Click Delivery: Η ιστορία πίσω από το success story

Click Delivery: Η ιστορία πίσω από το success story
ClickDelivery

Ετήσια ανάπτυξη 430%, μια μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 3 εκατ. ευρώ και νέες θέσεις εργασίας. Είναι μερικά από τα δεδομένα που έχει να παρουσιάσει το Click Delivery. Μια ελληνική καινοτόμα επιχείρηση που καταγράφει τη δικιά της ιστορία επιτυχίας. Κάνοντας το εξής απλό: δίνει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί, να παραγγείλει φαγητό μέσω ίντερνετ. Εύκολα, γρήγορα, και με οικονομικές τιμές.

Ο συνιδρυτής της εταιρίας, Νικόλας Στεφάνου μιλά στη HuffPost Greece για το πως το μικρό startup, κατάφερε να αναπτυχθεί και να φτάσει στην επιτυχία. Ο ίδιος, μαζί με τους Αχιλλέα Κώτση και Γιώργο Κουντούρη δημιούργησαν το Click Delivery πριν λίγα χρόνια. Σήμερα οι ίδιοι παραμένουν στο «τιμόνι» της επιχείρησης τους, πλαισιωμένοι από μια ομάδα ανθρώπων που αυξάνεται συνεχώς.

To Click Delivery δημιουργήθηκε το 2009. Πως πήρατε την απόφαση σε αυτή τη δύσκολη περίοδο να δημιουργήσετε μια καινοτόμα επιχείρηση στην Ελλάδα;

Ήταν μια ιδέα την οποία την είχαμε στο μυαλό μας για κάποιους μήνες, πριν βγούμε στον ιντερνετικό «αέρα». Και προέκυψε από μια ανάγκη. Συγκεκριμένα ήμασταν μαζί με τον συνιδρυτή Γιώργο Κουντούρη στο γραφείο μιας άλλης εταιρίας που δουλεύαμε τότε, και πολλές μέρες θέλαμε να παραγγείλουμε φαγητό αλλά αυτό μας έτρωγε χρόνο από τη δουλειά μας. Αρκετές φορές καλούσαμε σε εστιατόρια τηλεφωνικά και μας βάζανε στην αναμονή, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις οι τηλεφωνητές δεν γνωρίζανε ακριβώς τα προϊόντα που έχει διαθέσιμα το εκάστοτε μαγαζί.

Σκεφτήκαμε ότι η παραγγελία φαγητού θα μπορούσε να γίνει ανοίγοντας απλά ένα tab στον υπολογιστή. Μέσω ενός site. Και θα τελείωνε εκεί το θέμα. Κάναμε λοιπόν μια ανάλυση της αγοράς, είδαμε τι περιθώρια κέρδους έχουν τα εστιατόρια στην Ελλάδα και πόσοι είναι οι άνθρωποι που παραγγέλνουν ντελίβερι. Διαπιστώσαμε ότι τα νούμερα ήταν πολύ μεγάλα. Βεβαίως, η αγορά επλήγει λόγω της κρίσης, ωστόσο εμάς δεν μας επηρέασε τόσο αυτό, γιατί απευθυνόμαστε στους χρήστες του ίντερνετ που θέλουν να παραγγείλουν ντελίβερι, οπότε είχαμε πολλά περιθώρια εξέλιξης.

Πως ακριβώς μπορεί κάποιος να παραγγείλει φαγητό μέσω του Click Delivery;

Αυτό που χρειάζεται καταρχήν να κάνει κάποιος είναι να εισάγει την διεύθυνση του, έτσι ώστε να δει ποια εστιατόρια κάνουν ντελίβερι στην περιοχή του. Κάθε εστιατόριο έχει μια συγκεκριμένη περιοχή διανομής. Στη συνέχεια εμφανίζεται μια λίστα με όλα τα διαθέσιμα εστιατόρια και ο χρήστης μπορεί να δει τα μενού και τις προσφορές τους, και να επιλέξει όποιο επιθυμεί για να κάνει την παραγγελία του.

