Το sci-fi «The Creator» (Ο Δημιουργός) με τον Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον, πρωταγωνιστή του «Tenet» -ένας αγώνας ανθρώπων εναντίον ρομπότ και Τεχνητής Νοημοσύνης-, η νέα γαλλική ταινία του Γούντι Άλεν «Γυρίσματα της τύχης», η επίσημη προβολή της οποίας στην Αθήνα έγινε παρουσία του σκηνοθέτη και η δέκατη ταινία του franchise τρόμου «Saw» (Σε Βλέπω).
Ακόμη, σε επανέκδοση, «Μία αιωνιότητα και μία μέρα» του Θόδωρου Αγγελόπουλου και «Άμλετ».
Αυτές είναι οι λίγες ταινίες που έρχονται στις αίθουσες από την Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου.
Γυρίσματα της Τύχης
Η Φανί και ο Ζαν μοιάζουν με το ιδανικό παντρεμένο ζευγάρι: είναι και οι δύο επαγγελματικά καταξιωμένοι, ζουν σε ένα κομψό διαμέρισμα σε μια προνομιούχα γειτονιά του Παρισιού και δείχνουν να είναι τόσο ερωτευμένοι όσο ήταν όταν πρωτογνωρίστηκαν. Αλλά όταν η Φανί συναντά τελείως τυχαία στο δρόμο τον Αλέν, έναν πρώην συμμαθητή της από το γυμνάσιο, χάνει τη γη κάτω από τα πόδια της. Σύντομα θα αρχίσουν να βρίσκονται και έρχονται όλο και πιο κοντά.
Αν και η φιλμογραφία του Γούντι Άλεν συνδέεται αναμφισβήτητα με τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι, όπου γυρίστηκε η 50ή ταινία του, είχε πάντα μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του. Μετά το «Όλοι λένε σ’ αγαπώ», μέρος του οποίου γυρίστηκε στο Παρίσι το 1996 και έκανε τη γαλλική πρωτεύουσα από μόνη στους χαρακτήρα στο «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» το 2010, επέστρεψε στη γαλλική πρωτεύουσα, αυτήν τη φορά για μια ταινία εξ’ ολοκλήρου γυρισμένη στα γαλλικά.
«Δεν μιλάω πραγματικά γαλλικά και καταλαβαίνω ακόμη λιγότερα, αλλά καθώς τελείωσα το σενάριο, σκέφτηκα ότι θα ήταν μια εξαιρετική εμπειρία να το κάνω στα γαλλικά», λέει ο Άλεν. «Ήμουν πάντα ερωτευμένος με τον ευρωπαϊκό και τον γαλλικό κινηματογράφο πολύ έντονα, και όταν πρότεινα να το κάνω στα γαλλικά στους παραγωγούς μου, απάντησαν με ενθουσιασμό».
Έτσι, συναντάμε τον Ζαν και τη Φανί, ένα λαμπερό και πλούσιο ζευγάρι που ζει στο δυτικό άκρο του Παρισιού. Ο Ζαν είναι ένας χαρισματικός, εξαιρετικά επιτυχημένος επιχειρηματίας -παρόλο που κάποιοι φίλοι του υπαινίσσονται, αστειευόμενοι ή από ζήλια, ότι επωφελήθηκε από διάφορα γεγονότα. Γιατί ο Ζαν δεν είναι μόνο γοητευτικός, αλλά κυρίως του αρέσει να αισθάνεται ότι ελέγχει τα πράγματα, μερικές φορές μάλιστα φτιάχνει τη δική του τύχη. «Πολλοί επιτυχημένοι επιχειρηματίες αισθάνονται ότι φτιάχνουν την τύχη τους και ότι δεν βρίσκονται στο έλεος της», συνεχίζει ο σκηνοθέτης. «Η τύχη δεν είναι τα πάντα σε καμία περίπτωση, αλλά ο Ζαν είναι από αυτούς που τους αρέσει να την ελέγχουν τόσο πολύ, που μπορεί να επεκταθεί και στην παρανομία».
