Ένα από τα πλέον σύγχρονα επιβατηγά αεροσκάφη στον κόσμο είναι το Airbus A320ceo το οποίο παρέλαβε σε ειδική τελετή στην Τουλούζη η Aegean, ανεβάζοντας τον στόλο της στα 61 αεροσκάφη.
Πρόκειται για το τελευταίο από μια συνολική παραγγελία επτά αεροσκαφών του τύπου, που είχαν παραγγελθεί το 2014. Σε ειδική εκδήλωση στην Τουλούζη, οι κ.κ. Ευτύχιος Βασιλάκης και Δημήτρης Γερογιάννης, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Aegean αντίστοιχα, έκαναν λόγο για ένα «κύκλο που κλείνει», ο οποίος είχε ξεκινήσει το 2007, με την παραλαβή του πρώτου αεροσκάφους από τα οκτώ που είχαν παραγγελθεί αρχικά. «Τότε υπήρχαν αμφιβολίες για το κατά πόσο η αρχική παραγγελία των 8 αεροσκαφών θα ολοκληρωθεί, λόγω του ύψους της επένδυσης. Τελικά, ο λόγος που είμαστε σήμερα εδώ είναι το γεγονός ότι γιορτάζουμε όχι μόνο εκείνη την αρχική παραγγελία, που πολλαπλασιάστηκε αργότερα με άλλες παραγγελίες, αλλά και διότι στην μέση της κρίσης, το 2014, είχαμε το θάρρος να προχωρήσουμε σε μια νέα παραγγελία με άλλα επτά αεροπλάνα, το τελευταίο από τα οποία παραλαμβάνουμε σήμερα» δήλωσε ο κ. Βασιλάκης.
Από πλευράς του, ο κ. Γερογιάννης τόνισε ότι η Aegean έχει το μεγαλύτερο δίκτυο που είχε ποτέ ελληνική αεροπορική εταιρεία, ξεπερνώντας ακόμα και την ένδοξη περίοδο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που λειτουργούσε ως κρατική αερογραμμή. Παράλληλα, υπογράμμισε πως η Aegean, παρά την κρίση και τις δυσκολίες των τελευταίων ετών, είναι από τις λίγες εταιρείες που - μετά την απόκτηση της Ολυμπιακής- αναπτύσσεται συνεχώς επί τρία χρόνια. Α«πό το 2012 μέχρι το 2015 έχουμε σχεδόν διπλασιάσει τον αριθμό των επιβατών μας από 6,1 στο 11,6 εκ. επιβάτες, αναπτυσσόμαστε υγιώς και με κερδοφορία από το 2013 έως το 2015 και θα δούμε επίσης ανάπτυξη και στο 2016. Φέτος θα λειτουργούμε ένα στόλο 61 αεροσκαφών, 47 Airbusσυμπεριλαμβανομένων των τελευταίων 7 παραλαβών από την Airbus και τα 14 turboprops από την Ολυμπιακή. Προσθέτουμε 1 εκατομμύριο θέσεις επιπλέον, το οποίο σημαίνει 16,2 εκ. θέσεις, αύξηση 6%-7% περίπου, συγκριτικά με πέρσι, έχοντας μία αύξηση 50% και πλέον θέσεων τα τελευταία τρία έτη. Προσθέτουμε 16 επιπλέον προορισμούς, φτάνοντας τους 145, εκ των οποίων οι 111 είναι διεθνείς, ενώ οι υπόλοιποι 34 εγχώριοι, καλύπτοντας σχεδόν κάθε αεροδρόμιο στην Ελλάδα, στη νησιωτική περιοχή και στην ηπειρωτική. Βελτιώθηκε η εικόνα της Αθήνας και συνεισφέραμε στην αύξηση του τουρισμού, ενώ είναι σημαντικό ότι η Aegean αναπτύχθηκε σε ένα περιβάλλον όπου το ΑΕΠ τα τελευταία πέντε χρόνια συρρικνώθηκε κατά 30%».
