Έφοδο σε γραφεία της Mitsubish Motors πραγματοποίησαν οι ιαπωνικές αρχές, στον απόηχο των αποκαλύψεων γύρω από το σκάνδαλο περί παραποιημένων στοιχείων όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμων από χιλιάδες οχήματα της εταιρείας.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, Ιάπωνες αξιωματούχοι πραγματοποίησαν έρευνα σε εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Οκαζάκι. Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία παραδέχτηκε ότι εργαζόμενοί της είχαν παραποιήσει δεδομένα όσον αφορά στην οικονομία καυσίμου από περισσότερα από 600.000 οχήματα.
Κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε ότι οι αρχές αντιμετωπίζουν την υπόθεση ως εξαιρετικά μεγάλης σοβαρότητας, και πως έχει ζητηθεί από την εταιρεία να υποβάλει μια πλήρη αναφορά. Στη Mitsubishi έχει δοθεί προθεσμία ως τις 27 Απριλίου για την παράδοσή της.
Οι εν λόγω εγκαταστάσεις αποτελούν το δεύτερο μεγαλύτερο εργοστάσιο της εταιρείας στην Ιαπωνία, και αποτελεί τόσο κατασκευαστικό κέντρο όσο και κέντρο ερευνών.
Ο Ακίρα Κισιμότο, αναλυτής της JPMorgan, δήλωσε στο Reuters πως εκτιμά ότι η όλη υπόθεση θα κοστίσει στη Mitsubishi πάνω από 50 δισ. γεν (450 εκατ. δολάρια), περιλαμβανομένων των πληρωμών σε καταναλωτές, το κόστος της αντικατάστασης εξαρτημάτων και τις αποζημιώσεις στη Nissan (σημειώνεται ότι τα ανακριβή τεστ αφορούσαν σε 157.000 από τα οχήματα της Mitsubishi και 468.000 οχήματα που είχαν κατασκευαστεί για τη Nissan).
Από την υπόθεση επηρεάζονται τα eK Wagon και eL Space της Mitsubishi, καθώς και τα Dayz και Dayz Roox της Nissan. Σε όλες τις περιπτώσεις πρόκειται για «mini-cars» με κινητήρες των 660 κυβικών, που είναι δημοφιλή στην Ιαπωνία, αλλά δεν έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία σε άλλες αγορές.
Η υπόθεση συγκλονίζει τον ιαπωνικό κολοσσό – μία από τις πλέον ιστορικές εταιρείες της Ιαπωνίας- με τις μετοχές της Mitsubishi να καταποντίζονται για δεύτερη συνεχή ημέρα, σημειώνοντας ρεκόρ πτώσης, λόγω των φόβων για το κόστος των αποζημιώσεων και το ύψος των προστίμων. Όπως αναφέρει το Reuters, η μετοχή έχει χάσει το 1/3 της αξίας της, περίπου 2,5 δισ. δολάρια, μέσα σε αυτές τις δύο ημέρες. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο σκάνδαλο στη Mitsubishi μέσα σε μια δεκαετία (το προηγούμενο αφορούσε μια συγκάλυψη προβλήματος).
Πέραν του άμεσου κόστους, η εταιρεία αναμένεται να δει να επηρεάζονται οι πωλήσεις της παγκοσμίως, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η Mitsubishi έχει συνδέσει το brand της με την φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία, χάρη στα οικονομικά (από άποψης καυσίμου) οχήματά της, αλλά και τα ηλεκτροκίνητα.
Η Mitsubishi, με ετήσιες πωλήσεις άνω του ενός εκατ. οχημάτων, είναι η πρώτη ιαπωνική εταιρεία που εμπλέκεται σε τέτοια υπόθεση από το σκάνδαλο Volkswagen πέρυσι, που αφορούσε σε οχήματα στις ΗΠΑ και αλλού.