Η προσπάθεια του Δήμου Αθηναίων να εισαγάγει στην πόλη ένα Φεστιβάλ σε κλίμα γιορτής μετά από τα δυο δύσκολα χρόνια της πανδημίας, αντικατοπτρίζεται στην ποικιλομορφία ενός Φεστιβάλ που οι άνθρωποι της δημοτικής αρχής εισαγάγουν για πρώτη φορά σε μια προσπάθεια να πάρει την μορφή θεσμού.
Από ένα ψυχαγωγικό ολοήμερο πικ-νικ στην Ακαδημία Πλάτωνος κι ένα street πάρτι στη Βαρβάκειο μέχρι έναν περίπατο ειδικού ενδιαφέροντος στο Αστεροσκοπείο Αθηνών και μία τζαζ συναυλία στη βεράντα του Μουσείου της Ακρόπολης: Το πρώτο ανοιχτό Φεστιβάλ της Αθήνας του Δήμου Αθηναίων κάνει πρεμιέρα τον Μάιο στην πρωτεύουσα. Το This is Athens City Festival, διοργάνωση του This is Athens, του επίσημου οδηγού για την προβολή της πόλης στο εξωτερικό και βασικού πυλώνα της ΕΑΤΑ φιλοδοξεί να πάρει την μορφή μιας γιορτής για όλους τους Αθηναίους και τους επισκέπτες της πόλης, με περισσότερες από 100 δράσεις από τον χώρο του πολιτισμού, της ψυχαγωγίας, της γαστρονομίας και του αθλητισμού.
Στο πλαίσιο των δράσεων που διαρκούν τέσσερις εβδομάδες, από την 1η Μαΐου έως και το τέλος του μήνα, αθηναϊκά μουσεία, πολιτιστικά ιδρύματα, φορείς και επιχειρήσεις ανοίγουν τις πόρτες τους για να καλωσορίσουν Έλληνες και ξένους επισκέπτες, ενώ ταυτόχρονα διοργανώνονται συναυλίες -σε δρόμους, πάρκα και στοές-, θεματικές διαδρομές περιπάτου και ποδηλάτου, βραδιές γαστρονομίας και αθλητικές δράσεις στην ύπαιθρο.
Η ατζέντα του This is Athens City Festival περιλαμβάνει ένα πλήρες πρόγραμμα, με έμφαση στις πρωτότυπες δράσεις: Κάθε εκδήλωση αναδεικνύει ένα διαφορετικό σημείο, φέρνοντας κοντά τους Αθηναίους με την πόλη τους, και τους επισκέπτες με τις δυνατές εμπειρίες που προσφέρει η πρωτεύουσα.
Μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ), που έχει αναλάβει την υλοποίηση του This is Athens City Festival, πραγματοποιήθηκε ανοιχτό κάλεσμα προς όλες τις επιχειρήσεις, τους συλλογικούς φορείς και τα ιδρύματα που σχετίζονται με τον πολιτισμό, προκειμένου, είτε να προτείνουν νέες δράσεις, είτε να εντάξουν τις ήδη υπάρχουσες στο Φεστιβάλ. Αποτέλεσμα ήταν να προκύψει ένα εξωστρεφές, ανοιχτό πρόγραμμα που απευθύνεται σε όλους, με περισσότερες από 100 εκδηλώσεις υψηλής ποιότητας, σε όλη την πόλη.
Σημειώνεται ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ, θα τηρηθούν τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Η δράση χρηματοδοτείται από το “Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Προώθησης και Προβολής της Αθήνας μέσα από B2B και B2C κανάλια”. Έχει ενταχθεί στην Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση του Δήμου Αθηναίων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).