Με ρωσικό χρήμα θα χρηματοδοτηθεί ο ελληνικός αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου όπως επιβεβαίωσε η ρωσική πλευρά μετά την τηλεφωνική επικοινωνία του Έλληνα πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα και με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν. Ειδικότερα, η ρωσική πλευρά εξέφρασε την ετοιμότητά της να χρηματοδοτήσει ελληνικές εταιρείες, που θα συμμετάσχουν στο έργο της κατασκευής του «Ελληνικού αγωγού» φυσικού αερίου.
«Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στα κοινά σχέδια υποδομών, στα ζητήματα ενεργειακής συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου στην Ελλάδα, ως μέρος του νέου έργου μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου, μέσω της Τουρκίας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών», αναφέρεται στην ανακοίνωση του Κρεμλίνου, όπου υπογραμμίζεται ότι «στο πλαίσιο αυτό επιβεβαιώθηκε η ετοιμότητα της ρωσικής πλευράς να εξετάσει το ζήτημα παροχής χρηματοδότησης σε ελληνικές δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις, που θα ενεργοποιηθούν στο έργο αυτό».
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται επίσης ότι «εξετάσθηκε το πλέγμα των διμερών σχέσεων, στο πλαίσιο της υλοποίησης των συμφωνιών, που επιτεύχθηκαν κατά την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Ρωσία, στις 7-9 Απριλίου 2015», αλλά και ότι συζητήθηκαν οι περαιτέρω διμερείς επαφές σε διάφορα επίπεδα.
Πηγές του Μαξίμου επεσήμαναν σχετικά με την επικοινωνία των δύο ηγετών ότι ο πρωθυπουργός επιβεβαίωσε την ετοιμότητα της κυβέρνησης για συμμετοχή -με εταιρεία του δημοσίου- στον φορέα κατασκευής του ελληνικού αγωγού μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου από τα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Επιβεβαίωναν επίσης ότι ο Ρώσος πρόεδρος εξέφρασε την πρόθεση του να στηρίξει ένα σχέδιο χρηματοδότησης προς την Ελληνική εταιρεία κατασκευής του αγωγού, που μπορεί να αξιοποιηθεί σε ενεργειακές και αναπτυξιακές επενδύσεις και να εξοφληθεί ενδεχομένως από τα κέρδη της εταιρείας από τη λειτουργία του.
Τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων, που αναφέρθηκαν στην είδηση της τηλεφωνικής συνομιλίας, μεταδίδουν επίσης πληροφορίες για το σχέδιο του αγωγού, που αναμένεται να μεταφέρει περί τα 63 δισ. κυβικά μέτρα ρωσικού φυσικού αερίου προς τα σύνορα Ελλάδας και Τουρκίας, με τα 43 περίπου εξ αυτών να είναι ελεύθερα προς πώληση στις ευρωπαϊκές και διεθνείς αγορές. Το ΡΙΑ-Νόβοστι σημειώνει ότι το ελληνικό τμήμα του αγωγού θα μπορούσε να κατασκευάσει «ρωσο-ευρωπαϊκό κονσόρτσιουμ» και για την υλοποίησή του έργου «σχεδιάζεται να προσελκυστούν 2 δισ. ευρώ».