Τελικά, υπάρχει όντως μεγάλη διαφορά μεταξύ των φθηνών και των ακριβών αντηλιακών που διατίθενται στην αγορά; Και αν ναι σε τί έγκειται; Παρακάτω, οι δερματολόγοι εξηγούν πως θα διαλέξουμε το κατάλληλο αντηλιακό, χωρίς να ξοδέψουμε μια περιουσία.
Τα ακριβά αντηλιακά ενδέχεται να απορροφώνται πιο εύκολα ή να περιέχουν συστατικά με πρόσθετα οφέλη, όπως πεπτίδια, υαλουρονικό οξύ ή αντιοξειδωτικά. Είναι σημαντικό, ωστόσο, να σημειωθεί ότι τόσο τα ακριβά, όσο και τα πιο προσιτά αντηλιακά παρέχουν τον βαθμό αντηλιακής προστασίας που αναγράφεται στη συσκευασία.
Επομένως, τα ενεργά συστατικά στα διάφορα αντηλιακά προϊόντα είναι πάνω-κάτω τα ίδια, ανεξάρτητα από το κόστος τους. Αυτά είναι άλλωστε τα πολύτιμα συστατικά της σύνθεσης και όχι τα μη ενεργά συστατικά, που σχετίζονται κυρίως με την υφή και την αίσθηση του προϊόντος.
Ένα αντηλιακό ενδέχεται να περιέχει διάφορα έλαια και πρόσθετα συστατικά ευεργετικά για το δέρμα. Η διαφορά στην τιμή λοιπόν, τις περισσότερες φορές οφείλεται στη σύνθεση των επιπλέον συστατικών.
Επομένως, αν σκοπεύουμε να επενδύσουμε σε μια πιο ακριβή επωνυμία, θα πρέπει στο πίσω μέρος του μυαλού μας να έχουμε το γεγονός ότι στην ουσία, πληρώνουμε για ένα καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα κι όχι για μια πιο επαρκή αντηλιακή προστασία.
Η επωνυμία και το μάρκετινγκ παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο, ανεβάζοντας την τιμή του αντηλιακού. Θα πρέπει όμως να κατανοήσουμε πιο ακριβό δεν σημαίνει πάντοτε πιο ποιοτικό. Όμως οι άνθρωποι γοητευόμαστε από τις καλαίσθητες συσκευασίες και τις επωνυμίες που διαφημίζονται παντού γύρω μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα συχνά, να αγοράζουμε ένα συγκεκριμένο προϊόν απλώς και μόνο επειδή έχουμε βομβαρδιστεί από τις διαφημίσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Κι όμως, υπάρχουν πολλά υπέροχα προϊόντα, που ενδέχεται να ταιριάξουν καλύτερα με τον δικό μας τύπο δέρματος και ορισμένες φορές, φέρουν απλώς το εμπορικό σήμα ενός τοπικού φαρμακείου.
Επιπλέον, τα αντηλιακά χωρίζονται στα χημικά και τα φυσικά. Τα χημικά προστατεύουν το δέρμα απορροφώντας τις ακτίνες του ήλιου, ενώ τα φυσικά εκτρέποντας τις.
Τα ενεργά συστατικά στα φυσικά αντηλιακά, ενώ θεωρούνται πιο αποτελεσματικά, συχνά αφήνουν στην επιδερμίδα μας ένα λευκό παχύρευστο στρώμα, σαν να έχουμε καλυφθεί με ασβέστη. Διάφορες εταιρείες ωστόσο, προωθούν φυσικά αντηλιακά με πιο ελαφριά σύνθεση, που αλείφονται πιο εύκολα στο σώμα και δεν επηρεάζουν το χρώμα της επιδερμίδας. Όμως, όπως είναι λογικό, κοστίζουν κάτι παραπάνω.
Ωστόσο, σε ό,τι αφορά το ζήτημα της αντηλιακής προστασίας, που είναι το πρώτο που θα πρέπει να μας απασχολεί, τα ακριβότερα αντηλιακά δεν είναι απαραίτητα πιο αποτελεσματικά από τα αντίστοιχα φθηνότερα. Μάλιστα, υπάρχουν πολλά οικονομικά αντηλιακά που είναι πιο αποτελεσματικά από τις πιο ακριβές επωνυμίες.
Επομένως, ενώ έχει σημασία να προτιμούμε αντηλιακά με δείκτη προστασίας τουλάχιστον 30 SPF, ως προς το ζήτημα της τιμής δεν υπάρχουν «πρέπει».
Κάθε επιδερμίδα έχει τις δικές τις ιδιαιτερότητες και απαιτεί διαφορετικά προϊόντα, όχι απαραίτητα «πολυτελή». Άλλωστε, αν αγοράσουμε ένα ακριβό αντηλιακό και προσπαθούμε να κάνουμε οικονομία ως προς την ποσότητα ή την συχνότητα της εφαρμογής, αυτό ενδέχεται να μας αφήσει έκθετους απέναντι στις βλαβερές ακτίνες του ήλιου. Με άλλα λόγια, αν αποφεύγουμε να ανανεώνουμε το αντηλιακό μας ή να εφαρμόζουμε σε ημερήσια βάση, φοβούμενοι μην τελειώσει το προϊόν, δεν γλιτώνουμε απολύτως τίποτα.
Όποιο αντηλιακό κι αν επιλέξουμε, έχει σημασία να βεβαιωθούμε ότι πληροί ορισμένα κριτήρια
Αυτό που θα που πρέπει να εξετάζουμε όπωδήποτε είναι ο βαθμός προστασίας (SPF) να ξεπερνά τους τριάντα βαθμούς. Ακόμη, θα πρέπει το αντηλιακό μας να παρέχει προστασία τόσο από τις ακτίνες UVA όσο και από τις ακτίνες UVB. Ακόμη, επιλέγουμε ένα αντηλιακό ανθεκτικό στο νερό και προτού πάμε στο ταμείο, τσεκάρουμε την ημερομηνία λήξης
Κι ένα τελευταίο tip
Εάν προσπαθούμε να επιλέξουμε το ιδανικό αντηλιακό για τον τύπο του δέρματός μας, καλύτερα να πειραματιστούμε με προϊόντα μεγέθους ταξιδιού ή δείγματα, έτσι ώστε να μην πληρώσουμε ένα σωρό χρήματα για τη μεγάλη συσκευασία, για να διαπιστώσουμε τελικά ότι το προϊόν στο οποίο επενδύσαμε δεν είναι αυτό που ψάχναμε.