Mπορεί το Google να θεωρείται ο αδιαμφισβήτητος «βασιλιάς» των μηχανών αναζήτησης, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι κερδίζει παντού και πάντα τις «μάχες» του: χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ανακοίνωση πενταετούς συνεργασίας μεταξύ της Yahoo Inc. και της Mozilla Corporation, βάσει της οποίας το Yahoo αντικαθιστά το Google ως η default επιλογή αναζήτησης για τον Firefox στις ΗΠΑ, τόσο σε desktop όσο και σε φορητές συσκευές.
Όπως έγινε γνωστό με κοινή ανακοίνωση, η συμφωνία παρέχει επίσης πλαίσιο για τη διερεύνηση ενδεχόμενων ενσωματώσεων μελλοντικών προϊόντων, καθώς και ευκαιρίες διανομής σε άλλες αγορές.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Yahoo, Μαρίζα Μάγιερ, μία από τις πλέον «ισχυρές γυναίκες» του κόσμου της τεχνολογίας, εξέφρασε περηφάνια για την επιλογή του Yahoo. «Στη Yahoo πιστεύουμε βαθιά στην αναζήτηση- αποτελεί έναν τομέα επενδύσεων, ευκαιριών και ανάπτυξης για εμάς» δήλωσε σχετικά, κάνοντας λόγο για μια ευκαιρία περαιτέρω συνεργασίας με τη Mozilla προκειμένου να βρεθούν «οδοί» για καινοτομίες στην αναζήτηση, τις επικοινωνίες και το ψηφιακό περιεχόμενο.
Από πλευράς του ο διευθύνων σύμβουλος της Mozilla, Κρις Μπερντ, σε blog post αποκάλυψε περαιτέρω λεπτομέρειες για τη συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών, αναφέροντας ότι, στην αξιολόγηση, από πλευράς της Mozilla, των συνεργασιών πάνω στην αναζήτηση, «ο βασικός μας προβληματισμός ήταν να διασφαλίσουμε ότι η στρατηγική μας θα ευθυγραμμίζεται με τις αξίες μας στην επιλογή και την ανεξαρτησία, και μας θέτει σε σημείο να καινοτομούμε και να προωθούμε την αποστολή μας με τρόπους που εξυπηρετούν καλύτερα χρήστες μας και το Web».
Όσον αφορά στις ΗΠΑ, το Yahoo Search θα καταστεί default search επιλογή στον Firefox- ειδικότερα, τον Δεκέμβριο θα παρουσιαστεί η «νέα εμπειρία», η οποία εμπεριέχει ένα «καθαρό, μοντέρνο interface». Όπως διευκρινίστηκε, θα εξακολουθήσουν να προσφέρονται ως εναλλακτικές επιλογές το Google, το Bing, το DuckDuckGo, το Ebay, το Amazon, το Twitter και η Wikipedia.
Στη Ρωσία θα καταστεί default επιλογή το Yandex, ενώ στην Κίνα θα παραμείνει το Baidu. Παρόλα αυτά, το Google θα συνεχίσει να βρίσκεται πίσω από τα χαρακτηριστικά Safe Browsing και Geolocation του Firefox.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters, το οποίο επικαλείται στοιχεία της comScore, το μερίδιο της Yahoo στην αγορά των ΗΠΑ στα desktop PC αντιστοιχεί στο 10%, τη στιγμή που της Microsoft (Bing) είναι στο 20% και της Google στο 67%.