Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη την Κυριακή στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Μια ομάδα Ισραηλινών που επέβαινε σε αεροσκάφος της Aegean το οποίο θα πραγματοποιούσε την πτήση Αθήνα – Τελ Αβίβ, εμπόδισε την απογείωση του αεροπλάνου απαιτώντας την αποβίβαση δύο συνεπιβατών τους με την αιτιολογία ότι ήταν Αραβοισραηλινοί και ως εκ τούτου δεν ένιωθαν ασφαλείς μαζί τους.
Η ιστορία αρχικά μεταδόθηκε από το Ισραηλινό Ραδιόφωνο, δημοσιεύθηκε σήμερα Τρίτη στη Jerusalem Post και επιβεβαιώθηκε στη HuffPost Greece από την Aegean Airlines.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης, μια ομάδα Ισραηλινών, δήλωσε στις αεροσυνοδούς της πτήσης A3 928 της Aegean ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουν την απογείωση του αεροσκάφους όσο οι δύο Αραβοϊσραηλινοί παρέμενα εντός του. Οι αεροσυνοδοί δεν έλαβαν σοβαρά τις προειδοποιήσεις και προχώρησαν κανονικά με τις διαδικασίες της απογείωσης.
Όμως την ώρα που το αεροπλάνο είναι έτοιμο να τροχοδρομήσει οι Ισραηλινοί σηκώθηκαν από τις θέσεις τους αγνοώντας επιδεικτικά τις εντολές ασφαλείας με αποτέλεσμα να αποτρέψουν την απογείωση.
Τότε, σύμφωνα με το Ισραηλινό Ραδιόφωνο, ξέσπασε καυγάς μεταξύ των Ισραηλινών επιβατών και των συνεπιβατών τους με αραβική καταγωγή. Το ελληνικό πλήρωμα σοκαρίστηκε, ενώ δεν καταλάβαινε τι ακριβώς εκστόμιζε η μια πλευρά στην άλλη.
Ο καυγάς συνεχίστηκε επί τουλάχιστον μια ώρα και τελικά αυτό που προτάθηκε στους δύο επιβάτες ήταν μια δωρεάν διανυκτέρευση και αναχώρηση την επόμενη ημέρα με άλλο αεροσκάφος.
Οι συγκεκριμένοι επιβάτες δέχθηκαν την προσφορά, ωστόσο οι συνεπιβάτες τους που είχαν αντιδράσει στην παρουσία τους διατήρησαν την ίδια συμπεριφορά απαιτώντας αυτή τη φορά να διεξαχθούν επιπλέον έλεγχοι για την ασφάλεια του αεροσκάφους.
Σε αυτή τους την απαίτηση το πλήρωμα αντέδρασε, ζητώντας τους να καθίσουν στις θέσεις τους και να ετοιμαστούν για αποβίβαση προειδοποιώντας τους πως σε διαφορετική περίπτωση θα τους κατεβάσουν από το αεροπλάνο χωρίς να αποζημιωθούν για τα εισιτήριά τους.
Αυτό αρκούσε για να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να απογειωθεί τελικά το αεροπλάνο.
Για το περιστατικό μίλησε στη HuffPost Greece και η υπεύθυνη Τύπου της Aegean κ. Σταυρούλα Σαλούτση.
Όπως μας είπε το περιστατικό συνέβη στις 10:30 το βράδυ της Κυριακής όταν μια ομάδα Ισραηλινών ξεκίνησε τον καυγά αποτέλεσμα του οποίου ήταν η καθυστέρηση για μια ώρα και σαρανταπέντε λεπτά της απογείωσης του αεροσκάφους.
Μάλιστα εκλήθη και η Αστυνομία η οποία προέβη σε έλεγχο των διαβατηρίων των δύο επιβατών χωρίς να βρουν κανένα ψεγάδι στα ισραηλινά τους διαβατήρια.
Σύμφωνα με την κ.Σαλούτση, έπειτα από τη συμπεριφορά των υπόλοιπων Ισραηλινών επιβατών οι δύο επιβάτες δεν ένιωθαν πλέον άνετα να συνεχίσουν το ταξίδι τους με τη συγκεκριμένη πτήση και δέχθηκαν την προσφορά της Aegean η οποία τους αποζημίωσε χρηματικά, τους πρόσφερε δωρεάν διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και τους πλήρωσε το εισιτήριο για να συνεχίσουν το ταξίδι τους στο Τελ Αβίβ την επόμενη ημέρα.
Μάλιστα όπως ενημέρωσε η κ. Σαλούτση οι συγκεκριμένοι επιβάτες ταξίδεψαν με αεροσκάφος της ισραηλινής αεροπορικής εταιρείας El Al χωρίς να προκύψει κανένα πρόβλημα.
Όπως δήλωσε η υπεύθυνη Τύπου της Aegean, για το συγκεκριμένο περιστατικό έδειξαν ενδιαφέρον αρκετά ξένα ΜΜΕ, ενώ εκθείασε τον τρόπο που το πλήρωμα διαχειρίστηκαν την όλη κατάσταση με τον πιλότο να ζητεί, σε αυστηρό ύφος, απ΄όποιον επιβάτη δεν νιώθει άνετα να ταξιδέψει να κατέβει από το αεροπλάνο.
Για το περιστατικό η AEGEAN εξέδωσε ανακοίνωση στα αγγλικά στην οποία περιγράφει το περιστατικό χαρακτηρίζοντας το εξαιρετικά ατυχές, ενώ ευχαριστεί για τη συνεργασία και την κατανόηση των δύο επιβατών οι οποίοι πιθανότατα, όπως τονίζει έπεσαν θύματα διάκρισης από τους συνεπιβάτες και συμπατριώτες τους.
Η ανακοίνωση στα αγγλικά:
«With regards to your enquiry kindly note that on the scheduled AEGEAN flight A3 928 from Athens to Tel Aviv on January the 3rd an initially small group of some Israeli passengers very vocally and persistently asked for two other Israeli passengers to be checked for security issues.
While it is indeed unfortunate that they were possibly racially profiling the customers, indeed their fellow Israelis, because safety must be first, the pilot did feel compelled to delay the flight call the police so to check again the two Israeli passengers documents and identities.
This did take some time of course but the documents were indeed checked and were ok. Unfortunately by that time, due to the delay, a much larger group of passengers were reacting despite the assurances given by the crew about the two passengers. So with the agreement of the two Israeli passengers that were affected, for which we are very thankful, we offered them overnight stay and transport the next day, we offloaded their luggage. We also offered any other passenger of course the possibility to disembark in case they did not feel secure.
The whole episode , which did indeed delay the flight for more than 1 hour and 30 minutes, is indeed very unfortunate and we are grateful that the two Israeli passengers affected did agree to fly the next day. We thank again the two Israeli passengers that agreed to disembark for their understanding and collaboration and we apologize for the whole episode which was indeed extremely unfortunate».