Αφού έκανε έναν επίπονο γάμο και τελικά χώρισε με τον πρώτο της σύζυγο, η Φανί θορυβημένη, γνωρίζει τον Ζαν που φαίνεται σταθερός και αξιόπιστος. «Αυτός ο ελκυστικός, πλούσιος άντρας ήρθε σε μια καλή στιγμή στη ζωή της, ακριβώς τη στιγμή που ένιωθε μπερδεμένη», λέει ο Άλεν. «Τον άφησε να αναλάβει τη ζωή της με τρόπο γενναιόδωρο και παρηγορητικό για εκείνη. Της άρεσε, αλλά αν τον είχε γνωρίσει κάτω από λιγότερο αγχωτικές συνθήκες, ίσως δεν θα τον παντρευόταν απαραίτητα».
Όταν συναντά τυχαία τον Αλέν, έναν πρώην συμμαθητή που έγινε συγγραφέας, η Φανί χάνει τη γη κάτω από τα πόδια της. Συνειδητοποιεί ακόμη πιο έντονα ότι δεν ζει τη ζωή για την οποία προοριζόταν και ότι έχει γίνει για τον Ζαν, ένα είδος συζύγου-τρόπαιο. «Ο Αλέν έχει πολύ λίγα χρήματα, επομένως ζει σε ένα φθηνό διαμέρισμα στη σοφίτα, αλλά ο τρόπος ζωής του αντηχεί στο μποέμικο πνεύμα της Φανί», λέει ο Γούντι Άλεν. Σε αντίθεση με τον Ζαν, είναι ένας χαρακτήρας που αγκαλιάζει την τύχη - ένα θέμα που επαναλαμβάνεται στη δουλειά του σκηνοθέτη, όπως στο« Match Point». «Η αίσθησή μου είναι ότι η τύχη και η μοίρα παίζουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο από ό,τι θέλουν να παραδεχτούν οι άνθρωποι -τους αρέσει να πιστεύουν ότι αν δουλέψουν σκληρά, αν πειθαρχήσουν, θα μπορέσουν να ελέγξουν τη ζωή τους. Αλλά είναι μόνο εν μέρει αλήθεια, ακόμα κι αν είναι μια ελαφρώς ανησυχητική σκέψη».
Previews από σήμερα, Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου.
Πρωταγωνιστούν Λου ντε Λάαζ, Μελβίλ Πουπό, Νιλς Σνάιντερ.
Ο Δημιουργός
Ο Τζόσουα, ένας σκληροτράχηλος πρώην πράκτορας των ειδικών δυνάμεων που θρηνεί την εξαφάνιση της συζύγου του, επιστρατεύεται για να βρει και να σκοτώσει τον Δημιουργό, τον μόνιμα ασύλληπτο αρχιτέκτονα ενός προγράμματος Τεχνητής Νοημοσύνης που έχει κατασκευάσει ένα μυστηριώδες όπλο με τη δύναμη όχι μόνο να τερματίσει τον πόλεμο αλλά και να καταστρέψει την ανθρωπότητα. Μαζί με μία ομάδα από ελίτ μυστικούς πράκτορες ο Τζόσουα θα διανύσει εχθρικά εδάφη και θα βρεθει στη σκοτεινή καρδιά μιας περιοχής που κατοικείται από «πλάσματα» Τεχνητής Νοημοσύνης. Εκεί θα ανακαλύψουν πως το θανάσιμο όπλο που μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο δεν είναι παρά ένα δημιούργημα Τεχνητής Νοημοσύνης με τη μορφή μικρού παιδιού.
Από τον Γκάρεθ Εντουαρντς, σκηνοθέτη των ταινιών «Godzilla» (2014) και «Rogue One» (2016).
