Το πολυαναμενόμενο «The Brutalist» με τον Έιντριεν Μπρόντι, «Rich Flu» -μια ιστορία που επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα πόσο μακριά θα έφταναν οι άνθρωποι για να σωθούν όταν το χρήμα που κάνει τον κόσμο να κινείται γίνεται επικίνδυνο-, «Η Κληρονόμος των Μυστικών» με Φίμπι Ντίνεβορ και Ρις Ίφανς, το slasher «Τέρας της Φύσης» και η τρυφερή ταινία του Ρέι Γιουνγκ από το Χονγκ Κονγκ «Όλα θα πάνε καλά».
Αυτές είναι οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου.
The Brutalist
Έχοντας διασωθεί από στρατόπεδο συγκέντρωσης, ο πρωτοπόρος αρχιτέκτονας Λάζλο Τοθ, έχει αφήσει πίσω του τη μεταπολεμική Ευρώπη και φτάνει στις ΗΠΑ για να χτίσει από την αρχή τη ζωή και την καριέρα του, περιμένοντας τη σύζυγο του Ερζέμπετ, που αναγκάστηκε να αποχωριστεί κατά τη διάρκεια του πολέμου. Μόνος σε μία ξένη χώρα, ο Λάζλο εγκαθίσταται στην Πενσιλβάνια, όπου ένας μεγιστάνας βιομήχανος αναγνωρίζει το ταλέντο του και του αναθέτει ένα τεράστιο έργο. Αυτό που μοιάζει σαν χρυσή ευκαιρία για τον Λάζλο, έρχεται με ένα μεγάλο τίμημα.
Η επική ταινία του Μπρέιντι Κόρμπετ που απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βενετίας, κέρδισε τρεις Χρυσές Σφαίρες και θεωρείται φαβορί στα Όσκαρ με 10 υποψηφιότητες -ειδικά μετά την αλλαγή κλίματος για το «Emilia Perez» μετά τον σάλο για τις παλιές αναρτήσεις της Κάρλα Σοφία Γκασκόν που ανασύρθηκαν- αφηγείται την ιστορία ενός κατατρεγμένου μετανάστη-καλλιτέχνη ο οποίος βιώνει την αποκαθήλωση του αμερικανικού ονείρου.
Πρωταγωνιστούν οι Έιντριεν Μπρόντι, Φελίσιτι Τζόουνς, Γκάι Πιρς, Τζο Άλγουιν, Ράφι Κάσιντι, Στέισι Μάρτιν, Άιζακ Ντε Μπάνκολε, Αλεσάντρο Νιβόλα.
Ώρα Μηδέν
Μια περίεργη και απροσδόκητη ασθένεια αφαιρεί τις ζωές των πλουσιότερων και με τη μεγαλύτερη επιρροή, ανθρώπων στον πλανήτη. Πρώτα πεθαίνουν οι εκατομμυριούχοι και ούτω καθεξής προοδευτικά. Η πανδημία απειλεί να φτάσει στους κατόχους κάθε είδους περιουσίας. Κανείς δεν ξέρει πού είναι το όριο.
Στην αρχή, ο κόσμος υποδέχεται με αστεία την εξαφάνιση των μεγάλων περιουσιών, αλλά, καθώς η πτώση των οικονομικών αυτοκρατοριών επηρεάζει το χρηματιστήριο, την απασχόληση και την οικονομική σταθερότητα, το χάος καταλαμβάνει τον Πρώτο Κόσμο, ενόψει μιας μεγεθυμένης επανάληψης της πανδημίας του 2020.
Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που η ζωή της Λόρα αρχίζει να βελτιώνεται. Για τη Λόρα, στέλεχος σε μια ακμάζουσα πλατφόρμα οπτικοακουστικού περιεχομένου, είναι ακριβώς η στιγμή που όλα τα όνειρά της για κοινωνική επιτυχία γίνονται πραγματικότητα: να γίνει δεκτή στους ελίτ κύκλους, να φοιτήσει η κόρη της σε ιδιωτικό σχολείο και να πάψει να ανησυχεί για τα χρήματα. Πλέον, μπορεί να αποφασίσει για τη ζωή της χωρίς φόβο για το μέλλον. Μέχρι που συμβαίνει αυτό.
