έτσι «γεννήθηκε» το Turbo-X, το brand συνώνυμο των PC στην Ελλάδα, το οποίο πλέον αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των Ελλήνων.
Πηγαίνοντας τριάντα χρόνια πίσω, οι προσωπικοί υπολογιστές είχαν μόλις αρχίσει να γίνονται γνωστοί, ήταν λίγοι και μάλιστα ιδιαίτερα ακριβοί. Αυτό έμελε να αλλάξει με μια ελληνική πρωτοβουλία, καινοτόμα και διορατική για την εποχή της, που σφράγισε την πορεία και εξέλιξη των PC στην ελληνική αγορά, κάνοντάς τα προσιτά σε όλους τους καταναλωτές.
Είναι η εποχή που ο Γιώργος Γεράρδος, ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει την επέκταση του Πλαισίου, αποφασίζει ότι υπάρχει χώρος για ένα PC κατασκευασμένο από ελληνικά χέρια, που θα μπει σε όλα τα ελληνικά σπίτια, στηρίζοντας τη γενιά των «πληροφορικάριων», που θα θητεύσουν στη μεγάλη σχολή του Πλαισίου. Η ονομασία που επιλέγει είναι Turbo-X, ένα brand το οποίο τρεις δεκαετίες μετά είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα στο χώρο της τεχνολογίας και έχει επεκταθεί σε μία ευρεία γκάμα συσκευών, από smartwatches μέχρι και τηλεοράσεις. Το σήμα έγινε καθολικά αποδεκτό και αγαπητό, ώστε 15 εκατ. προϊόντα να βρίσκονται σήμερα στα χέρια των καταναλωτών, δηλαδή 1,3 συσκευές ανά Έλληνα.
Το πρώτο Turbo-X XT ξεκίνησε να πωλείται στις αρχές του 1987, ήτοι πριν από 30 χρόνια. Μια γενιά μετά παραμένει… τούρμπο, αξιόπιστο και απόλυτα αναγνωρίσιμο. Η ιδέα και η προσπάθεια είχε ξεκινήσει τρία χρόνια νωρίτερα, με το λογότυπο να σχεδιάζεται τελικά το 1985 από το Γιώργο Γεράρδο και την αγαπημένη σύζυγό του, το Γιώργο Λιάσκα και έναν γραφίστα. Τα πρώτα μηχανήματα, με υλικά από την Ταϊβάν, συναρμολογήθηκαν στην Ελλάδα στο τέλος του 1986 και το όραμα αυτής της πρώτης ομάδας-δράσης του Πλαισίου για έναν υπολογιστή «made in Greece» έγινε πραγματικότητα. Η νέα εποχή ξεκίνησε – απόδειξη ότι αρκετές ελληνικές εταιρείες ακολούθησαν το παράδειγμα του Πλαισίου. Καμία, πάντως, από τις υπόλοιπες προσπάθειες δεν είχε την ίδια επιτυχία και μακροημέρευση, αν αναλογιστεί κανείς ότι μόνο το Turbo-X έχει καταφέρει να βρίσκεται ακόμη μέσα στην πρώτη πεντάδα των πωλήσεων στην ελληνική αγορά των προσωπικών υπολογιστών.
Η διορατικότητα του Γ. Γεράρδου θα αναγνωριστεί στην πράξη και θα επιβραβευθεί. Η υποδοχή από τους Έλληνες καταναλωτές είναι τέτοια που οι αναγνώστες του δημοφιλούς -τότε- περιοδικού «Computer Για Όλους» κατατάσσουν τον πρώτο Turbo-X ΧΤ στην πρώτη θέση της λίστας με τις καλύτερες επιλογές για υπολογιστή την τριετία 1989 – 1991.
Η δεκαετία του ‘90 ήταν γεμάτη από τεχνολογικές εξελίξεις, με το Turbo-X να αναβαθμίζεται διαρκώς και τα μηχανήματα της σειράς να βρίσκονται στην αιχμή των τεχνολογικών εξελίξεων. Η συγκεκριμένη δεκαετία είναι αυτή που κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνιση τους οι φορητοί υπολογιστές, τα γνωστά laptops. Το Πλαίσιο θα βγει και πάλι μπροστά, ορίζοντας τις εξελίξεις, όχι περιμένοντας να συμβούν. Το πρώτο Turbo-X laptop δημιουργήθηκε το 1992 και αρχικά συναρμολογείτο στο εξωτερικό. Και πάλι ο Γ. Γεράρδος θα επιμείνει στα ελληνικά χέρια και το 2003 μπαίνει σε λειτουργία η υπερσύγχρονη γραμμή συναρμολόγησης που δημιούργησε η εταιρεία στο κατάστημα της Μεταμόρφωσης.
Από το 1999 οι Έλληνες καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν το Turbo-X τους και online, μέσω του www.plaisio.gr, ενώ γενικότερα τη δεκαετία του 2000 η οικογένεια Turbo-X μεγάλωσε αισθητά: το 2007 κάνει την εμφάνιση του το νέο, πιο μοντέρνο λογότυπο, την επόμενη χρονιά ξεκινά η διάθεση του Turbo-X FlexWork για τους εταιρικούς πελάτες και το 2009 έρχεται η σειρά για το πρώτο netbook, το οποίο σημειώνει εξαιρετικές πωλήσεις.
H δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα είναι η περίοδος που το Turbo-X επεκτείνεται ως brand σε μία σειρά από υπολογιστικές συσκευές. Η αρχή γίνεται με τα tablets το 2011. Και δυο χρόνια μετά τα Turbo-X tablets ανακηρύσσονται No1 brand στην Ελλάδα.
Μεταξύ 2012-2013 το Turbo-X μπαίνει στα smartphones και οι τηλεοράσεις εδραιώνονται στην ελληνική αγορά, με τους καταναλωτές να αγκαλιάζουν και τις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως φαίνεται και από τις πωλήσεις που πραγματοποιούν. Μία άλλη πρωτιά σημειώθηκε το 2014, όταν ξεκινά η διάθεση του Turbo-X Smart Watch M23, το πρώτο ελληνικής κατασκευής wearable.
Σταθερός στόχος των ανθρώπων που ασχολούνται με το Turbo-X είναι να βρίσκονται πάντα στην τεχνολογική πρωτοπορία. Αυτή είναι η υπόσχεση και η δέσμευση του Πλαισίου που δεν σταματά να οραματίζεται και να τολμάει. Απόδειξη ότι εν έτει 2017, η εταιρεία έχει ένα εξειδικευμένο και πλήρως οργανωμένο service, διαθέτει το μεγαλύτερο κέντρο παραγωγής & συναρμολόγησης στην Ελλάδα για τα προϊόντα της, ενώ έχει εγκαινιάσει το Quality Control Lab, όπου ελέγχονται όλα τα προϊόντα ώστε να πληρούν τα ποιοτικά standard της εταιρείας. Όλα αυτά υποστηρίζονται από μία πλήρως εκπαιδευμένη ομάδα, η οποία είναι παρούσα και σε θέση να βοηθήσει και να λύσει οποιαδήποτε απορία των καταναλωτών ανά πάσα στιγμή.