Έρευνα: Η τάση των μισθών ανά επάγγελμα και οι προκλήσεις για τον κλάδο του Ανθρώπινου Δυναμικού

Αναμφισβήτητα, ο κόσμος του Τομέα του Ανθρώπινου Δυναμικού στην Ελλάδα αντιμετωπίζει καθημερινές προκλήσεις. Αν πρέπει να συνοψίσουμε τις τρεις κυριότερες, θα λέγαμε ότι η αύξηση της παραγωγικότητας και της απόδοσης, η προσέλκυση ταλέντων για την επόμενη φάση της ανάπτυξης και η δημιουργία και διατήρηση ενός ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος αποτελούν πλέον τις βασικές προτεραιότητες των εταιρειών. Σε συνάρτηση με το δυνατό employer branding φαίνεται να αποτελούν και τα «κλειδιά» της επιτυχημένης προσέλκυσης ταλέντων για τον κόσμο του HR.
anyaberkut via Getty Images

Ποια θα είναι η στρατηγική των πολυεθνικών και τοπικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα για το Ανθρώπινο Δυναμικό τους; Πώς διαμορφώνονται οι μισθοί ανά επαγγελματικό τίτλο; Ποιες θα είναι οι κυριότερες προκλήσεις για το ελληνικό HR Community; Από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι και τον Μάρτιο του 2017, οι Σύμβουλοι της Randstad πραγματοποίησαν 460 συνεντεύξεις σε στελέχη και υψηλόβαθμα στελέχη του ελληνικού HR Community με στόχο να μας δώσουν απαντήσεις στα προαναφερθέντα ερωτήματα.

Στη συγκεκριμένη έρευνα, μελετήθηκαν επιπλέον, οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στις επιχειρηματικές δραστηριότητες, οι κυριότερες προκλήσεις για τον κλάδο του Ανθρώπινου Δυναμικού και των προσλήψεων και οι προθέσεις στελέχωσης για το παρόν έτος. Ίσως το εντυπωσιακότερο απότελεσμα της έρευνάς μας, να αποτελεί την πρόθεση των 460 στελεχών να προσλάβουν νέο μόνιμο προσωπικό στις εταιρείες τους σε ποσοστό 71%. Αλλά η αισιοδοξία της έρευνάς μας δεν περιορίζεται σε αυτό. Το ποσοστό των εταιρειών οι οποίες δήλωσαν ότι η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα είχε σημαντικό αντίκτυπο στις δραστηριότητες τους ανήλθε στο 70%, ένα ποσοστό που αν και υψηλό, βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με το 2016. Όσο κι αν φαίνεται ασυνήθιστο για τα νέα δεδομένα, μόλις ένα 6% των απαντηθέντων θεωρεί ότι οι πωλήσεις των εταιρειών τους θα μειωθούν μέσα στο έτος, με τη συντριπτική πλειοψηφία να θεωρεί ότι ο όγκος των πωλήσεων τους θα παραμείνει σταθερός.

Η έρευνά μας δεν έρχεται να αμφισβητήσει την ανεργία και την οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα, ωστόσο αυτό που φαίνεται από τα αποτελέσματα που συλλέχθηκαν είναι ότι η συγκρατημένη αισιοδοξία χαρακτηρίζει την ελληνική επιχειρηματικότητα.

Για να γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι: Ποιος είναι ο λόγος που οι συνεντευξιαζόμενοι απάντησαν θετικά στην πρόθεση τους να προσλάβουν νέο ανθρώπινο δυναμικό για της εταιρείες τους; Αναμφισβήτητα, εισερχόμαστε σε μια εποχή όπου η ανάγκη της άμεσης και αποτελεσματικής ανταπόκρισης σε νέες δεξιότητες αποτελεί βασικό μέλημα σε κάθε οργανισμό.

Περά από τον εξαιρετικά σημαντικό αντίκτυπο των δεξιοτήτων στις νέες προσλήψεις, η εγχώρια ή διεθνής επέκταση και η εισαγωγή νέων προϊόντων ή τμημάτων αποτελούν μερικές ακόμα σημαντικές αιτίες νέων προσλήψεων.