Το «Rich Flu», όπως είναι ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας του Ισπανού Γκάλντερ Γκαστέλου-Ουρούτια, δημιουργού του «The Platform», εξερευνά πόσο μακριά θα έφταναν οι άνθρωποι για να σωθούν, όταν το χρήμα που έκανε τον κόσμο να κινείται μέχρι τώρα, γίνεται το πιο επικίνδυνο εμπόρευμα. Πρωταγωνιστούν οι Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ, Τίμοθι Σπολ, Λορέιν Μπράκο.
Η Κληρονόμος των Μυστικών
Όταν ο αποξενωμένος πατέρας της πέσει θύμα απαγωγής στο Κάιρο, μια νεαρή κοπέλα που ζει στη Νέα Υόρκη θα βρεθεί μπλεγμένη σε έναν κόσμο μυστικών και εγκλημάτων, ταξιδεύοντας από την Αίγυπτο και την χαοτική Βομβάη μέχρι τη Σεούλ για να σώσει όχι μόνο τον πατέρα της, αλλά και τον ίδιο της τον εαυτό.
Το κατασκοπικό θρίλερ του Νιλ Μπέργκερ («Απόλυτη Ευφυία», «Η Τριλογία της Απόκλισης», «Ο Μάγος Άιζενχαϊμ») με την Φίμπι Ντίνεβορ του «Bridgerton» και τον Ρις Ίφανς, κινηματογραφήθηκε με ένα iPhone και χωρίς να τραβάει τα βλέμματα. Γι’ αυτόν τον λόγο, η παραγωγή ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο -από τη Νέα Υόρκη μέχρι το Κάιρο, το Νέο Δελχί και τη Σεούλ- γυρίζοντας με ένα μικρό συνεργείο, προσπαθώντας να παραμείνουν «αόρατοι».
Ο Μπέργκερ είχε δώσει οδηγίες στους ηθοποιούς να παραμένουν στους ρόλους τους ό,τι κι αν συμβεί, ώστε να διατηρηθεί μια αίσθηση αυθεντικότητας και αμεσότητας. Στο αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης, η Φίμπι Ντίνεβορ, ως μέρος του ρόλου της, μπήκε σε ένα πολυτελές κατάστημα κοσμημάτων και έκλεψε ένα ακριβό ζευγάρι γυαλιά ηλίου. Κατόρθωσε να φύγει φορώντας τα, χωρίς να την αντιληφθεί κανείς. Αργότερα, το συνεργείο τα επέστρεψε διακριτικά, ώστε το κατάστημα να μη συνειδητοποιήσει ποτέ ότι είχαν λείψει. Οι περιπέτειες της Ντίνεβορ συνεχίστηκαν και στην Νέα Υόρκη, όταν έκλεψε ένα μπουκάλι τεκίλα και το ήπιε στην Όγδοη Λεωφόρο, ως μέρος του ρόλου της.
Ο διευθυντής φωτογραφίας και ο σκηνοθέτης στέκονταν λίγο πιο πέρα, ώστε να φαίνεται σαν μια γυναίκα που έπινε μόνη της δημοσίως. Τρεις αστυνομικοί της Νέας Υόρκης την πλησίασαν, της πήραν το μπουκάλι και τη ρώτησαν γιατί έπινε στον δρόμο. Εκείνη απάντησε, μένοντας στον χαρακτήρα της, ότι απλά της άρεσε η τεκίλα και προσφέρθηκε να τους κεράσει. Μετά από λίγο, ο Μπέργκερ επενέβη και εξήγησε την κατάσταση, με αποτέλεσμα να τους αφήσουν να συνεχίσουν το γύρισμα.
Όλα Θα Πάνε Καλά
Η Άντζι και η Πατ είναι ένα ζευγάρι που ζει αρμονικά στο Χονγκ Κονγκ εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Μετά τον ξαφνικό θάνατο της Πατ, η Άντζι βρίσκεται στο έλεος της οικογένειας του αδερφού της Πατ, καθώς προσπαθεί να διατηρήσει την αξιοπρέπειά της καθώς και το σπίτι που μοιράζονταν τριάντα χρόνια.
