Εάν θα μπορούσαμε να περάσουμε όλο το καλοκαίρι φορώντας μόνο ένα και μοναδικό πράγμα, αυτό θα ήταν σίγουρα το μαγιό μας. Είναι εκείνο το ρούχο που οι αντοχές του στο αλάτι, την άμμο και στον καυτό, ελληνικό ήλιο θα δοκιμαστούν όσο κανενός άλλου. Για αυτό ακριβώς κάθε καλοκαίρι υπάρχει μεγάλη συζήτηση γύρω από το τι μαγιό θα επιλέξουμε, τι χρώμα θα είναι, από τι υλικό και φυσικά, από ποια εταιρεία.
Καθώς αρχίσαμε να ψάχνουμε και φέτος εκείνο το μαγιό των ονείρων μας, βρεθήκαμε μπροστά σε μία νέα πραγματικότητα. Υπέροχα, εντυπωσιακά και μοναδικά ελληνικά μαγιό βρισκόταν παντού. Μέσα από αυτή την ευχάριστη διαπίστωση θελήσαμε τελικά να μάθουμε τι είναι αυτό που συντέλεσε στην επιστροφή του ελληνικού μαγιό στην ελληνική αγορά, καθώς και το πώς αυτές οι ελληνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις, εν μέσω οικονομικής κρίσης και capital control.
Πριν ετοιμάσετε λοιπόν βαλίτσα για τις πολυπόθητες διακοπές σας ή ακόμα και εάν ψάχνετε το μαγιό εκείνο που θα σας βγάλει ασπροπρόσωπες σε θάλασσες κοντινές στην πόλη, διαβάστε το αφιέρωμα της HuffPost Greece για να διαπιστώσετε και εσείς ότι οι φετινές επιλογές σας αξίζει να είναι ελληνικές.
Για το «φαινόμενο PCP» σας έχουμε ήδη μιλήσει. Εκτός όμως από τα περίφημα κολάν της, η εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη έχει και μαγιό που εντυπωσιάζουν με τα χρώματα και τα εξωτικά τους μοτίβα. Και όπως ήταν αναμενόμενο, ξεχωρίζουν αμέσως και δημιουργούν ίδιο κύμα ενθουσιασμού και επιρροής σε social media με το hashtag #pcpinia.
Σύμφωνα με τη σχεδιάστρια της εταιρείας, Πέλλα Παπαχρήστου, σημαντικό ρόλο στην επιστροφή του ελληνικού μαγιό έχει παίξει ότι πλέον οι εταιρείες παράγουν πολύ αξιόλογο έργο, τόσο στο σχεδιαστικό όσο και στο ποιοτικό κομμάτι: «Οι παραγωγές είναι γρήγορες, ποιοτικές και ευέλικτες, ενώ κάθε χρόνο βλέπουμε νέους σχεδιαστές με φρέσκες ιδέες, οπότε αυτομάτως ο κόσμος αποκτά πολλές επιλογές και ακόμα και οι πιο απαιτητικοί μπορούν να βρουν το ιδανικό κομμάτι για αυτούς».
Όπως τονίζει η ίδια, το «Made in Greece» προκαλεί συναισθήματα στον Έλληνα καταναλωτή και τον οδηγεί στην επιθυμία να στηρίξει την οικονομία της χώρας του. «Άλλωστε αν δεν υπήρχε ζήτηση, δεν θα υπήρχε και η αντίστοιχη προσφορά,» συμπληρώνει.
Όλη η παραγωγή, τόσο στα μαγιό όσο και στα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας, γίνεται στην Ελλάδα, αλλά τα υλικά έρχονται από το εξωτερικό. «Θα θέλαμε πολύ να τα προμηθευόμαστε από την Ελλάδα, αλλά εξ ανάγκης έχουμε στραφεί στο εξωτερικό, καθώς δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο σε πρώτες ύλες. Επειδή η ποιότητα είναι αδιαπραγμάτευτο δεδομένο για εμάς έχουμε επιλέξει να δουλεύουμε με τα καλύτερα εργοστάσια σε Ιταλία και Γαλλία,» εξηγεί η κ Παπαχρήστου στη HuffPost Greece.
