Με τον τουρισμό να είναι ένα από τα πιο «δυνατά χαρτιά» της Ελλάδας και πολλά ακίνητα να μένουν ανεκμετάλλευτα ή να αξιοποιούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου και οι συνεργάτες αποφάσισαν να ιδρύσουν την blueground. Η blueground, που ιδρύθηκε το 2013, είναι μία startup επιχείρηση, η οποία ασχολείται με τη διαμόρφωση, διαχείριση και προώθηση οικιστικών ακινήτων, ώστε να δημιουργήσουν καταλύματα υψηλού επιπέδου και εγγυημένης ποιότητας. Η HuffPost Greece μίλησε με τον Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου για την blueground, την άνθηση που έχει γνωρίσει, σε τι διαφέρει με το Airbnb, αλλά και τι πιστεύουν ότι πρέπει να βελτιώσουν στο μέλλον.
Τι είναι η blueground;
Η blueground είναι μια νεοφυής επιχείρηση στο χώρο του τουρισμού, με αντικείμενο την προώθηση, διαχείριση και διαμόρφωση οικιστικών ακινήτων με την υποστήριξη της τεχνολογίας.
Σε ποιους απευθύνεται;
Η blueground εξυπηρετεί δύο κατηγορίες πελατών. Tους ιδιοκτήτες ακινήτων και τους φιλοξενούμενους. Με την βοήθεια της blueground οι ιδιοκτήτες αυξάνουν τα καθαρά έσοδα τους από 30 έως 50% και εξοικονομούν χρόνο, καθώς η blueground αναλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες εργασίες, δηλαδή τη διαμόρφωση του ακινήτου, όπως επίπλωση και διακόσμηση, προώθηση (περιγραφή, τιμολόγηση, marketing) και διαχείριση (καθαρισμός, check in/ check out, συντήρηση).
Η δεύτερη κατηγορία πελατών είναι οι φιλοξενούμενοι που απολαμβάνουν καταλύματα υψηλού επιπέδου και εγγυημένης ποιότητας. Οι φιλοξενούμενοι που διαμένουν στα καταλύματα, είτε για αναψυχή, είτε στα πλαίσια επαγγελματικού ταξιδιού απολαμβάνουν αντίστοιχες υπηρεσίες σε σχέση με ένα ξενοδοχείο αλλά επιπλέον έχουν στη διάθεση τους περισσότερο χώρο, ιδιωτικότητα, πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα και όλα αυτά σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος.
Σε τι διαφέρει από το Airbnb;
Η blueground δραστηριοποιείται συμπληρωματικά με τις πλατφόρμες ενοικίασης ακινήτων (όπως Airbnb, Homeaway) αφού προωθεί τα ακίνητα σε όλες τις πλατφόρμες παράλληλα. Η blueground αποσκοπεί στη μεγιστοποίηση εσόδων του ακινήτου από όλα τα διαθέσιμα κανάλια: Online πλατφόρμες, ταξιδιωτικοί πράκτορες, εταιρικοί πελάτες, κρατήσεις απευθείας στη πλατφόρμα της blueground. Όσον αφορά τις υπηρεσίες, ενώ οι πλατφόρμες όπως το Airbnb αποτελούν marketplaces, δηλαδή εμφανίζουν τα ακίνητα στην ιστοσελίδα τους και διευκολύνουν τις όποιες κρατήσεις, η blueground παρέχει επιπλέον υπηρεσίες διαχείρισης, διαμόρφωσης και προώθησης. Στο κομμάτι της προώθησης συμπεριλαμβάνεται η επαγγελματική φωτογράφιση, δυναμική τιμολόγηση και ανάρτηση σε όλα τα κανάλια. Στη διαχείριση, ο καθαρισμός, η συντήρηση και το check in/ check out. Ενώ στη διαμόρφωση, η blueground μπορεί να επιπλώσει, να εξοπλίσει και να διακοσμήσει τις κατοικίες.
Ποια είναι η διαδικασία για να διαθέσει κανείς το ακίνητό του στην Blueground;
Η blueground αναλαμβάνει τη διαχείριση και την προώθηση ακινήτων που ικανοποιούν τις ανάγκες και τις επιθυμίες των φιλοξενούμενων της εταιρίας. Οι επισκέπτες των καταλυμάτων που διαχειρίζεται η blueground είναι κατά κύριο λόγο ξένοι που επισκέπτονται την χώρα μας είτε στα πλαίσια επαγγελματικού ταξιδιού, είτε για λόγους αναψυχής. Τα βασικά κριτήρια που αναζητούν οι επισκέπτες και κατά συνέπεια καθορίζουν την επιλογή του από τη blueground είναι η τοποθεσία του ακινήτου και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Τα βασικά χαρακτηριστικά για την επιλογή του ακινήτου είναι το έτος κατασκευής, τα έπιπλα και ο εξοπλισμός, η γενικότερη υποδομή του, αν διαθέτει πισίνα για τις εξοχικές κατοικίες και η θέα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μεταβούν στην ιστοσελίδα μας www.theblueground.com και να επιλέξουν το «Ανάθεσε το ακίνητο σου».
