Τοποθετήθηκε το πρωί της Δευτέρας 22 Μαρτίου, όπως ήταν προγραμματισμένο, στο περιστύλιο του Μεγάρου της Βουλής, «Η Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ.
Η περίφημη ταπισερί του 18ου αιώνα παραχωρήθηκε για τους επόμενους μήνες στη Βουλή των Ελλήνων από την Γαλλική Εθνοσυνέλευση, προς τιμήν της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Τις εργασίες της τοποθέτησης παρακολούθησαν ο πρόεδρος της Βουλής, Κώστας Τασούλας και ο πρεσβευτής της Γαλλίας στην Αθήνα, Πατρίκ Μεζονάβ.
«Σήμερα η Βουλή των Ελλήνων υποδέχεται στο Περιστύλιό της το πιο σπουδαίο καλλιτεχνικά και διπλωματικά έργο τέχνης που έχει προσφερθεί ποτέ στο Κοινοβούλιο», τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής, κ. Κωνσταντίνος Τασούλας, αμέσως μετά την τοποθέτηση του τοιχοτάπητα του 18ου αιώνα με θέμα «Η Σχολή των Αθηνών».
«Η Σχολή των Αθηνών συμβολίζει όλη την προσήλωσή μας στη Δημοκρατία, θυμίζει όλα αυτά που χρωστούν οι δυτικές Δημοκρατίες στην ελληνική Δημοκρατία» τόνισε ο Γάλλος Πρέσβης, κ. Patrick Maisonnave.
Όπως σημείωσε ο πρόεδρος της Βουλής, είναι η πρώτη φορά από τότε που κατασκευάστηκε, το 1775, από το περίφημο εργοστάσιο Γκομπλέν στο Παρίσι, που ο συγκεκριμένος τοιχοτάπητας φεύγει από τη Γαλλία, αλλά «επιστρέφει στην Αθήνα, στην πόλη τη Σχολή της οποίας με τόση καλλιτεχνική έμφαση αποδίδει».
Το μνημειώδες έργο, που αποτελεί κατά τους ειδικούς την «τέλεια ενσάρκωση του κλασικού πνεύματος», αναρτήθηκε στο Περιστύλιο της Βουλής, αντικριστά στην κύρια είσοδο της αίθουσας συνεδριάσεων της Ολομέλειας της Εθνικής Αντιπροσωπείας, και ευρισκόμενη ανάμεσα στα μεγάλα πορτραίτα των Ελλήνων διαφωτιστών και των Ευρωπαίων φιλελλήνων που τάχθηκαν στην απελευθέρωση του Γένους, θα αποτελεί ένα από τα λαμπρά εκθέματα της Έκθεσης της Βουλής για τους δύο αιώνες ελεύθερου Ελληνικού Κράτους.
Η ταπισερί από μεταξωτά και χρυσά νήματα (διαστάσεων 8,9 Χ 4,95 μ.) υφάνθηκε μεταξύ 1734 και 1737 και κοσμεί τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση από το 1879 και είναι εμπνευσμένη από την τοιχογραφία «Η Σχολή των Αθηνών» του Ιταλού καλλιτέχνη της αναγεννησιακής τέχνης, Ραφαήλ, που βρίσκεται στο Αποστολικό Παλάτι στο Βατικανό.
Απεικονίζει αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους και επιστήμονες, όπως ο Αρχιμήδης και ο Πυθαγόρας, έχοντας στο επίκεντρο τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη να συνδιαλέγονται.
Ο συμβολισμός του έργου εστιάζει στην αναζήτηση της αλήθειας. Ο ίδιος ο Ραφαήλ σημείωσε πάνω από την τοιχογραφία τις λέξεις «Causarum Cognitio», δηλαδή «Να γνωρίζεις τις αιτίες».