Οι Έλληνες «ψήφισαν» Twitter στις εκλογές, με καυτηριασμό και ειρωνεία

Οι Έλληνες «ψήφισαν» Twitter στις εκλογές, με καυτηριασμό και ειρωνεία
FILE - In this Friday, Oct. 18, 2013, file photo, a Twitter app on an iPhone screen is shown, in New York. Turkey restricted access to Twitter on Friday, March 21, 2014, hours after Prime Minister Recep Tayyip Erdogan threatened to âroot outâ the social media network where wiretapped recordings have been leaked, damaging the governmentâs reputation ahead key local elections this month. (AP Photo/Richard Drew, File)
FILE - In this Friday, Oct. 18, 2013, file photo, a Twitter app on an iPhone screen is shown, in New York. Turkey restricted access to Twitter on Friday, March 21, 2014, hours after Prime Minister Recep Tayyip Erdogan threatened to âroot outâ the social media network where wiretapped recordings have been leaked, damaging the governmentâs reputation ahead key local elections this month. (AP Photo/Richard Drew, File)
ASSOCIATED PRESS

Στα social media στρέφονται όλο και περισσότερο για την ενημέρωσή τους οι Έλληνες χρήστες, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις, όπως προκύπτει από τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της ιστοσελίδας του ΣΕΠΕ (sepe.gr), οι την περίοδο των εκλογών οι σχετικές αναφορές ήταν πολύ συχνές, φτάνοντας τις 480.190.

Το διάστημα από 1 έως 27 Ιανουαρίου, κυρίαρχο κανάλι έκφρασης στα social media αναδείχθηκε το Twitter, το οποίο συγκέντρωσε το 54% των αναφορών, με το Facebook να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με ποσοστό 40%, τα Blogs/Portals να αντιπροσωπεύουν το 5% και τα Forums το υπόλοιπο 1%.

Όπως προκύπτει από το Monitoring Report για τις εθνικές εκλογές του 2015, που ετοίμασε για λογαριασμό του sepe.gr η isMOOD, το διάστημα 01/01/2015 - 27/01/2015, τα σχόλια που κυριάρχησαν στο Twitter, ήταν - κατά κύριο λόγο - ειρωνικά, καυστικά και με αρνητική χροιά.

Συγκεκριμένα, ενώ μόλις το 22% των αναφορών στο δημοφιλές κοινωνικό μέσο ήταν θετικές, τα αρνητικά σχόλια αντιπροσώπευσαν το 54% και τα ουδέτερα το υπόλοιπο 24%.

Ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε τη νίκη και στις «ψηφιακές κάλπες», κερδίζοντας ποσοστό 40% των συνολικών σχολίων και αναφορών. Η ΝΔ βρέθηκε δεύτερη, με ποσοστό 22% των αναφορών, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέδειξαν ως τρίτο κόμμα το ΠΑΣΟΚ, με ποσοστό 10% των αναφορών.

Υψηλά στις προτιμήσεις των χρηστών των social media βρέθηκε και το κόμμα του Γιώργου Παπανδρέου (Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών) με τις αναφορές, που το αφορούν, να αντιπροσωπεύουν το 9% του συνόλου, την περίοδο 01/01/2015 – 27/01/2015.

Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν ΚΚΕ και Ποτάμι, που συγκέντρωσαν το καθένα το 5% των αναφορών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ μια θέση στα σχόλια των χρηστών των social media είχε και το κόμμα των Ανεξάρτητων Ελλήνων με 4%, η Χρυσή Αυγή με 3% και η ΔΗΜΑΡ με 2%.

Η δραστηριότητα αυξανόταν όσο η ημέρα της εκλογικής αναμέτρησης πλησίαζε, για να κορυφωθεί την Κυριακή των εκλογών. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, δεδομένων των χαρακτηριστικών της φετινής εκλογικής αναμέτρησης (εξαιρετικά σύντομη προεκλογική περίοδος και μάλιστα εν μέσω χειμώνα), τα social media εξελίχθηκαν σε βασικό κανάλι προβολής για κόμματα και υποψηφίους. «Συνολικά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδωσαν ένα ηχηρό παρών στις φετινές εκλογές στην Ελλάδα, σε βαθμό μεγαλύτερο - ίσως - από κάθε άλλη εκλογική αναμέτρηση του παρελθόντος» σημειώνεται σχετικά.

Ειρωνικός και καυστικός σχολιασμός

Όπως προκύπτει από την ανάλυση την περίοδο 01/01/2015 - 27/01/2015 ανέβηκαν 248.178 Tweets, που αφορούσαν το σχολιασμό των εκλογών, των πολιτικών και των κομμάτων, κυρίως με ειρωνικό και καυστικό ύφος.

Στο Facebook ανέβηκαν 187.597 posts σχετικά με τις εκλογές, τα οποία αφορούσαν - κυρίως - κοινοποίηση συνδέσμων, με περιορισμένο, ωστόσο, σχολιασμό γεγονότων ή και άλλων συνδέσμων άρθρων. Ωστόσο, οι αναρτήσεις στο Facebook φαίνεται ότι προκάλεσαν μεγαλύτερη αλληλεπίδραση, ενώ προκάλεσαν και μεγάλο αριθμό απαντήσεων άλλων χρηστών.

Τέλος, η έρευνα της isMOOD κατέγραψε 44.508 blog posts σχετικά με κινήσεις πολιτικών και κομμάτων, με λίγα, ωστόσο, σχόλια από πλευράς χρηστών και μικρή ποσότητα άρθρων με άποψη αναφορικά με τα γεγονότα.

Δημοφιλή