*Η ΕΡΓΟΝ θα είναι μία απο τις 22 εταιρίες που θα αντιπροσωπεύσει την Ελλάδα στο SXSW2016 χάρη στη συμβολή του Τhe Hellenic Initiative και του Ιnternational Accelerator.
Ο Γιώργος και ο Θωμάς Δούζης, ξεκίνησαν το ΕΡΓΟΝ, παντοπωλείο και στη συνέχεια μεζεδοπωλείο με ελληνικά προϊόντα, από ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη το 2008. Άλλωστε τα δύο αδέρφια δεν θα μπορούσαν να μην επηρεαστούν από την οικογενειακή τους παράδοση στον τομέα των τροφίμων που ξεκίνησε ο παππούς τους, Θωμάς Δούζης, που διατηρούσε αλλαντοζυθοπωλείο στην οδό Αγία Σοφίας στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα το ΕΡΓΟΝ αριθμεί 8 καταστήματα σε 3 χώρες και φιλοξενεί περίπου 800 ελληνικά προϊόντα και ο Θωμάς Δούζης μιλά στην HuffPost Greece για το ταξίδι του ΕΡΓΟΝ, την πορεία του και τις φιλοδοξίες του για το μέλλον.
Πώς ξεκίνησε το ταξίδι του το ΕΡΓΟΝ;
Το ΕΡΓΟΝ ξεκίνησε ως μία παρέα ανθρώπων που ήθελαν και διψούσαν να ασχοληθούν με την ελληνική διατροφή και τη γαστρονομία και να δημιουργήσουν ένα brand κάτω από το οποίο θα μπορούσαν να συνυπάρξουν πολλά ελληνικά προϊόντα. Ξεκίνησε το 2008, με το μέλι Μέλισσας ΕΡΓΟΝ και ακολούθησαν πολλά ακόμα προϊόντα, ώσπου δημιουργήσαμε το πρώτο κατάστημα ΕΡΓΟΝ στη Θεσσαλονίκη.
Ποια είναι η φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από το ΕΡΓΟΝ;
Η φιλοσοφία μας ήταν και είναι να ενώσουμε κάτω από μία σύγχρονη επικοινωνιακή προσπάθεια την ελληνική παραγωγή και το ελληνικό φαγητό. Για το λόγο αυτό υπάρχει η βάση, που είναι οι Έλληνες παραγωγοί, και στη συνέχεια, η σύγχρονη ελληνική κουζίνα, την οποία οι σεφ μας μέσα από παραδοσιακές συνταγές από κάθε σημείο της Ελλάδας έχουν ως στόχο να την επαναπροσδιορίσουν.
Η εκδοχή του ΕΡΓΟΝ για την παραδοσιακή φάβα.
Πώς προέκυψε το όνομα;
Το όνομα ΕΡΓΟΝ προέκυψε από το πρώτο προϊόν μας που ήταν ένα μέλι. Το ονομάσαμε Μέλισσας ΕΡΓΟΝ, αργότερα ακολούθησαν ένα ελαιόλαδο από το Κολυμβάρι στην Κρήτη με το όνομα Ελιάς ΕΡΓΟΝ, τα όσπρια Πρεσπών με την ονομασία Γης ΕΡΓΟΝ, ο τόνος Αλονήσσου Θάλασσας ΕΡΓΟΝ κ.α. Όταν ήρθε η ώρα να ενώσουμε κάτω από μία ομπρέλα, μία επωνυμία όλα τα προϊόντα για τη δημιουργία του πρώτου καταστήματος μας στη Θεσσαλονίκη διαλέξαμε το κοινό χαρακτηριστικό όλων των προϊόντων μας που ήταν το ΕΡΓΟΝ.
Πόσο δύσκολο είναι για έναν Έλληνα να επιχειρήσει κάτι στο εξωτερικό; Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε;
Είναι αρκετά δύσκολο. Εκτός από το γεγονός ότι πρέπει να ξαναμάθεις όλη την κουλτούρα της νέας χώρας σε οποιαδήποτε λειτουργεία της, πρέπει και να επαναπροσδιορίσεις το προϊόν σου. Οποιαδήποτε προσπάθεια έχει γίνει τόσα χρόνια για να γίνεις γνωστός και να δημιοργήσεις ένα όνομα που όλοι το γνωρίζουν πρέπει να το ξανασκεφτείς και να το σχεδιάσεις από την αρχή.
Οι ξένοι ανταποκρίνονται στα Ελληνικά τοπικά προϊόντα;
Οι κάτοικοι του εξωτερικού ανταποκρίνονται πολύ θετικά. Αλλά χρειάζεται πολύς χρόνος και προσπάθεια για να καταφέρουμε όλα αυτά που τα άλλα κράτη, κουζίνες, κουλτούρες δημιοργούν τόσα χρόνια.
Σε ποιες χώρες μπορεί να βρει αυτή τη στιγμή το ΕΡΓΟΝ;
Ως κατάστηματα στην Ελλάδα, την Αγγλία και το Βέλγιο ενώ τα προϊόντα μας μπορεί να τα βρει κανείς στην Γερμανία, το Λουξεμβούργο, την Ελβετία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Κύπρο, την Ολλανδία, τη Σαουδική Αραβία και φυσικά σε όλες τις χώρες που υπάρχουν καταστήματα ΕΡΓΟΝ.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον για το ΕΡΓΟΝ;
Τα όνειρα που κάνουμε για το μέλλον περιλαμβάνουν επέκταση της ιδέας μας και την εξέλιξή της σε μία περισσότερο προϊοντική λογική και ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.