Η Κίνα κερδίζει τον «πόλεμο» της ηλεκτροκίνησης - «Φτωχοί συγγενείς» ΗΠΑ και Ευρώπη

Οι πωλήσεις και εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας αυξάνονται ταχέως, μεγαλώνοντας τον πονοκέφαλο για τους κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας.
via Associated Press

Οι πωλήσεις όλων των τύπων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξήθηκαν περισσότερο από 40% στην Κίνα το 2024, ενώ αυτές των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν βουτιά, επιβεβαιώνοντας ότι αυτή τη στιγμή ο ασιατικός γίγαντας ηγείται της «επανάστασης» στην ηλεκτροκίνηση σε σχέση με τους «φτωχούς συγγενείς», τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα τη Δευτέρα (13/1), συνολικά 31,4 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων λεωφορείων και φορτηγών, πουλήθηκαν πέρυσι στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, αυξημένες κατά 4,5% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η αύξηση των πωλήσεων, μάλιστα, ξεπέρασε την παραγωγή, η οποία αυξήθηκε κατά 3,7%.

via Associated Press

Οι εξαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων της Κίνας εκτινάχθηκαν σχεδόν κατά 20% το 2024, σε σχεδόν 5 εκατομμύρια οχήματα, συμβάλλοντας στην απότομη αύξηση των συνολικών εξαγωγών της χώρας. Οι εξαγωγές «νέων ενεργειακών οχημάτων», συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών οχημάτων, αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου και plug-in υβριδικών, έφθασαν τα 1,28 εκατομμύρια (+6,7% από το 2023).

Η εξάπλωση των κινεζικών κατασκευαστών EV στο εξωτερικό έχει ανησυχήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Οι ΗΠΑ επέβαλαν δασμούς 100% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα πέρυσι και η Ευρωπαϊκή Ενωση έπληξε επίσης με νέους δασμούς τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα την Κίνα, υποστηρίζοντας ότι η βιομηχανία είχε επωφεληθεί από άδικες κρατικές επιδοτήσεις.

via Associated Press

Η συνεχιζόμενη ταχεία επέκταση των πωλήσεων EV στην Κίνα έρχεται σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις έχουν επιβραδυνθεί. Οι πωλήσεις παραδοσιακών βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 17% το 2024, από 14 εκατομμύρια σε 11,6 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 51% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.

Η μείωση της ζήτησης για αυτοκίνητα που κινούνται με καύσιμο έχει αποδειχθεί σκληρό πλήγμα για μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen και η Nissan, που εδώ και χρόνια βασίζονται στην ισχυρή ζήτηση της Κίνας για να βελτιώσουν τα κέρδη τους.

Στο πλαίσιο αυτό προσπαθούν τώρα να φτιάξουν ηλεκτρικά οχήματα για την κινεζική αγορά. Η Honda και η Nissan ανακοίνωσαν πρόσφατα τα σχέδιά τους για συγχώνευση, ώστε να ανταποκριθούν στην πρόκληση των ανερχόμενων κατασκευαστών EV της Κίνας.

Δημοφιλή