Μέσα από την οικονομική κρίση και τη νέα πραγματικότητα των capital controls, η σχέση με τους προμηθευτές έχει σίγουρα επηρεαστεί ως προς το οικονομικό κομμάτι, αλλά η αξιοπιστία σε καμία περίπτωση δεν έχει χαθεί. «Θεωρούμε ότι αυτή η τάξη πραγμάτων είναι για το καλύτερο. Οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν ευνοηθεί γιατί οι καταναλωτές πλέον μπορούν πολύ εύκολα με το “πλαστικό χρήμα” να πραγματοποιήσουν αγορές και δεν έχουν το άγχος των μετρητών στις συναλλαγές τους,» υποστηρίζει η ίδια.
* Μπορείτε να βρείτε τα μαγιό PCP σε πάνω από 200 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Βαλκάνια, Τουρκία, Χαβάη, αλλά και πολύ σύντομα στην Αίγυπτο. Εάν στείλετε μήνυμα στη σελίδα της εταιρείας, θα σας ενημερώσουν αμέσως για πλησιέστερο σε εσάς κατάστημα.
Το 2013, δύο φίλες, η Ιλόη Χατζησπυρίδη και η Άννα Τζελέπη αποφάσισαν να δημιουργήσουν τη δική τους σειρά μαγιό. Και έτσι γεννήθηκαν τα Maa Boo Swimwear, στόχος τον οποίων είναι ο σεβασμός αλλά και η εξύψωση του γυναικείου σώματος σε όλες τις μορφές του. Τα σχέδια είναι κομψά, αλλά και χαρούμενα, με αναπάντεχα κοψίματα που δίνουν αμέσως χαρακτήρα σε κάθε μαγιό. Έμπνευσή τους αποτελούν όχι μόνο τα μοναδικά τοπία της Ελλάδας, αλλά και οι εξωτικές παραλίες και πολύχρωμα μοτίβα.
Μιλώντας στην HuffPost Greece, θέλησαν να τονίσουν ότι δεν συντελείται απλώς μία επιστροφή του ελληνικού μαγιό, αλλά και μία συνολικότερη επιστροφή της ελληνικής μόδας και παραγωγής. «Οι Ελληνίδες έχουν πλέον περισσότερες επιλογές στα μαγιό, γιατί το ελληνικό μαγιό έχει ξεφύγει πια από τη βιοτεχνία, και έχει γίνει πιο συμβατό με τις τάσεις της μόδας του εξωτερικού,» συμπληρώνουν.
Και οι καταναλωτές ανταποκρίνονται σε αυτή την αλλαγή θετικά και συνειδητά, όπως λένε οι ίδιες, καθώς έτσι βοηθούν την εγχώρια ανάπτυξη. «Σε αυτή την ανταπόκριση συντελεί βέβαια και η προσπάθεια των Ελλήνων δημιουργών και εταιριών να δημιουργήσουν προσεγμένα προϊόντα, αντάξια του εξωτερικού με όποιο κόστος ή όποια θυσία απαιτεί ένα τέτοιο αποτέλεσμα,» τονίζουν.
Τα υφάσματα των Maa Boo έρχονται από το εξωτερικό, αλλά η παραγωγή τους γίνεται αποκλειστικά στην Ελλάδα. Οι δύο φίλες δηλώνουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν αντιμετωπίσει κάποιο σοβαρό πρόβλημα στις συναλλαγές τους με το εξωτερικό, αφού γίνονται όλα μέσω τραπέζης. Ωστόσο, παραδέχονται ότι η κατάσταση θα γίνει δυσκολότερη εάν θελήσουν να μεγαλώσουν την εταιρεία ή την παραγωγή τους.
*Μπορείτε τα βρείτε τα μαγιό Maa Boo στο showroom της εταιρείας στην Κηφισιά, σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, καθώς και online στο www.wecreateharmony.com.
