Το Netflix παίρνει αποστάσεις από την πρωταγωνίστρια του «Emilia Pérez» Κάρλα Σοφία Γκασκόν, σε μια προσπάθεια να κρατήσει ζωντανές τις ελπίδες της ταινίας για τα Όσκαρ -υπενθυμίζεται ότι απέσπασε τις περισσότερες υποψηφιότητες, συνολικά δεκατρείς.
Μετά τον σάλο που προκάλεσαν οι -ρατσιστικές και εν γένει επιθετικές- παλιές αναρτήσεις της, η Ισπανίδα ηθοποιός επιχειρεί να εκτονώσει το κλίμα μόνη της, χωρίς την καθοδήγηση της πλατφόρμας ή της ομάδας δημοσίων σχέσεων.
Η Γκασκόν, η οποία έγραψε ιστορία ως η πρώτη τρανς ηθοποιός που έλαβε υποψηφιότητα για Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου, επρόκειτο να ταξιδέψει από την πατρίδα της Ισπανία στο Λος Άντζελες για την κρίσιμη δεύτερη φάση της καμπάνιας των Όσκαρ.
Το φορτωμένο πρόγραμμά της περιλάμβανε σημαντικά event της βιομηχανίας, όπως το γεύμα των βραβείων AFI την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου, τα βραβεία Critics Choice την Παρασκευή, τα βραβεία Directors Guild of America, τα βραβεία Producers Guild of America το Σάββατο και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σάντα Μπάρμπαρα την Κυριακή. Ωστόσο, η Γκασκόν δεν αναμένεται πλέον να παραστεί σε κανένα από αυτά.
Η απουσία της περιπλέκει ακόμη περισσότερο την καμπάνια του Netflix. Επιπλέον, η Γκασκόν και η συμπρωταγωνίστρια της Ζόε Σαλντάνα, η οποία έχει επίσης λάβει υποψηφιότητα (Β΄ Γυναικείου Ρόλου), έχουν την ίδια εταιρεία δημοσίων σχέσεων, την The Lede Company.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Variety, το Netflix και το πρακτορείο δημοσίων σχέσεων έχουν σταματήσει να μιλούν απευθείας με τη Γκασκόν και επικοινωνούν μόνο μέσω του εκπροσώπου της στο United Talent Agency, Jeremy Barber.
Κατά τις ίδιες πηγές, η πλατφόρμα δεν καλύπτει πλέον τα έξοδα για τα ταξίδια της στα event, ούτε το styling της για τις εμφανίσεις της στις εκδηλώσεις, που σημαίνει ότι σε περίπτωση που αποφασίσει να παραστεί, θα πρέπει να πληρώσει τα πάντα -από τα αεροπορικά εισιτήρια μέχρι τη διαμονή της- από την τσέπη της.
Η ηθοποιός ήταν σχετικά άγνωστη όταν πήρε τον πρωταγωνιστικό ρόλο που άλλαξε τη ζωή στην ταινία «Emilia Pérez». Σύμφωνα με πηγή που έχει γνώση του συμβολαίου της, η αμοιβή της Γκασκόν για τον ρόλο της στην ταινία του Ζακ Οντιάρ ήταν περίπου 100.000 ευρώ.
Μια νέα διαφήμιση που έκανε την εμφάνισή της τη Δευτέρα υπογραμμίζει τις 13 υποψηφιότητες της ταινίας «Emilia Pérez» στα Όσκαρ, αναφέροντας τις κατηγορίες Καλύτερη Ταινία, Διεθνής Ταινία, Σκηνοθεσία, Β΄ Γυναικείου Ρόλου και Τραγουδιού («El Mal»).
Και ενώ η εικόνα της Γκασκόν έχει αφαιρεθεί ως επί το πλείστον από την καμπάνια, σε περίοπτη θέση εμφανίζονται πλέον τόσο η Σαλντάνα, όσο και η Σελένα Γκόμεζ και η Αντριάνα Παζ -οι δύο τελευταίες παρότι δεν έλαβαν υποψηφιότητα.
Όπως είναι ευνόητο, η νέα στρατηγική σημαίνει ότι το Netflix προσπαθεί να υποβαθμίσει τη συμβολή της Γκασκόν, ώστε ο σάλος που προκάλεσαν τα σχόλιά της να μην επισκιάσει την ταινία ή τον ρόλο συμπρωταγωνιστών και συντελεστών.
Η επίσημη σελίδα της ταινίας έχει μια μεγάλη φωτογραφία της Σαλντάνα, αλλά καμία της Γκασκόν.
Η Σαλντάνα και η ταινία θεωρούνταν ισχυρότερες υποψήφιες για τα μεγάλα βραβεία από τη Γκασκόν -τα προγνωστικά, ακόμη και προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο, έλεγαν ότι αναμένεται να χάσει το Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου από τη Ντέμι Μουρ («The Substance»). Ωστόσο, η απουσία της πρωταγωνίστριας της ταινίας από το διαφημιστικό υλικό, αν μη τι άλλο, προκαλεί εντύπωση.
Και βέβαια, το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα συμβεί εάν η Γκασκόν αποφασίσει να δώσει το «παρών» στην τελετή απονομής, καθώς ως υποψήφια είναι προσκεκλημένη. Το Netflix πάντως δεν έχει συζητήσει ακόμη εάν θα τη φέρει στο Λος Άντζελες.
Ζακ Οντιάρ για Γκασκόν: «Παριστάνει το θύμα»
Ο Γάλλος σκηνοθέτης Ζακ Οντιάρ, ο οποίος είναι επίσης υποψήφιος για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, εξέφρασε την απογοήτευσή του για τη συμπεριφορά της Γκασκόν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Είναι πολύ δύσκολο για μένα να σκέφτομαι τη δουλειά που έκανα με την Κάρλα Σοφία», δήλωσε σε συνέντευξή του στο Deadline. «Η εμπιστοσύνη που μοιραστήκαμε, η εξαιρετική ατμόσφαιρα που είχαμε στο πλατό βασιζόταν πράγματι στην εμπιστοσύνη. Και όταν έχεις αυτού του είδους τη σχέση και ξαφνικά διαβάζεις κάτι που έχει πει αυτό το άτομο, πράγματα απολύτως απεχθή, φυσικά και επηρεάζεται αυτή η σχέση. Είναι σαν να πέφτεις σε μια τρύπα. Γιατί αυτά που είπε η Κάρλα Σοφία είναι ασυγχώρητα».
Όταν ρωτήθηκε αν έχει μιλήσει έκτοτε μαζί της, απάντησε: «Δεν της έχω μιλήσει και δεν θέλω να της μιλήσω. Έχει μια αυτοκαταστροφική προσέγγιση στην οποία δεν μπορώ να παρέμβω και πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί συνεχίζει».
«Παριστάνει το θύμα», δήλωσε ο Οντιάρ. «Μιλάει για τον εαυτό της ως θύμα, πράγμα που προκαλεί έκπληξη. Είναι σαν να πιστεύει ότι οι λέξεις δεν πληγώνουν».