Η κα. Λήδα Σγουράκη, Regional Manager - Professionals της Randstad εξηγεί πιο αναλυτικά «Από την πλευρά μας για το πρώτο 6μηνο του 2017 παρατηρούμε ιδιαίτερη κινητικότητα όσον αφορά την ζήτηση υποψηφίων για θέσεις πωλήσεων & marketing καθώς και ΙΤ (technology). Πιο συγκεκριμένα και παρά την γενικότερη εικόνα της αγοράς, η ομάδα της Randstad έχει σημειώσει σημαντική αύξηση στις τοποθετήσεις προτεινόμενων υποψηφίων σε σχέση με το πρώτο 6μηνο του 2016. Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα μας επιτρέπει να ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία».

Αξιοσημείωτη είναι και η πρόθεση αύξησης των μισθών από το 37,1% των συμμετεχόντων ανεξαρτήτως της εργατικής νομοθεσίας.

Αναμφισβήτητα, ο κόσμος του Τομέα του Ανθρώπινου Δυναμικού στην Ελλάδα αντιμετωπίζει καθημερινές προκλήσεις. Αν πρέπει να συνοψίσουμε τις τρεις κυριότερες, θα λέγαμε ότι η αύξηση της παραγωγικότητας και της απόδοσης, η προσέλκυση ταλέντων για την επόμενη φάση της ανάπτυξης και η δημιουργία και διατήρηση ενός ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος αποτελούν πλέον τις βασικές προτεραιότητες των εταιρειών. Σε συνάρτηση με το δυνατό employer branding φαίνεται να αποτελούν και τα «κλειδιά» της επιτυχημένης προσέλκυσης ταλέντων για τον κόσμο του HR.

Όπως δήλωσε η κα. Leigh Ostergard, Διευθύνουσα Σύμβουλος Ελλάδας & Τουρκίας της Randstad «Το report αποκαλύπτει ότι περισσότερες εταιρείες συγκριτικά με το περασμένο έτος, φαίνεται να αναγνωρίζουν τη σημασία του Employer Branding στην επιτυχημένη πρόσληψη ταλέντων. Συνεπώς, η δημιουργία μιας ισχυρής Φήμης Εργοδότη φαίνεται να είναι η επόμενη σημαντική τάση για τα χρόνια που έρχονται».

Ένα ακόμα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της παρούσας έρευνας συμπεριλαμβάνει το εύρος μισθών για τις βασικότερες θέσεις στους κλάδους των Πωλήσεων & Μάρκετινγκ, Οικονομικών & Λογιστικής, Τεχνολογίας, στον κλάδο των Μηχανικών, της Διοικητής Υποστήριξης, της Φαρμακευτικής, τα Νομικά και της Εξυπηρέτησης Πελατών. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους παρακάτω μισθούς, ανά χαμηλότερη και υψηλότερη τιμή:

*Παρακαλούμε λάβετε υπόψη ότι οι παραπάνω μισθοί καθορίζονται από το μέγεθος της κάθε εταιρείας, τις ευθύνες που απαιτεί η κάθε θέση, τα έτη εργασιακής εμπειρίας, το ακαδημαϊκό υπόβαθρο, τις δεξιότητες και όσα άλλα απαιτούνται από την εταιρεία.

Σίγουρα, οι ελληνικές επιχειρήσεις αλλά και οι πολυεθνικές επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα καλούνται να ανταποκριθούν σε ένα ρευστό οικονομικό περιβάλλον και να διαχειριστούν σημαντικές προκλήσεις.

Ωστόσο, η «ανάσα» αισιοδοξίας αποτελεί ένα χαρακτηριστικό της νέας πραγματικότητας, το οποίο μπορεί αφενός να δώσει νέα δυναμική και επιμονή σε όσους αναζητούν εργασία και αφετέρου να τους βοηθήσει να προσανατολίσουν τις δεξιότητες τους σε συνάρτηση με τις νέες απαιτήσεις που διαμορφώνονται καθημερινά.

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά, ολόκληρη την έρευνα με τα αποτελέσματα τάσεων HR & μισθών για το 2017, εδώ.

Δημοφιλή