Η εταιρεία Maan δημιουργήθηκε το 2014 από την απόφοιτο του Central St. Martins, Μαριλένα Ανδρεάδη, η οποία σπούδασε εκεί Textile Design. Εμπνευσμένη από το ατέλειωτο ελληνικό καλοκαίρι και την χαλαρή νησιώτικη ζωή, η σειρά μαγιών Maan δίνει έμφαση στα καλής ποιότητας υφάσματα και υλικά και είναι πραγματικά ιδανική για όσες αγαπάνε τα διακριτικά χρώματα και σχέδια.
Η ανάγκη της Μαριλένας να δημιουργήσει αυτή τη σειρά γεννήθηκε μέσα από τις αναμνήσεις των καλοκαιριών της παιδικής της ηλικίας, αλλά και μέσα από μία απορία. «Δεν καταλάβαινα γιατί εμείς στην Ελλάδα έπρεπε να αγοράζουμε μαγιό από την Βραζιλία και να μην το φτιάχνουμε μόνοι μας. Γιατί να μην παράγουμε, αλλά και να το εξάγουμε εμείς ελληνικά μαγιό;» λέει στη HuffPost Greece. Και ευτυχώς, η εικόνα της ελληνικής αγοράς αρχίζει να αλλάζει, όπως παρατηρεί και η ίδια: «Υπάρχουν πολλοί δημιουργοί με σοβαρές σπουδές και γνώσεις που μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς στην παγκόσμια αγορά, επομένως και στην ελληνική».
Όπως συμβαίνει και με τις περισσότερες ελληνικές εταιρείες στις οποίες μιλήσαμε, τα μαγιό Maan κατασκευάζονται στην Ελλάδα, και μάλιστα στην Αθήνα. αλλά τα περισσότερα υφάσματα είναι από την Ισπανία. «Εκεί έχουμε βρει την καλύτερη ποιότητα. Κι επειδή ένα μαγιό έχει μεγάλη φθορά από τον ήλιο την θάλασσα και το χλώριο η υψηλή ποιότητα του υφάσματος έχει τεράστια σημασία,» εξηγεί η Μαριλένα Ανδρεάδη.
Για την ίδια, όσο και εάν αυτό ακούγεται οξύμωρο, τώρα είναι ίσως μια καλή περίοδος για να αρχίσει κάποιος κάτι καινούριο. «Η αγορά έχει αλλάξει πολύ και απότομα. Σήμερα ό,τι χρειάζεται μία επιχείρηση, από υλικά ή υπηρεσίες, τα πληρώνει εκ των προτέρων, είτε ο προμηθευτής είναι στο εξωτερικό είτε στην Ελλάδα. Νομίζω ότι πλέον ο κόσμος ωθείται να κάνει τις αγορές του ηλεκτρονικά, οπότε σίγουρα υπάρχει ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα», καταλήγει.
* Μπορείτε να βρείτε τα μαγιό Maan στο showroom της εταιρείας στο Κολωνάκι, στα sites www.stylebubbles.com και www.babyglitter.com, καθώς και στα καταστήματα Attica - Golden Hall, Pop up Store – Κολωνάκι, Dressing Bar – Ηλιούπολη. Zali – Αντίπαρος, Belvedere Boutique – Μύκονος, Under a fig boutique – Σαντορίνη, Μαγεία – Σπέτσες και Oassis – Σίφνος.
Πόσο δύσκολο μπορεί να είναι για μία γυναίκα να βρει το δικό της μπικίνι; Πολύ! Αυτό ώθησε την Εμμανουέλα Λύκου να δημιουργήσει τη δική της σειρά μαγιό. Γεννημένη στην Αθήνα και με σπουδές Οικονομικών στη Γενεύη, είχε πάντα πάθος για τη μόδα. Έτσι, το 2006 δημιούργησε το brand name «Emmanuela» για το οποίο σχεδιάζει η ίδια τα περισσότερα από τα μοτίβα που υπάρχουν στα μαγιό και τα ρούχα της.
