Συνολικά πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ θα καταβάλει ο ΕΟΤ στην Google προκειμένου να διαφημίσει τον ελληνικό τουρισμό και την ιστοσελίδα www.visitgreece.gr σε χώρες της Ευρώπης αλλά και Πολιτείες των ΗΠΑ. Ειδικότερα για τον σκοπό αυτό θα διατεθούν 515.000 ευρώ αλλά η συμφωνία δεν είναι με την Google στην Ελλάδα αλλά με την Google στην Ιρλανδία - γεγονός το οποίο γεννά ερωτηματικά.
Οι σχετικές απόφασεις δημοσιεύθηκαν στον ιστότοπο της Διαύγειας με τον ΕΟΤ - να σημειώνεται χαρακτηριστικά - ότι αποδέχθηκε τις δύο προτάσεις για συνεργασία με τη Google, η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή διώκεται από την Κομισιόν για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων και απειλείται με πρόστιμο ύψους 6 δισ. ευρώ.
355.000 ευρώ για τις ευρωπαϊκές αγορές
Η πρώτη πρόταση (διαβάστε αναλυτικά) που αποδέχθηκε το υπουργείο Τουρισμού -δια του ΕΟΤ- είναι ύψους 355.000 ευρώ και περιλαμβάνει διαφημιστικό πλάνο για τις ευρωπαϊκές αγορές της Βρετανίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας της Γαλλίας, της Ολλανδίας, της Πολωνίας και της Ελβετίας.
Οι χώρες επελέγησαν καθώς παρουσιάζουν μεγάλο όγκο αναζητήσεων στην κατηγορία ταξιδιών/διακοπών για την Ελλάδα συνεπώς είναι σημαντική η διαφήμιση του ΕΟΤ στις παραπάνω αγορές, για την ενδυνάμωση της εικόνας του και την ενίσχυση του τουρισμού, όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση.
Για τη διαφήμιση στη Βρετανία θα δαπανηθούν 91.000 ευρώ, στη Γερμανία 87.500 ευρώ, στην Ιταλία 59.500 ευρώ, στη Γαλλία 35.000 ευρώ, στην Ολλανδία 35.000, στην Ελβετία 24.500 ευρώ και στην Πολωνία 17.500 ευρώ.
160.000 ευρώ για προβολή σε σε 6 αμερικανικές πόλεις
Η δεύτερη πρόταση (διαβάστε αναλυτικά) της Google με προϋπολογισμό ύψους 160.000 ευρώ περιλαμβάνει την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε 6 αμερικανικές πόλεις.
Οι εν λόγω πόλεις παρουσιάζουν, επίσης, μεγάλο όγκο αναζητήσεων στην κατηγορία ταξιδιών/διακοπών για την Ελλάδα, επισημαίνει η απόφαση. Για την τουριστική προώθηση της χώρας μέσω Google στην Καλιφόρνια θα διατεθούν 45.000 ευρώ, στη Νέα Υόρκη 45.000 ευρώ, στο Τέξας 19.500 ευρώ και στη Φλόριντα, στο Ιλινόι και στη Βιρτζίνια από 13.500 ευρώ.
Η πρόταση περιλαμβάνει τη προώθηση του τουρισμού της Ελλάδας μέσω των διαφημιστικών εργαλείων της Google:
1. Google Search: Τοποθέτηση διαφημίσεων κειμένου σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
2. Google Display Network: Τοποθέτηση text, banner, ή/και video ads στο δίκτυο websites της
Google.Η τοποθέτηση γίνεται αυτόματα από το σύστημα και οι διαφημίσεις είναι σχετικές
με αυτό που διαβάζει ο χρήστης. Ο διαφημιζόμενος μπορεί να επιλέξει τα sites ή τις
κατηγορίες sites στις οποίες θέλει να διαφημιστεί (π.χ. travel sites στην περίπτωση του ΕΟΤ).
3. You Tube: Αποτελεί έναν αυτόνομο δικτυακό τόπο (τη δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή
αναζήτησης στον κόσμο) στον οποίο ο ΕΟΤ θα διαφημίζεται μέσω διαφημίσεων video.