O Γιώργος Παλησίδης, ερευνητής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και επιστημονικός Σύμβουλός της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος, μιλά στην HuffPost Greece για το Πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, σε μία προσπάθεια να να γευτούν οι επισκέπτες των ξενοδοχείων τον γαστρονομικό πλούτο της Ελλάδας και κάθε περιοχής ξεχωριστά.
Τι είναι το Πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» και πότε δημιουργήθηκε;
Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος έχει τη διάθεση προβολής των ελληνικών προϊόντων στους επισκέπτες της Ελλάδος και άρχισε να υλοποιείται το 2010. Είναι μεγάλο το εγχείρημα και όλοι οι επαγγελματίες της φιλοξενίας επιθυμούν ένα νέο, αυθεντικό τουριστικό προϊόν βασισμένο στα ελληνικά προϊόντα με ταυτότητα. Υπεύθυνος για το πρόγραμμα είναι ο κ. Γεώργιος Πίττας, ξενοδόχος και συγγραφέας γαστρονομίας.
Ποιος είναι ο στόχος του;
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάδειξη της ελληνικής φιλοξενίας διαμέσου των ελληνικών εδεσμάτων και βρώσιμων προϊόντων.
Πιστεύετε ότι η Ελλάδα υστερεί στο κομμάτι του γαστρονομικού τουρισμού;
Ο γαστρονομικός τουρισμός στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει από τότε που Έλληνες επιστήμονες επέστρεψαν στην ύπαιθρο και έχουν δημιουργήσει επιχειρήσεις με ταυτότητα. Οι αγροτικές επιχειρήσεις οι οποίες είναι επισκέψιμες μπορούν να αναδείξουν τα προϊόντα, τη φιλοξενία και σίγουρα την ταυτότητα της κάθε περιοχής.
Πόσο σημαντικό είναι να προσφέρεται στα ξενοδοχεία πρωινό με παραδοσιακά τοπικά προϊόντα αντί των συνηθισμένων κρουασάν και μαρμελάδας που έχουμε συνηθίσει;
Το κρουασάν είναι αναγκαίο κακό. Το θέλουν όλες οι εθνικότητες. Θα τολμούσα να πω ότι το απαιτούν. Βρίσκεται πλέον μέσα στις διατροφικές επιλογές των λαών και είναι ένα νόστιμο γλυκό αρτοσκεύασμα. Αλλά σαν το ελληνικό τσουρέκι δεν είναι! Μαρμελάδες έχουμε αλλά δεν είναι σπιτικές. Είναι συνήθως από τη βιομηχανία τροφίμων με φρούτα από την Κίνα και αρκετή ζελατίνη. Αυτό συμβαίνει λόγω κόστους. Ο ξενοδόχος αναγκάζεται να μειώσει την ποιότητα διότι τα έξοδα είναι πραγματικά πολλά καθώς οι κρατήσεις δεν είναι σταθερές λόγω πολιτικής αστάθιας.
Πόσα ξενοδοχεία συμμετέχουν αυτή τη στιγμή στο Πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό»;
Τα ξενοδοχεία που συμμετέχουν μέχρι στιγμής είναι 420 και συνεχώς αυξάνονται. Οι Managers αντιλαμβάνονται την αξία της πιστοποίησης και υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση στους ξενοδοχειακούς κύκλους για την εφαρμογή του ελληνικού πρωινού στα κατά τόπους ξενοδοχεία.
Τι σχόλια έχετε λάβει έως τώρα από τουρίστες που έχουν δοκιμάσει τα τοπικά προϊόντα του ελληνικού πρωινού;
Σίγουρο είναι πως τα τοπικά προϊόντα σε συνδυασμό με τα παραδοσιακά εδέσματα δίνουν υπεραξία στην υπηρεσία της φιλοξενίας. Και αυτό δε το λέω εγώ αλλά οι ίδιοι οι πελάτες στα ερωτηματολόγια της αξιολόγησης. Εταιρίες ηλεκτρονικών κρατήσεων δίνουν το πρωινό ως τρίτο κριτήριο από τα 17 συνολικά, στην ολοκληρωμένη αξιολόγηση ενός ξενοδοχείου.