Το πρώτο υλικό που παρουσιάζει υπεραγωγιμότητα σε θερμοκρασία δωματίου ανακάλυψαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Ρότσεστερ, στις ΗΠΑ.
Το υλικό αυτό είναι υπεραγωγός, δηλαδή ο ηλεκτρισμός διέρχεται από μέσα του χωρίς καμιά δυσκολία- και ως εκ τούτου χωρίς να χάνεται ενέργεια σε θερμότητα. Μέχρι τώρα, τα υλικά που παρουσίαζαν υπεραγωγιμότητα απαιτούσαν πάρα πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση η ιδιότητα αυτή αποκτάται σε θερμοκρασία δωματίου, κάτι που αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα ως προς τη χρήση του σε πρακτικές εφαρμογές.
Μεγάλο μέρος της ενέργειας που παράγεται χάνεται ως θερμότητα, λόγω της ηλεκτρικής αντίστασης- οπότε, όπως σημειώνεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, ένα τέτοιο υλικό θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στα δίκτυα ηλεκτροδότησης.
Η ιδιότητα αυτή έχει ανακαλυφθεί από το 1911, και τότε εντοπιζόταν μόνο σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, κοντά στο απόλυτο μηδέν (-273,15 βαθμούς Κελσίου). Έκτοτε έχουν βρεθεί και υλικά-υπεραγωγοί σε υψηλότερες θερμοκρασίες- ωστόσο και πάλι ήταν πολύ χαμηλές.
Η ομάδα πίσω από την ανακάλυψη εκτιμά ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη σε έναν κλάδο ερευνών που υπάρχει εδώ και έναν αιώνα: Όπως είπε ο Dr. Ράνγκα Ντίας, του Πανεπιστημίου του Ρότσεστερ στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, οι υπεραγωγοί θερμοκρασίας δωματίου «μπορούν σίγουρα να αλλάξουν τον κόσμο όπως τον γνωρίζουμε».
Οι επιστήμονες παρατήρησαν συμπεριφορά υπεραγωγού σε ένωση ανθρακούχου υδριδίου του θείου, σε θερμοκρασία 15 βαθμών Κελσίου. Ωστόσο, η συγκεκριμένη ιδιότητα εμφανίστηκε μόνο σε εξαιρετικά υψηλές πιέσεις, της τάξης των 267 δισ. pascals- σχεδόν ένα εκατομμύριο φορές υψηλότερα από την τυπική πίεση ενός λαστίχου αυτοκινήτου. Αυτό προφανώς περιορίζει τις δυνατότητές του για πρακτική χρήση επί της παρούσης.
Ο Ντίας λέει πως ο επόμενος στόχος θα είναι η εύρεση τρόπων να επιτυγχάνεται αγωγιμότητα θερμοκρασίας δωματίου σε χαμηλότερες πιέσεις, έτσι ώστε να είναι εφικτή οικονομικά η μαζική παραγωγή.
Όσον αφορά στις πιθανές εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας, θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν από αιωρούμενα τρένα, όπως τα τρένα Maglev στην Ιαπωνία και την Κίνα, και φυσικά ταχύτερα ηλεκτρονικά.