Έπειτα βάζει τα πράγματα στο διαδικτυακό «καλάθι» και πατά αποστολή παραγγελίας. Τότε η παραγγελία πάει στο μαγαζί. Το εστιατόριο επιβεβαιώνει την παραγγελία και ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τον πελάτη, σε πόση ώρα θα του αποστείλει το φαγητό. Έτσι ο πελάτης αμέσως βλέπει ένα μήνυμα που λέει, για παράδειγμα: η παραγγελία σας έγινε δεκτή, σε 20 λεπτά θα αποσταλεί στο χώρο σας.

To 2013 καταφέρατε να πάρετε μια μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 3 εκατ. ευρώ. Τι πρέπει να κάνει, τελικά, ένα ελληνικό startup για να κερδίσει μια τόσο μεγάλη χρηματοδότηση;

Σε εκείνο το χρονικό σημείο είχε αυξηθεί ο ανταγωνισμός, οπότε είχαμε ανάγκη μια χρηματοδότηση έτσι ώστε να αυξήσουμε τα έξοδα της εταιρίας μας και να επεκταθούμε ακόμα περισσότερο. Τόσο σε επίπεδο μάρκετινγκ ή επέκτασης σε νέες πόλεις, όσο και σε επίπεδο νέου προσωπικού. Κοιτάζαμε βέβαια πως θα κάνουμε την καλύτερη δυνατή συμφωνία με κάποιον επενδυτή. Είχαμε και στο παρελθόν κάποιες προτάσεις αλλά αυτές δεν προχώρησαν.

Ο επενδυτής κοιτά πρώτον αν όντως είναι στη σωστή αγορά η εταιρία και δεύτερον αν έχει γίνει σοβαρή δουλειά σε όλα τα επίπεδα. Αν δηλαδή η εταιρία μπορεί να «τρέξει» στην πράξη το επιχειρηματικό πλάνο που έχει φτιάξει και να φέρει χειροπιαστά αποτελέσματα, μικρά ή μεγάλα.

Όταν αρχίσαμε να συζητάμε για την εν λόγω συνεργασία, η πλευρά των επενδυτών είδε την αφοσίωση μας πάνω στη δουλειά και τα πολύ θετικά αποτελέσματα που είχαμε, με τα ελάχιστα χρήματα που είχαμε ξοδέψει μέχρι τότε.

Πως αξιοποιήσατε αυτά τα χρήματα;

Αρχικά επενδύσαμε πολύ σε ανθρώπινο δυναμικό. Τότε ήμασταν μια εταιρία 5-6 ατόμων, τώρα είμαστε 35. Παράλληλα, ξεκινήσαμε να επεκτεινόμαστε σε νέες πόλεις της Ελλάδας. Ανοιχτήκαμε πολύ περισσότερο στο κομμάτι του μάρκετινγκ, γιατί μέχρι εκείνη τη στιγμή είχαμε μόνο προώθηση του Click Delivery μέσω ίντερνετ, ενώ τώρα έχουμε επίσης τηλεοπτικά σποτς και διαφημιζόμαστε με πιο πολλούς τρόπους γενικότερα. Έτσι έχουμε φτάσει να καταγράφουμε μια πολύ μεγάλη ανάπτυξη, της τάξεως του 430%, το χρόνο.

Υπάρχουν αρκετοί πολίτες στη χώρα μας, που δεν είναι απόλυτα εξομοιωμένοι με το ίντερνετ. Αυτοί ίσως αναρωτηθούν, «είναι αξιόπιστο να παραγγείλω φαγητό μέσω του διαδικτύου; Μήπως η παραγγελία μου δεν φτάσει ποτέ;». Τι λέτε εσείς πάνω σε αυτό;

Πρώτα από όλα, πρέπει να πούμε ότι οι πληρωμές αυτή τη στιγμή γίνονται με μετρητά. Όταν φτάνει η παραγγελία στον πελάτη, αυτός πληρώνει επί τόπου, με τον κλασικό τρόπο. Οπότε δεν έχει κάποιος να φοβηθεί κάτι σε ότι αφορά τα χρήματα. Αναφορικά με τα προσωπικά στοιχεία, ο χρήστης δίνει ότι στοιχεία θα έδινε και τηλεφωνικά σε ένα εστιατόριο, όπως για παράδειγμα όνομα, διεύθυνση και τηλέφωνο. Από την πλευρά μας, παρέχουμε στον πελάτη και τα στοιχεία του εκάστοτε εστιατορίου, για οτιδήποτε χρειαστεί. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να επικοινωνήσει και μαζί μας.

