Μετά τη θραύση του “Έτερος Εγώ”, η COSMOTE TV προχωρά σε δεύτερη σειρά μυθοπλασίας με υψηλές προδιαγραφές παραγωγής και δυνατά ονόματα μπροστά και πίσω από τις κάμερες, αυτή τη φορά στο είδος του ψυχολογικού-ερωτικού θρίλερ. Οι “42°C” έκαναν πρεμιέρα στις 14 Μαΐου και συνεπήραν τους θεατές. Γιατί όμως; Εμείς είδαμε όλα τα επεισόδια της σειράς και εξηγούμε.
Το μυστήριο
Οι “42°C” πυροδοτούνται από ένα έγκλημα που εκτελείται κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο ενός ανώνυμου ελληνικού νησιού. Τον απροσδόκητο θάνατο μίας έφηβης κοπέλας, της Άννας (Σεμίραμις Αμπατζόγλου), που κλονίζει την τοπική κοινωνία και την οικογένειά της. Η ημέρα θανάτου της νεαρής γυναίκας συμπίπτει κιόλας με την ημέρα επιστροφής της αδελφής της, Λένας (Ναταλία Swift), που θα βρεθεί αντιμέτωπη με το εξής τραγικό συμβάν: Η αδερφή της βρίσκεται νεκρή στην ίδια τοποθεσία όπου είχε εντοπιστεί η σωρός της μητέρας της έξι χρόνια πριν. Πρόκειται για σύμπτωση ή προμελετημένη πράξη;
Το μυστήριο του show ξετυλίγεται με συνέπεια, σε έναν κυματώδη ρυθμό που το σενάριο συνδέει συχνά με τη μνήμη, και χωρίς εύκολες απαντήσεις. Η υπόθεση παίρνει ανεπιτήδευτες στροφές και κανείς από τους ήρωές της δε λέει ποτέ την απόλυτη αλήθεια.
Το καστ
Η σειρά δεν έχει μόνο σημαντικά ονόματα της ελληνικής βιομηχανίας θεάματος, αλλά και φρέσκα πρόσωπα για τα οποία σίγουρα θα αποτελέσει όχημα.
Η Λένα της Ναταλίας Swift είναι ένα εσωστρεφές κορίτσι με εύθραυστο ψυχισμό, τραυματισμένο από το άγριο τέλος της μητέρας της. Το ίδιο συμβαίνει και με την έφηβη αδερφή της που βρίσκεται νεκρή, την Άννα, που γνωρίζουμε καλύτερα μέσα από φλάσμπακ στη διάρκεια των επεισοδίων και υποδύεται η Σεμίραμις Αμπατζόγλου. Δίπλα τους βρίσκεται ο Κώστας Νικούλι στον ρόλο του Νίκου, του παιδικού έρωτα της Ναταλίας. Ο Νικούλι είχε λάβει το βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού για την ταινία “Ξενία” από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας το 2014.
Οι “42°C” όμως σημαίνουν και τη μεγάλη επιστροφή της Κατερίνας Λέχου στην τηλεόραση μετά από μία δεκαετία. Ο χαρακτήρας της, η Καίτη, είναι η αυταρχική μητριαρχική φιγούρα της κάποτε πλούσιας και φημισμένης, πλέον όμως ξεπεσμένης οικογένειας στο νησί, που ζει και πορεύεται με την πεποίθηση πως όσα συμβαίνουν στην οικογένεια πρέπει να μένουν κρυφά. Η Έμιλυ Κολιανδρή στο ρόλο της Ελένης, αδελφή της Καίτης, είναι η ήρεμη δύναμη του σπιτιού που προσπαθεί να εξισορροπήσει τις εντάσεις. Τον άνδρα της Ελένης, Μάρκο, υποδύεται ο Theo Alexander του “True Blood”. Η μικρότερη αδελφή της Καίτης και της Ελένης είναι η αδικοχαμένη Μαρία, η μητέρα της Λένας, την οποία υποδύεται η Μπέτυ Αποστόλου. Τον άνδρα της, Μιχάλη, υποδύεται ο Αλέξανδρος Λογοθέτης. Ο Μιχάλης είναι ένας τρυφερός άνθρωπος με τεράστια αποθέματα αγάπης που επιλέγει να βλέπει μόνο τις αρετές της γυναίκας του και έχει πλέον καταρρακωθεί από τον χαμό της.