Φαίνεται λοιπόν πως είχε προβλέψει αυτή την «στροφή» στο ελληνικό μαγιό, όπως το αποκαλεί η ίδια, αφού άρχισε να σχεδιάζει μαγιό πριν από 10 χρόνια. «Τότε δεν υπήρχαν στιλάτα και μοντέρνα μαγιό στη Ελληνική αγορά, οπότε αναγκαστικά αγοράζαμε ξένες μάρκες,» θυμάται. «Τώρα, τα τελευταία 2-3 χρόνια έχει γίνει αυτό η έκρηξη στην αγορά από Έλληνες σχεδιαστές. Και επειδή όλα είναι πραγματικά ωραία, ο καταναλωτής έχει πλεόν απεριόριστη ποικιλία στη διάθεσή του. Επομένως, γιατί να μην προτιμήσει Ελληνικά μαγιό; Δεν έχουμε τίποτα να ζηλέψουμε από τους ξένους σχεδιαστές,» τονίζει στην HuffPost Greece.
Τα μαγιό Emmanuela παρασκευάζονται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. «Τα υλικά μου τα προμηθεύομαι από το εξωτερικό, αλλά και από την Ελλάδα. Ειδικά για τα beachwear που σχεδιάζω, έχω βρει εξαιρετικούς Έλληνες συνεργάτες οι οποίοι με προμθεύουν με υφάσματα.» συμπληρώνει.
Για την ίδια, τα capital controls είχαν και θετική επίδραση, αφού όπως λέει «μας έχουν κάνει πιο σοφούς στις αγορές μας. Δεν “πετάμε” πια τα λεφτά μας, αγοράζοντας ασταμάτητα ότι βρεθεί μπροστά μας. Οι δικές μου πελάτισσές ξέρουν ότι το μαγιό που θα αγοράσουν μένει "αθάνατο". Παράλληλα, έχω τους προμηθευτές μου στο εξωτερικό και ξέρουν την εταιρία μου πολύ καλά, ξέρουν ότι θα πληρωθούν γιατί συνεργαζόμαστε 10 χρόνια, οπότε σε περιόδους που δε μπορώ να κάνω εγκαίρως κάποιες πληρωμές. μου δίνουν την πίστωση χρόνου που χρειάζομαι. Οι ηλεκτρονικές αγορές επειδή είναι πολλές από το εξωτερικό ευτυχώς δεν έχουν επηρεαστεί. Στην ελληνική αγορά, επειδή αγοράζουν με κάρτα, δεν βλέπω κάποια δυσκολία,» καταλήγει.
*Μπορείτε να βρείτε τα μαγιό Emmanuela στο κατάστημα της εταιρείας στο Κολωνάκι, καθώς και σε πολλά άλλα καταστήματα όπως το FREE SHOP και το SOHO SOHO. Για περισσότερες πληροφορίες μπείτε στο site : www.emmanuelaswimwear.com
Η Pretty Me δημιουργήθηκε το 2009 έπειτα από την ανάγκη των Hondos Center να έχουν ένα νεανικό και οικονομικό μαγιό στα καταστήματα του δικτύου τους. Το 2015 συστάθηκε η εταιρία BEACH MARKET με σκοπό τη χονδρική διάθεση και διανομή του σήματος Pretty me στην ελληνική αγορά, την ανάπτυξή του στη διεθνή αγορά, καθώς επίσης και τον σχεδιασμό και ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος για την λιανική διανομή των προϊόντων του σήματος Pretty me.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της εταιρείας, κ Ιωάννας Ντόμαλη, η επιστροφή του ελληνικού μαγιό ήταν τελικά αναπόφευκτη σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου «το φως, η θάλασσα, ο ήλιος και το μπλε του ουρανού αποτελούν αναπόσπαστα στοιχεία της κουλτούρας της, της έμπνευσης, του θυμικού και της ιδιοσυγκρασίας του λαού της. Αδιαμφισβήτητα το ελληνικό καλοκαίρι υπερβαίνει κατά πολύ την οριοθετημένη τρίμηνη διάρκεια και οι δραστηριότητες που το πλαισιώνουν στη καθημερινότητα μας έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις συνήθειες του κοινού,» λέει στην HuffPost Greece.