Πρωταγωνιστούν Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον, Τζέμα Τσαν, Κεν Γουτανάμπι, Στέρτζιλ Σίμπσον, Αλισον Τζένεϊ.
Saw X
Το horror franchise με τον Τζον Κρέιμερ - Τόμπιν Μπελ επιστρέφει. Μαζί του και η Σόνι Σμιθ στον ρόλο της Amanda Young που εμφανίστηκε στην τρίτη ταινία. Η δέκατη ταινία εξερευνά το ανείπωτο κεφάλαιο του πιο προσωπικού παιχνιδιού του Jigsaw. Ανάμεσα στα γεγονότα του SAW I και II, ένας άρρωστος και απελπισμένος Τζον ταξιδεύει στο Μεξικό για μια επικίνδυνη και πειραματική ιατρική διαδικασία με την ελπίδα μιας θαυματουργής θεραπείας για τον καρκίνο του - μόνο για να ανακαλύψει ότι ολόκληρη η επέμβαση είναι μια απάτη με σκοπό την εξαπάτηση των πιο ευάλωτων. Με έναν καινούργιο σκοπό, ο διαβόητος, σαδιστής κατά συρροή δολοφόνος επιστρέφει αντιστρέφοντας την κατάσταση μέσα από δόλιες παγίδες.
Όπως είχε αποκαλύψει ο σκηνοθέτης της ταινίας Κέβιν Γκρούτερτ (ο οποίος είχε σκηνοθετήσει το Saw VI του 2009 και το Saw 3D του 2010), είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια ταινία του franchise.
Σε επανέκδοση
Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα (1998)
O Αλέξανδρος, ένας μεσόκοπος συγγραφέας, ασχολείται με το ημιτελές έργο του Σολωμού Ελεύθεροι πολιορκημένοι. Από το ποίημα λείπουν λέξεις, κι ο Αλέξανδρος αποπειράται να τις συγκεντρώσει, να τις αγοράσει, όπως έκανε για τις δικές του λέξεις κι ο Σολωμός. Τούτες οι λέξεις μπαίνουν στο παζλ της συμπλήρωσης του ημιτελούς αριστουργήματος, για να στοιχειώσουν και τη ζωή τού Αλέξανδρου. Όμως οι δυνάμεις του έχουν εξαντληθεί, κι ο ίδιος βαδίζει προς το θάνατο. O χρόνος που του απομένει, ανήκει στις αναμνήσεις, στον απολογισμό μιας ζωής, γεμάτης χαμένες ευκαιρίες και λάθος κινήσεις. Μόνο μία κίνηση υπάρχει ακόμα: μια τυχαία συνάντηση μ’ ένα άστεγο αγόρι, παιδί των φαναριών. Προσκολλάται σ’ αυτό το παιδί, αναβάλλει την «αναχώρηση» και παρατείνει την αιωνιότητα κατά μία μέρα, για να μεταφέρει στον μικρό του φίλο κάτι από τη γνώση του, ν’ αφήσει τα ίχνη του πάνω σε κάποιον, μέσα από το βλέμμα του οποίου θα σωθεί εκείνος που φεύγει…
Η ταινία που χάρισε στον Θόδωρο Αγγελόπουλο τον Χρυσό Φοίνικας του Φεστιβάλ Καννών. Πρωταγωνιστούν Μπρούνο Γκανζ, Ιζαμπέλ Ρενό, Αχιλλέας Σκέβης, Ελένη Γερασιμίδου, Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο.
Άμλετ (1964)
Ταινία του Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, με πρωταγωνιστή τον Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι, που στέκεται ισότιμα απέναντι στον Άμλετ του Λόρενς Ολίβιε (1948). Σε μετάφραση Μπόρις Πάστερνακ, συγγραφέα του μυθιστορήματος «Δρ. Ζιβάγκο» και μουσική του Ντμίτρι Σοστακόβιτς