Ο απαγορευμένος έρωτας
Όσα λιγότερα ξέρεις για τον έρωτα της Λένας και του Νίκου τόσο το καλύτερο. Η οικογένεια των Ζολά ωστόσο έχει έναν εξαιρετικό λόγο για να τους θέλει χώρια και δεν είναι απλώς η κατώτερη κοινωνική και οικονομική τάξη του Νίκου. Τα δύο παιδιά μεγάλωναν παρέα για κάποια χρόνια, μέχρι που οι δρόμοι τους χώρισαν απότομα. Τελικά βρέθηκαν ξανά στην εφηβεία και ερωτεύτηκαν, η ένωσή τους όμως υπήρξε πηγή για πολλά δεινά που οι Ζολά δε μπορούν να ξεχάσουν. Έξι χρόνια μετά, η Λένα και ο Νίκος θα έρθουν ξανά κοντά και η σχέση τους θα δοκιμαστεί και θα δοκιμάσει τους πάντες γύρω τους.
Η αποδόμηση της ελληνικής οικογένειας
Όπως ανέφερε η Κατερίνα Λέχου σε συνάντησή μας, η σειρά «αφορά τη δομή της ελληνικής οικογένειας που αποκαθηλώνεται και τις παθογένειές της, δηλαδή το να μην πολυσυζητάμε τα πράγματα». Ο χαρακτήρας της έχει ως βασικό κίνητρο το ξέπλυμα και τη συγκάλυψη των κακώς κειμένων της ξεπεσμένης οικονομικά, αλλά επιφανούς στο νησί φαμίλιας της.
Η εικόνα της αγίας οικογένειας εδώ είναι διάτρητη. Η νοσηρότητα στάζει μέσ’ απ’ τις αμυχές της. Η Κάλλια Παπαδάκη, η νικήτρια του Ευρωπαϊκού Βραβείου Λογοτεχνίας για το βιβλίο “Δενδρίτες” το 2017, μαζί με τον Σέργιο Κωνσταντινίδη που γράφουν μαζί το σενάριο, στήνει έναν μικρόκοσμο αποκομμένο από την πραγματικότητα έξω από το αρχοντικό της οικογένειας και εγκλωβίζει τους πάντες μέσα του. Η ανάμειξή της με το πρότζεκτ ήταν και αυτή μία από τις πιο πολλά υποσχόμενες ενδείξεις ότι οι “42°C” μπορούσαν να κάνουν πραγματικά τη διαφορά στη νέα τηλεοπτική σεζόν. Όπως συμβαίνει με τα βιβλία της ή το σενάριο που έγραψε για την ταινία “September” που είδαμε το 2013, οι διεργασίες των ηρώων της είναι κυρίως εσωτερικές και οι λιγοστοί διάλογοι αφήνουν το περιθώριο στους θεατές να συμπληρώνουν τα κενά χωρίς να τους παίρνει από το χέρι.
Η τοπικότητα των 42°C
Ο βραβευμένος Γιώργος Παπαβασιλείου σκηνοθετεί με ζωντάνια το summer in Greece και το μεσογειακό σκηνικό. Οι “42°C” έχουν τοπικότητα.
Στους “42°C” όταν βλέπουμε την πρωταγωνίστρια να πλένεται με το λάστιχο μετά την παραλία και να γεμίζει το σαλόνι με νερά, τη Λένα να ξυπνάει από τον θόρυβο στο κατάστρωμα του πλοίου της γραμμής και τον Χρήστο Λούλη στον ρόλο του αστυνομικού να βαράει τον ανεμιστήρα για να πάρει μπρος.
Η σειρά δεν προσαρμόζει την ιδέα της σε εικόνες ξένων παραγωγών που την έχουν εμπνεύσει. Την ενσωματώνει σε ένα δοκιμασμένο φορμάτ με υψηλές προδιαγραφές παραγωγής, κατασκευάζοντας μία ξεκάθαρα ελληνική ταυτότητα για την ιστορία της.
Η νέα σειρά μυθοπλασίας είναι διαθέσιμη μέσα από τη δωρεάν, on demand υπηρεσία COSMOTE TV PLUS.