Νομικά και φορολογικά τι ισχύει για τα καταλύματα που νοικιάζει κανείς μέσα από την blueground;
H blueground τηρεί πλήρως τα απαιτούμενα τόσο νομικά όσο και φορολογικά. Οι ιδιοκτήτες που είτε έχουν μισθώσει τα ακίνητα τους είτε έχουν παραχωρήσει τη διαχείριση τους στη blueground πρέπει να δηλώνουν όσα έσοδα έχουν από τα ακίνητα και φορολογούνται κανονικά όπως προβλέπεται για έσοδα από ενοίκια. Όσον αφορά τους επισκέπτες, αυτοί μπορούν να μισθώσουν τα ακίνητα της blueground είτε για μικρή είτε για μεγάλη διάρκεια, ανάλογα την ανάγκη που έχουν. Πριν την νομοθετική αλλαγή του Νοεμβρίου του 2015, μονάχα ακίνητα με σήμα ΕΟΤ (μονοκατοικίες, βίλες, επαύλεις) μπορούσαν μόνο να πραγματοποιήσουν βραχυπρόθεσμες μισθώσεις, μικρότερες των 30 ημερών. Πλέον, όμως, μετά τη ρύθμιση του Νοεμβρίου, μπορούν και τα διαμερίσματα να μισθωθούν βραχυπρόθεσμα.
Ξεκινήσατε το 2013 και μέχρι σήμερα η εταιρεία, έχει σημειώσει μεγάλη άνοδο και πρόοδο. Που οφείλεται αυτή η "άνθηση";
Η blueground έχει αναπτυχθεί γρήγορα για τρεις λόγους. Αρχικά γιατί δραστηριοποιείται σε ένα δυναμικό και ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα, έχει υιοθετήσει ένα κατάλληλο επιχειρηματικό μοντέλο, τέλος, έχει μία ομάδα που εργάζεται συχνά, με επιμονή και σχετική εμπειρία.
Συναντήσατε εμπόδια σε αυτό το επιχειρηματικό σας ξεκίνημα;
Στους πρώτους μήνες της προσπάθειας μας χρειάστηκε να αλλάξουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο αρκετές φορές. Οι συνεχείς αλλαγές από τη μια αποτελούν αναπόσπαστο μέρος μιας καινούριας επιχειρηματικής προσπάθειας από την άλλη όμως απαιτούν υπομονή, επιμονή και κουράζουν. Επίσης, η διαδικασία ανεύρεσης κεφαλαίων πήρε αρκετό χρόνο και ήταν μία χρονοβόρα αλλά αναγκαία διαδικασία.
Μέσα στα τρία αυτά χρόνια, ποιο πιστεύετε ότι ήταν το μεγαλύτερο λάθος που κάνατε;
Σε μία νεοφυής επιχείρηση, τα λάθη δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό, αφού μόνο έτσι μαθαίνει κανείς και μπορεί και βελτιώνει το επιχειρηματικό του μοντέλο. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο σαν μεγάλο, στρατηγικά σημαντικό λάθος, εξάλλου είμαστε και καινούρια επιχείρηση. Σημεία που πρέπει να βελτιώσουμε είναι η αυτοματοποίηση των διαδικασιών και η διαρκή ανάπτυξη και εκπαίδευση σε θέματα φιλοξενίας ώστε οι επισκέπτες μας να είναι κάθε φορά κάτι περισσότερο από ικανοποιημένοι.
Τι να περιμένουμε από εσάς στο άμεσο μέλλον;
Η επέκταση στις αγορές του εξωτερικού είναι ο επόμενος βασικός στόχος της blueground. Ήδη έχουμε ξεκινήσει να δραστηριοποιούμαστε στην Κωνσταντινούπολη και μελετάμε την επέκτασή σε μία ακόμη χώρα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Σαφώς μας ενδιαφέρει η περαιτέρω αύξηση των δραστηριοτήτων μας στην Ελλάδα μέσω της ανάληψης και εκμετάλλευσης περισσότερων καταλυμάτων και η βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών μας, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες που μας προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. Στην Ελλάδα, θα εντείνουμε τις προσπάθειες μας σε προορισμούς αμιγώς τουριστικούς, όπως οι Κυκλάδες και η Κρήτη.