Περί "τερατώδους διατύπωσης", κάνει λόγο ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, σχολιάζοντας την αναφορά σε βιβλίο Ιστορίας της Τέχνης της Γ΄Λυκείου πως τα Γλυπτά του Παρθενώνα - τα οποία χαρακτηρίζοντας ως "μάρμαρα"- απλά "μεταφέρθηκαν" από τον λόρδο Έλγιν.
Παράλληλα ανακοίνωσε πως έδωσε εντολή στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) , να προχωρήσει άμεσα στην αποστολή πρότασης προς την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, για οδηγίες διδασκαλίας, ώστε οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μάθημα "Ιστορία της Τέχνης" της Γ' Λυκείου ώστε να δίνουν τις ορθές πληροφορίες προς τους μαθητές.
Το δε βιβλίο, όπως ανέφερε, θα αποσυρθεί την επόμενη χρονική χρονιά.
Σημειώνεται πως το θέμα έφερε στη δημοσιότητα το βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσος Κουράκης.
Νωρίτερα σχετική ανακοίνωσή εξέδωσε και το Υπουργείο Παιδείας:
"Πράγματι η σχετική φράση βρίσκεται στη σελίδα 190 του βιβλίου μαθητή του μαθήματος Ιστορία της Τέχνης.
Όντως η διατύπωση για την ιστορία του γλυπτού διακόσμου του Παρθενώνα διαστρεβλώνει την ιστορική πραγματικότητα καθώς αναφέρεται αποκλειστικά στη μεταφορά των γλυπτών στην Αγγλία, χωρίς να επισημαίνεται ότι αποτέλεσαν προϊόν υφαρπαγής. Το ίδιο ισχύει και τον χαρακτηρισμό των γλυπτών ως «μαρμάρων».
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το εν λόγω βιβλίο είχε εγκριθεί και τυπωθεί στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν εισάχθηκε στο πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου, ως μάθημα επιλογής.
Στα περισσότερα από 12 χρόνια που το βιβλίο μοιραζόταν στα σχολεία και μπορούσε να επιλεγεί από τους μαθητές, ουδέποτε είχε επισημανθεί ο,τιδήποτε μεμπτό, τόσο για το σύνολο του εγχειριδίου, όσο και για την επίμαχη πρόταση.
Το μάθημα Ιστορία της Τέχνης, όπως και το βιβλίο που το συνοδεύει από το νέο σχολικό έτος αποσύρονται από το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου.
Ωστόσο, απορίες δημιουργεί η «σπουδή» ορισμένων να «αποκαλυφθούν» μέσω ανακοινώσεων εν μέσω προεκλογικής περιόδου «πλήγματα στην ιστορική και πολιτιστική συνείδηση όλων των Ελλήνων πολιτών» αλλά και προσπάθεια να «υπονομευθεί» το αίτημα της Ελλάδας να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου πραγματικά ανήκουν.
Η ελληνική πολιτεία έχει αποδείξει το ενδιαφέρον της και συνεχίζει έμπρακτα τον αγώνα για την επιστροφή υφαρπαγμένων ελληνικών πολιτιστικών θησαυρών στη χώρα μας και επομένως οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία είναι εκ του πονηρού.
Κάποιοι άλλοι θυμήθηκαν τώρα την υπόθεση".