Μελλοντικά, θα εντάξουμε και την επιλογή να πληρώνει κάποιος μέσω πιστωτικής κάρτας. Αρκετοί χρήστες το ζητούν. Όμως πάντα θα υπάρχει και η πληρωμή με μετρητά, ως επιλογή.

Πως πείσατε τους ιδιοκτήτες χώρων εστίασης να λάβουν μέρος στο καινοτόμο project σας; Αν δεν κάνω λάθος, ήσασταν από τους πρώτους που επιχειρήσατε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα

Στην αρχή ήταν δύσκολο, γιατί έπρεπε να εξηγήσουμε σε ένα εστιατόριο ποιο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο μας και πως ακριβώς θα τους φέρουμε παραγγελίες. Έπρεπε να τους πείσουμε ότι θα κάνουμε ενέργειες μάρκετινγκ και πως πραγματικά υπάρχει κόσμος στο ίντερνετ που αναζητά αυτή την υπηρεσία. Επίσης, για τα μικρά καταστήματα τότε ήταν δύσκολο να έχουν τις υποδομές έτσι ώστε να δέχονται online παραγγελίες, έτσι εμείς ουσιαστικά τους δίναμε την δυνατότητα να έχουν παρουσία στο ίντερνετ.

Κάποιοι μας πιστέψανε, παρότι ήταν αρχή, και μαζί τους κάναμε τα πρώτα βήματα ως Click Delivery. Φυσικά, υπήρχαν και οι πιο δύσπιστοι οι οποίοι δεν μας ακολούθησαν αρχικά, ήρθαν όμως σε εμάς αργότερα. Θα πρέπει να σας πω, ότι το μοντέλο μας όσον αφορά την οικονομική συνεργασία με τα εστιατόρια ήταν win- win. Δεν είχε, δηλαδή, να χάσει κάτι το εστιατόριο διότι δεν ζητάγαμε κάποια συνδρομή. Ακόμα και σήμερα ζητάμε απλά ένα μικρό ποσοστό προμήθειας, πάνω στην παραγγελία που στέλνουμε. Έτσι λοιπόν, αν για κάποιο λόγο εμείς δεν στέλνουμε παραγγελίες στο κατάστημα, αυτό δεν χρειάζεται να μας πληρώσει τίποτα.

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που παραγγέλνουν φαγητό ντελίβερι σε αυτή την οικονομικά δύσκολη εποχή; Τι λένε τα στοιχεία που έχετε στα χέρια σας

Όταν ξεκίνησε να φαίνεται η κρίση το 2010, οι εκτιμήσεις λέγανε πως υπήρξε πτώση στην αγορά κατά 20-25%. Το 2011 είχε μείωση άλλο τόσο. Πέρυσι, το 2014, σταμάτησε αυτή η πτώση. Αντίθετα μάλιστα, η κίνηση στην αγορά άρχισε σιγά- σιγά να ανεβαίνει πάλι. Βέβαια, δεν έχει φτάσει στα επίπεδα που ήταν πριν την κρίση, αλλά τουλάχιστον σταμάτησε η συρρίκνωση.

Μπορούν τα ελληνικά startups να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας;

Τα startups δημιουργούν θέσεις εργασίας. Και το Click Delivery είναι ένα ξεκάθαρο παράδειγμα. Αυτή τη στιγμή, όπως σας είπα προηγουμένως, έχουμε φτάσει τα 35 άτομα, ενώ είχαμε ξεκινήσει μόλις 3 άνθρωποι. Σε τρεις μήνες μπορεί να είμαστε 50. Όταν λοιπόν μια καινοτόμα επιχείρηση αναπτύσσεται, σίγουρα δημιουργεί και θέσεις εργασίας.

Δημοφιλή