Σιδηροδρομικοί για το περιστατικό στον προαστιακό: «Η διοίκηση της Hellenic Train ψεύδεται»

Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ: «Δεν κρύψαμε τίποτε - Κανένας κίνδυνος για το επιβατικό κοινό»
Eurokinissi

Μεγάλη είναι η αντιπαράθεση ανάμεσα στην διοίκηση της Hellenic Train και τους σιδηροδρομικούς υπαλλήλους, με βάση και τη νεότερη ανακοίνωση των τελευταίων. Με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό με τον προαστιακό στην Δ. Πλακεντίας, οι σιδηροδρομικοί επιρρίπτουν ευθύνες στην διοίκηση, με την Hellenic Train να απαντά ότι δεν απέκρυψαν τίποτα και ότι δεν υπήρξε κανένας κίνδυνος για επιβάτες και εργαζομένους.

Σε δελτίο τύπου που εξέδωσε την Πέμπτη η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, καταγγέλει την διοίκηση της Hellenic Train για ψευδείς πληροφορίες και υπενθυμίζει τις σωτήριες παρεμβάσεις των μηχανοδηγών στο περιστατικό του ΣΚΑ.

«Η διοίκηση της Hellenic Train όπως συνηθίζει την τελευταία περίοδο - και για άλλη μια φορά - επιρρίπτει ευθύνες σε μηχανοδηγούς, αναφέροντας ψευδώς ότι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα , όπως ψευδώς αναφέρει ότι παραβίασαν την είσοδο του Μετρό. Η Hellenic train γνωρίζει καλά ότι ο Μηχανοδηγος είχε ανοικτή ένδειξη εισόδου στην γραμμή του Μετρό και σταμάτησε πριν εισέλθει σε αυτήν και ενώ καλούσε επανειλημμένα τον σταθμάρχη του ΣΚΑ. Αντί η ΗΤ να προβληματιστεί για το 2ο περιστατικό στην περιοχή του ΣΚΑ τον τελευταίο μήνα, που απεσοβήθει με ενέργειες μηχανοδηγών, προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα υπαρκτά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου», αναφέρουν οι σιδηροδρομικοί στην ανακοίνωσή τους.

Σχετικά με τις καθυστερήσεις πολλών δρομολογίων, οι σιδηροδρομικοί τονίζουν ότι υπεύθυνη είναι η διοίκηση της Hellenic Train. «Το ίδιο ακριβώς κάνει και όταν εκδίδει και πουλά εισιτήρια που οι δρομολογιακοί τους χρόνοι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με αποτέλεσμα εξοργισμένοι επιβάτες να στρέφονται ενάντια στο προσωπικό αμαξοστοιχιών για τις καθημερινές καθυστερήσεις».

«Οι μηχανοδηγοί πρέπει να κρατούν ομπρέλα για να προστατευτούν από το νερό που μπαίνει μέσα»

«Το ίδιο παραπλανητικη ήταν και όταν διαφήμιζε τα ETR 470 ως επένδυση και σήμερα από τα 5 διαθέσιμα ειναι λειτουργικά τα 2 ή 3 και σε αυτα όταν βρέχει οι μηχανοδηγοί πρέπει να κρατούν ομπρέλα για να προστατεύουν από το νερό που εισέρχεται στις καμπίνες μηχανοδηγησης. Αυτοί που θα έπρεπε να είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα είναι οι Διοικούντες της ΗΤ και όχι οι εργαζόμενοι. Όσο η διοίκηση της ΗΤ επιμένει να κάνει το άσπρο - μαύρο, τόσο εξοργίζει τους εργαζόμενους. Ενημερωνουμε τον πραγματικό Διοικητη της Εταιρειας, κυριο Ζηλιασκόπουλο, ότι κανεις από εμας δεν φοβάται τις ποινές που επιβάλει επειδη μιλάμε για τα υπαρκτά προβλήματα ή τις διώξεις που αντιμετωπίζουν όσοι τηρούν τις εσωτερικές διαδικασίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον».
«ΥΓ όπως διαπίστωσαν πλέον όλοι και μετά την παραδοχή του κ . Τερεζάκη για το συμβαν που αναδείξαμε , όταν λειτουργεί η Τηλεδιοικηση και υπάρχουν ενδείξεις στους μηχανοδηγούς, τα τρένα σταματάνε πριν τον κίνδυνο. Στην Λάρισα το βράδυ της 28/2/23, αυτές δεν υπήρχαν», αναφέρει το Δελτίο Τίπου των σιδηροδρομικών.

Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ: «Δεν κρύψαμε τίποτε - Κανένας κίνδυνος για το επιβατικό κοινό»

«Είναι γεγονός ότι συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό αρκετά περιστατικά τα οποία έχουν το καθένα την ξεχωριστή του σημασία. Αυτό το οποίο έγινε πριν από μία εβδομάδα και το οποίο είναι λίγο αξιοπερίεργο γιατί αποφασίστηκε κάποιοι να το δημοσιοποιήσουν μία εβδομάδα μετά παρόλο που εμείς σαν οργανισμός αλλά και η Hellenic Train αμέσως κάναμε τις ενέργειες, βγάλαμε εκτός υπηρεσίας τους εμπλεκόμενους, ετοιμάζουμε πορίσματα που θα πάνε στη ΡΑΣ. Δεν είναι ότι θελήσαμε να κρύψουμε το οτιδήποτε», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Παναγιώτης Τερεζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ.

Ο κ. Τερεζάκης ήταν καθυσηχαστικός στον κίνδυνο ατυχήματος στο περιστατικό με τον προαστιακό στην Δ. Πλακεντίας. «Κατηγορηματικά κανένας. Ήταν όλο το τμήμα με τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, άρα το επερχόμενο τρένο προφανώς γύρω στα 4 χλμ. πριν είχε κόκκινο φωτόσημο και ήταν υποχρεωμένο να σταματήσει. Ο σταθμάρχης υπηρεσίας που είχε τον ρόλο ρυθμιστή κυκλοφορίας στο ΣΚΑ, περίμενε κανονικά να του έρθει το τρένο που πήγαινε στο μετρό. Χάραξε διαδρομή για το τρένο του μετρό. Ενδιάμεσα, επειδή υπήρχαν κάποιες καθυστερήσεις, προηγήθηκε, για να μειώσουμε τις καθυστερήσεις, το τρένο του προαστιακού. Ο τηλεδιοικητής δεν το κατάλαβε εγκαίρως και άφησε τη χάραξη με τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση ως έχει για το τρένο του μετρό. Ο επερχόμενος προαστιακός, παραβιάζοντας δύο φωτοσήματα που του έλεγαν ότι θα μπει σε γραμμή μετρό, συνέχισε να κινείται».

Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη: «Είναι πρόβλημα μεικτό, δεν είναι μόνο πρόβλημα εκπαίδευσης. Είναι εκπαίδευσης, πειθαρχίας, σεβασμού των κανονισμών που υπάρχουν. Εδώ με σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση που έλεγε σαφές μήνυμα στον μηχανοδηγό ότι θα μπεις σε μια διαδρομή που δεν είσαι εξουσιοδοτημένος να μπεις, εντούτοις μπήκε. Από εκεί και πέρα τι μπορεί να κάνει το σύστημα;».

«Μιλάμε για επαγγελματίες οι οποίοι έχουν ως κύριο μέλημα να μεταφέρουν ασφαλώς επιβάτες. Οποιαδήποτε προσωπική διένεξη μπορεί να υπάρξει, είναι αδύνατο και αδιανόητο να μπορεί να μπει στην σφαίρα προσωπικής διένεξης πάνω στη δουλειά μας», είπε.

Δημοφιλή