Μέσα από την εμπειρία της τα τελευταία 5 χρόνια στην ελληνική αγορά, μπορεί να πει πλέον με σιγουριά ότι οι Ελληνίδες επιλέγουν ελληνικά μαγιό, αφού πλέον ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις που έχουν ως καταναλώτριες. « Είναι γνωστό ότι οι περισσότερες από εμάς κάθε χρόνο ανανεώνουμε 2 με 3 μαγιό τουλάχιστον. Επιλέγουμε ως επί το πλείστον τολμηρά σχέδια και prints και είμαστε απαιτητικές στη σχέση ποιότητας-τιμής αλλά και σχεδιασμού,» συμπληρώνει.
Η σχεδιαστική και τεχνική ομάδα της εταιρείας αποτελεί μια συνεργασία της σχεδιαστικής ομάδας στην Ελλάδα και ενός εξειδικευμένου γραφείου στο Λονδίνο που ασχολείται αποκλειστικά με την οργάνωση και σχεδιασμό ευρείας παραγωγής μαγιών και εσωρούχων. Στόχος της Pretty Me ήταν από την αρχή να καλυφθεί ένα μεγάλο εύρος παραγωγής για να εφοδιαστεί επαρκώς το δίκτυο Hondos Center με ολοκληρωμένη συλλογή μαγιό και εσωρούχων όπου η καταναλώτρια θα είχε την δυνατότητα να αποκτήσει ξεχωριστά το πάνω μέρος από το κάτω μέρος. Η παραγωγή των μαγιό και των εσωρούχων γίνεται στην Κίνα, καθώς το μέγεθος της παραγωγής δεν μπορούσε να καλυφθεί από την εγχώρια παραγωγή μαγιό, ενώ τα ρούχα για την παραλία, τα αξεσουάρ και οι πετσέτες θαλάσσης παράγονται στην Ελλάδα. Ωστόσο, όπως μας ενημερώνει η κ Ντόμαλη, «από το 2017 φιλοδοξούμε μέρος της παραγωγής μαγιό και εσωρούχων να υπάρχει δυνατότητα να γίνεται στην Ελλάδα».
Η ίδια περιγράφει στη HuffPost Greece πώς το λανσάρισμα του e-shop και re-branding της Pretty Me συνέπεσε με την επιβολή των capital control στην Ελλάδα, γεγονός που σαφώς επηρέασε, όπως λέει, την κίνηση του ηλεκτρονικού καταστήματος, αλλά και αυτή στα φυσικά καταστήματα: «Ωστόσο, το 2015 η συλλογή είχε παραδοθεί στα καταστήματα 2 μήνες πριν την επιβολή capital controls, οι υποχρεώσεις στους προμηθευτές είχαν διευθετηθεί και έμειναν εκτεθειμένες μόνο οι πωλήσεις. Επιπλέον οι παραδόσεις σε πελάτες χονδρικής του εξωτερικού είχαν γίνει από τα μέσα Απριλίου οπότε δεν υπήρξε πλήγμα στην αξιοπιστία της εταιρίας».
Σήμερα, σχεδόν έναν χρόνο μετά, η εταιρεία κοιτάει μόνο μπροστά. «Στην Ελλάδα έχουμε μέχρι στιγμής πολύ καλό αποτέλεσμα, τόσο στα φυσικά καταστήματα που διαθέτουν μαγιό Pretty Μe, όσο και στις ηλεκτρονικές μας πωλήσεις. Επιπλέον, η χρήση του 2016 μας βρίσκει ανοδικούς στον δείκτη πωλήσεων χονδρικής στο εξωτερικό,» λέει η κ Ντόμαλη.
