Τον Μάιο του 2013, ο Θανάσης Σοφιανός, ο Μιχάλης Περατικός και ο Πέτρος Βουτσινάς, τρεις νέοι επαγγελματίες στον ιδιωτικό τομέα και το βλέμμα στραμμένο στις διεθνείς αγορές, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις και να δημιουργήσουν μία online πλατφόρμα που προωθεί Έλληνες σχεδιαστές παγκοσμίως. Πλέον, το We create harmony, έχει καταφέρει να συγκεντρώσει 60 Έλληνες σχεδιαστές και να προωθήσει τις δουλειές τους σε όλο τον κόσμο.
Ο Θανάσης Σοφιανός, ο Πέτρος Βουτσινάς και ο Μιχάλης Περατικός.
Τι είναι το We Create Harmony;
Το «We Create Harmony» είναι μια online πλατφόρμα η οποία έχει ως σκόπο την προώθηση νέων σχεδιαστών μόδας και design σε διεθνές επίπεδο και παράλληλα την ενίσχυση πρωτοβουλιών που αφορούν στην καταπολέμηση της ανεργίας.
Προωθώντας και πουλώντας επιλεγμένα προιόντα νέων σχεδιαστών κυρίως από την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό σε διεθνές επίπεδο, το We Create Harmony δίνει τη δυνατότητα σε νέους ταλαντούχους ανθρώπους, όχι μόνο να απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό αλλά και να έχουν πρόσβαση σε εξειδικευμένα εργαλεία και τεχνογνωσία διατηρώντας ουσιαστικά το δικό τους κατάστημα κάτω από την ομπρέλα του www.wecreateharmony.com.
Με ποιον τρόπο βοηθάτε την καταπολέμηση της ανεργίας;
Το We Create Harmony «απορροφάει» ένα μέρος του κόστους μιας κοινωνικά επωφελούς δράσης, μειώνοντας το περιθώριο κέρδους του ώστε να υπηρετήσει έναν αγαθό σκοπό. Μέχρι σήμερα χρηματοδοτεί δράσεις για την καταπολέμηση της ανεργίας, και πιο συγκεκριμένα προγράμματα εκπαίδευσης για την απόκτήση επαγγελματικών προσόντων και υποτροφίες.
Ποια είναι η φιλοσοφία σας;
Το λογότυπο της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που είναι το μυρμήγκι συνοψίζει τη βασική ιδέα μας, ότι δηλαδή ο καθένας μόνος του δεν μπορεί να καταφέρει αυτό που μπορούν όλοι μαζί, όπως ακριβώς συμβαίνει σε μια κοινωνία μυρμηγκιών. Σκοπός του μας είναι η δημιουργία μιας ομάδας νέων και ταλαντούχων ανθρώπων που πιστεύουν ότι το «όλο» είναι πιο ισχυρό από το «μέρος» και ότι μέσα από την πρόοδο για τον καθένα πρέπει να υπάρχει θετική εξωτερικότητα και για άλλους.
To «We Create Harmony», λοιπόν, αποτελεί ένα περιβάλλον όπου όλα τα μέρη του όλου έχουν να κερδίσουν κάτι παραπάνω σε πλήρη αρμονία: οι σχεδιαστές να αναπτύσσονται πιο γρήγορα και αποδοτικά, οι καταναλωτές να απολαμβάνουν ποιοτικά προϊόντα γνωρίζοντας ότι παράλληλα βοηθάνε στην καταπολέμηση της ανεργίας και οι ΜΚΟ μια επιπλέον βοήθεια για την εξυπηρέτηση του έργου τους.
Πώς δημιουργήθηκε;
Η αρχική ιδέα βασιζόταν στο γεγονός ότι ένας νέος σχεδιαστής μπορεί να υποστηρίξει κατά μέσο όρο περίπου 40 κωδικούς προϊόντων, με κριτήριο το είδος, το μέγεθος και το χρώμα τους, ποσότητα η οποία δεν είναι επαρκής ούτε για να οργανώσει μόνος του ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ούτε και για να κάνει απευθείας λιανική πώληση. Συνήθως, εξάλλου, δεν έχει την υποδομή και τις γνώσεις. Εκεί είναι που ερχόμαστε εμείς και το We Create Harmony που παρέχει την τεχνογνωσία με τέτοιο τρόπο που υπερτριπλασιάζει το κέρδος του σχεδιαστή, σε σχέση με αυτό που θα είχε αν έκανε χονδρική πώληση. Έτσι και ο σχεδιαστής γίνεται ουσιαστικά συμμέτοχος της προσπάθειας προωθόντας το project ως δικό του ακριβώς γιατί μεγιστοποιεί το όφελός του.
Πιστεύετε ότι η Ελλάδα έχει ταλαντούχους σχεδιαστές ώστε να γίνει άνοιγμα της αγοράς στο εξωτερικό;
Η Ελλάδα έχει ταλαντούχους σχεδιαστές ορισμένοι εκ των οποίων δραστηριοποιούνται ήδη έντατικά στο εξωτερικό. Δυστυχώς οι προσπάθειες τους μέχρι σήμερα δεν γίνονται σε συλλογικό επίπεδο αλλά συνήθως περιορίζονται στην προσωπική προσπάθεια ορισμένων μεμονομένων ελλήνων σχεδιαστών.
Έχουν ζήτηση τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό; Σε ποιες χώρες στέλνετε τις δημιουργίες των ελλήνων σχεδιαστών;
Τα ελληνικά προιόντα σαφώς και έχουν ζήτηση στο εξωτερικό. Μέχρι στιγμής τα προϊόντα των σχεδιαστών μας έχουν σταλεί σε περισσότερες από 30 χώρες, από τον Καναδά μέχρι την Αυστραλία. Οταν η ιστοσελίδα έκανε τα πρώτα της βήματα, οι περισσότεροι επισκέπτες ήταν από την Ελλάδα, σε ποσοστό 90%. Σήμερα το 60% των επισκεπτών προέρχονται από τη χώρα μας και το 40% από το εξωτερικό. Υπάρχει μια αυξανόμενη δυναμική στο εξωτερικό η οποία προκύπτει από συντονισμένες προσπάθεις προώθησης των προιόντων με την χρήση εξειδικευμένων εργαλείων μέσω των μηχανών αναζήτησης.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Το We Create Harmony μέχρι πρόσφατα πουλούσε μόνο προϊόντα μόδας ενώ τους τελευταίους μήνες έχει επεκταθεί και σε τέχνη, σε προιόντα διακόσμησης εσωτερικών χώρων, σε gadgets κ.α.
Στα άμεσα πλάνα μας είναι η δημιουργεία ενός kickstarter campaign με σκοπό τη σχεδιασμό νέων προιόντων από την ομάδα μας και την προώθησή τους σε νέες αγορές του εξωτερικού. Παράλληλα θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε στους κόλπους μας περισσότερους ξένους σχεδιαστές ώστε να προσελκύσουμε πιο δυναμικά το ξένο κοινό.