Η ταινία του Ρέι Γιουνγκ από το Χονγκ Κονγκ έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βερολίνου στο πρόγραμμα Panorama και κέρδισε το Βραβείο Teddy. Στη συνέχεια, ήταν η Ταινία Έναρξης του Φεστιβάλ του Χονγκ Κονγκ, κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ του Ρίο, ενώ προβλήθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, όπως του Σίδνεϊ, του Λονδίνου, της Ζυρίχης, του Σιάτλ, της Γκιχόν, της Σιγκαπούρης. Ήταν υποψήφια για τέσσερα Βραβεία Golden Horse στην Κίνα, Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Ερμηνείας και Μοντάζ.
Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρουσία της πρωταγωνίστριας Patra Au, όπου και κέρδισε το Βραβείο Mermaid.
«Το πιο συναρπαστικό τρικ της ταινίας είναι πώς η παρουσία της Πατ στοιχειώνει όλη την ταινία. Είναι ένα θαύμα της σκηνοθεσίας και της ερμηνείας της ηθοποιού όταν νιώθουμε να μας λείπει τόσο πολύ ένας χαρακτήρας που τον βλέπουμε μόνο σε λίγες σκηνές στην αρχή. Το σπίτι που έφτιαξαν μαζί η Πατ και η Άντζι πονάει για την απουσία της και το ίδιο και η ταινία». Natalia Winkelman, New York Times.
Τέρας της Φύσης
Πώς θα ήταν μια ταινία τρόμου αν τη «βλέπαμε» μέσα από τα μάτια του δολοφόνου; Το «In a Violent Nature» ήρθε για να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα.
Κάποιος αφαιρεί ένα μυστηριώδες μενταγιόν από ένα σημείο βαθιά σε ένα δάσος - αυτό, όμως, που δεν ξέρει είναι ότι το μενταγιόν «ανήκει» στον Τζόνι, θύμα ενός φρικτού εγκλήματος που έγινε πριν από 60 χρόνια στο συγκεκριμένο σημείο. Διψασμένος για εκδίκηση και δικαιοσύνη, ο Τζόνι θα σηκωθεί από τον τάφο για να αναζητήσει τους ξέγνοιαστους έφηβους που είναι υπεύθυνοι για την κλοπή και θα τους κυνηγήσει λυσσαλέα έναν προς έναν -μαζί και με όποιον άλλο άτυχο βρεθεί στον δρόμο του.
Τη slasher ταινία υπογράφει ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Κρις Νας, λάτρης των ταινιών τρόμου. Άλλωστε, το δηλώνει: «Όσον αφορά τον χαρακτήρα του Τζόνι, χρωστάω πολλά σε κλασικές ταινίες του είδους, όπως τα Παρασκευή και 13, The Burning, ή My Bloody Valentine, μεταξύ άλλων». Με τους Ράι Μπάρετ, Αντρέα Παβλόβιτς, Λόρεν Τέιλορ.
Σκυλάκια στην Όπερα
Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης. Ένας σκύλος του δρόμου με το όνομα Σαμψών, στην προσπάθειά του να κρυφτεί από τους κυνηγούς αδέσποτων σκύλων, βρίσκεται αναπάντεχα στο εσωτερικό του περίφημου κτιρίου. Εκεί, συναντά και γοητεύεται από τη Μάργκο, το καλοαναθρεμμένο σκυλάκι της Αναστασίας, της πρίμα μπαλαρίνας του θεάτρου.
Η συνάντησή τους, όμως, είναι επεισοδιακή, αφού μια υπέροχη τιάρα, την οποία η Αναστασία πρέπει να φορέσει στην τέταρτη πράξη του μπαλέτου και την οποία υποτίθεται φυλούσε η Μάργκο, κάνει φτερά μυστηριωδώς από το καμαρίνι. Χωρίς την τιάρα, η παράσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί και η Αναστασία θα χάσει μια μεγάλη ευκαιρία στην καριέρα της - κι αυτό η Μάργκο δεν πρόκειται να το επιτρέψει. Animation του Βασίλι Ροβένσκι, μία ταινία - φόρος τιμής στο κλασικό «Η Λαίδη και ο Αλήτης», μέσα από μία πρωτότυπη ιστορία.