*Για τη σεζόν 2016 το μαγιό Pretty me διατίθεται εκτός από το δίκτυο 45 καταστημάτων Hondos Center και σε επιπλέον εξειδικευμένα καταστήματα σε νησιωτικές περιοχές και εμπορικές περιοχές σε όλη την Ελλάδα. Μπορείτε να κάνετε τις αγορές σας και στο e-shop της εταιρείας στο http://www.prettymeswimwear.com/
Η Sugarfree δημιουργήθηκε το 2006 και μέσα σε αυτά τα 10 χρόνια έχει πετύχει να δημιουργήσει τις δικές της τάσεις στα μαγιό, αλλά και στην ένδυση. Απαριθμεί 36 καταστήματα σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή και εάν έχετε βρεθεί σε κάποιο από αυτά σίγουρα μπορείτε πλέον να την ξεχωρίσετε για τα έντονα της χρώματα, τα πρωτότυπα υλικά και τα εκκεντρικά σχέδια που αγαπούν όσες από εμάς δεν συμβιβάζονται με κάτι αδιάφορο. Αν και best-seller της εταιρείας αποτελούν δίχως αμφιβολία οι βελουτέ και πετσετέ φόρμες της, τα μαγιό της αποτελούν μία εξαιρετική, προσιτή επιλογή που είναι και εξίσου ανθεκτική στις... θαλασσινές κακουχίες.
Σύμφωνα με τα όσα δηλώνει η Λία Βασιλείου, Marketing & Communications Manager της εταιρείας, υπάρχουν τρεις λόγοι για τους οποίους το καταναλωτικό κοινό επενδύει τα χρήματά του σε ελληνικές εταιρείες, στηρίζοντας έτσι την ελληνική οικονομία: «Τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές εταιρείες δημιουργούν σύνολα με μοντέρνα σχέδια, με έμφαση στην λεπτομέρεια, αλλά συγχρόνως και με προσιτές τιμές». Όπως έχει διαπιστώσει η ίδια, υπάρχει σταδιακά ανοδική πορεία στην προτίμηση των Ελλήνων σε ελληνικές εταιρείες, όπως είναι δηλαδή και η Sugar Free.
Τα μαγιό της εταιρείας παρασκευάζονται στα εργοστάσιά της στην περιοχή των Βαλκανίων από μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας και από ανθρώπους που γνωρίζουν πολύ καλά την δουλειά, όπως λέει η κ Βασιλείου στην HuffPost Greece. «Ως προτεραιότητά μας είναι η αγορά των υλικών να γίνονται από Έλληνες προμηθευτές, στηρίζοντας με αυτό τον τρόπο την ελληνική αγορά. Για πιο ειδικευμένα υλικά απευθυνόμαστε σε διεθνή προμηθευτές,» προσθέτει.
Ο τελευταίος χρόνος υπήρξε δίχως αμφιβολία από τους πιο δύσκολους για την Sugarfree, τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και σε επίπεδο προμηθευτών. «Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που δημιουργήθηκαν ως επακόλουθο των capital controls, απαιτούσαν περισσότερο χρόνο με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις ακόμα και σε διαδικασίες που μέχρι πρότινος αποτελούσαν “ρουτίνα”. Επίσης υπήρξε ένα μεταβατικό στάδιο για το καταναλωτικό κοινό, που έπρεπε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, ώστε να συνεχίζει να πραγματοποιεί τις ηλεκτρονικές του αγορές άμεσα και εύκολα, εφόσον καταργήθηκαν κάποιοι τρόποι πληρωμής, όπως το paypal, οι οποίοι σε προ capital control εποχή ήταν από τους πιο δημοφιλείς τρόπους πληρωμής,» καταλήγει.
*Τα μαγιό της Sugarfree μπορείτε να τα βρείτε στα ομώνυμα καταστήματα της εταιρείας σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και στο ηλεκτρονικό της κατάστημα www.sugarfreeshops.com.