A320ceo και A320neo
Τα A320 ceo, είναι εξοπλισμένα με τα νέα «Sharklets» στις άκρες των φτερών των αεροσκαφών, καθώς και με κινητήρες V2500. Πρόκειται για ακροπτερύγια, ύψους 2,4 μέτρων που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων κατά μέσο όρο μεταξύ 2-3% ανάλογα με την διάρκεια της πτήσης. Ακόμη, στο πλαίσιο της τελετής, από πλευράς της Airbus δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην παρουσίαση του Airbus A320neo και των πλεονεκτημάτων του (κυρίως στον τομέα του χαμηλότερου κόστους λειτουργίας και συντήρησης και στην εξοικονόμηση καυσίμου), καθώς, σε περίπτωση νέας παραγγελίας από την Aegean, θα είναι το αεροσκάφος το οποίο προωθείται από την ευρωπαϊκή εταιρεία. Από πλευράς τους, οι κ.κ. Γερογιάννης και Βασιλάκης διευκρίνισαν ότι τα περί νέων παραγγελιών θα ξεκαθαρίσουν σε βάθος χρόνου- προσθέτοντας ωστόσο ότι, ανεξαρτήτως του αν θα γίνουν παραγγελίες A320neo ή όχι, υπάρχουν και άλλες επιλογές, για νέα ή μεταχειρισμένα αεροσκάφη. «Ο στόλος μας δεν θα μείνει στατικός» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης. «Σε καμία περίπτωση το γεγονός ότι δεν θα βάλουμε άμεσα μία επόμενη παραγγελία ειδικά σε ΝΕΟs δεν σημαίνει ότι ο στόλος δεν θα επεκταθεί..Επειδή, λοιπόν, για να παραγγείλουμε αεροπλάνα ΝΕΟ χρειαζόμαστε 5 χρόνια ουσιαστικά μπροστά, δηλαδή παράδοσης από το 2021 μέχρι το 2024-2025, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε μία πολύ καλή εντύπωση για το τι θα γίνει στα επόμενα δέκα χρόνια, μία πολύ κατανόηση. Αυτό είναι δύσκολο στις συνθήκες αυτές και για αυτό και πιστεύουμε ότι αυτός ο κύκλος θα αργήσει ακόμα 12 με 18 μήνες».
Περί προσφυγικού, τουρισμού και οικονομίας
Κατά τη διάρκεια της τελετής δεν έλειψαν και οι ερωτήσεις σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα του τουρισμού με δεδομένη την προσφυγική κρίση. Οι κ.κ. Βασιλάκης και Γερογιάννης εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για τον τουριστικό τομέα, με τον κ. Βασιλάκη να υπογραμμίζει πως ο τουρισμός συνεχίζει να αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια, και η Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει, ανεξαρτήτως των εξελίξεων, μια ασφαλής χώρα – ειδικά εν συγκρίσει με το τι έχει συμβεί σε ανταγωνίστριες χώρες. Όσον αφορά στην προσφυγική κρίση, διευκρινίστηκε ότι δεν αναμένονται σημαντικές επιπτώσεις στον τουρισμό, καθώς αφορά συγκεκριμένα σημεία της χώρας. «Ο ελληνικός τουρισμός έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκε επειδή η Ελλάδα έχει γίνει, εν μέσω της κρίσης, πιο ελκυστική και λόγω της βελτίωσης των υπηρεσιών μας και λόγω του χαμηλότερου κόστους μας και αυτό συνεχίζεται. Δεύτερον, η Ελλάδα παραμένει μία εξαιρετικά ασφαλής χώρα...έχουμε δει φοβερά πράγματα να συμβαίνουν σε παράξενα μέρη. Και επίσης έχουμε δει φοβερά πράγματα να συμβαίνουν σε χώρες οι οποίες μας ανταγωνίζονται στον τουρισμό και είναι ένα δυσάρεστο γεγονός ότι αυτό κάνει τη ζωή τους δυσκολότερη και η Ελλάδα να εμφανίζεται πιο ελκυστική όσον αφορά τον τομέα αυτό» είπε σχετικά ο κ. Βασιλάκης, τονίζοντας, αναφερόμενος στο προσφυγικό, ότι «θα πρέπει να κάνουμε το καλύτερο δυνατό να το χειριστούμε με ένα οργανωτικό τρόπο. Και πιστεύουμε ότι όσο η Ελλάδα το χειρίζεται με ένα οργανωτικό τρόπο δεν θα έχει αντίκτυπο στον τουρισμό».
Από πλευράς του, ερωτηθείς περαιτέρω επί του θέματος από τη HuffPost Greece μετά την τελετή, ο κ. Γερογιάννης, συμμερίστηκε τις εκτιμήσεις αυτές, τονίζοντας παράλληλα ότι, για να μην υπάρξει πρόβλημα, πρέπει να υπάρξει οργανωμένη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση- «να μη φαίνεται ότι πελαγοδρομούμε», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Περιήγηση στις εγκαταστάσεις
Στο πλαίσιο της τελετής, οι εκπρόσωποι των ελληνικών ΜΜΕ- μεταξύ των οποίων και η HuffPost Greece- είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στις εγκαταστάσεις της Airbus στην Τουλούζη, ένα από τα μέρη στα οποία δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί ότι «χτυπά η καρδιά» της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας, καθώς εκεί γίνεται η συναρμολόγηση κάποιων εκ των πλέον σύγχρονων αεροσκαφών της εταιρείας- περιλαμβανομένου του εντυπωσιακού A380, μίας από τις «ναυαρχίδες» της Airbus.