Ανατρεπτικοί δημιουργοί, καινούριες ενότητες, πρωτότυπα αφιερώματα, οι καλύτερες ταινίες του ανεξάρτητου σινεμά και σχεδόν όλες οι ελληνικές παραγωγές της χρονιάς, υπόσχονται δυνατές κινηματογραφικές στιγμές στο ανανεωμένο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που θα λάβει χώρα στη συμπρωτεύουσα από τις 3 έως τις 13 Νοεμβρίου 2016.
Η αφίσα της φετινής διοργάνωσης, που παρουσιάστηκε τη Δευτέρα στο κοινό, δίνει το στίγμα της νέας οπτικής ταυτότητας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και αποτελεί μια ολόφρεσκη, αναζωογονητική πρόταση που πέρα από τη σχεδιαστική αξία της καθρεφτίζει τους στόχους και το όραμα του ίδιου του Φεστιβάλ.
Ο designer Δημήτρης Παπάζογλου, δημιουργός της εκπληκτικής αυτής αφίσας, αναφέρει σχετικά:
«Η οπτική γλώσσα που υιοθετήθηκε τόσο για τον σχεδιασμό της αφίσας όσο και για το σύνολο των εφαρμογών που αποτελούν την οπτική ταυτότητα του φετινού 57ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, εμπνέονται μέσα από μία σειρά βασικών χαρακτηριστικών του κινηματογράφου όπως το πανί-οθόνη προβολής, η επανάληψη, η διαφορετικότητα των κινηματογραφικών καρέ, η έννοια της προβολής (projection), η έννοια της κίνησης, αλλά και η προοπτική του ίδιου του χώρου της αίθουσας κατά την είσοδο του θεατή μέσα σε αυτή (σειρά καθισμάτων από το τελευταίο προς το πρώτο).
Τα παραπάνω στοιχεία δεν αποτυπώνονται αυτούσια όπως αναφέρονται πιο πάνω. Μεταφράζονται, συνδιαμορφώνονται και αναδομούνται μέσα από τη χρήση της τυπογραφίας δημιουργώντας ένα νέο, πολυεπίπεδο σε αναγνώσεις έργο, επιτρέποντας στον θεατή να δώσει την δική του ερμηνεία, ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα την ευρύτερη εμπειρία της τέχνης του κινηματογράφου. Επιπλέον η αυστηρή χρήση του ασπρόμαυρου σε συνδυασμό με την επιλογή μιας άκρως τεχνικής, monospaced, ισόπαχης γραμματοσειράς έρχονται να ενισχύσουν το σύνολο αυτής της εμπειρίας δημιουργώντας ταυτόχρονα τη σύνδεση ανάμεσα στον κλασικό κινηματογράφο αλλά και την τεχνολογία γύρω από αυτόν.
Η αφίσα έχει σχεδιαστεί με σκοπό να επανατυπώνεται μέσα από δημιουργική ευελιξία (κατάλογοι, έντυπα, banners, κτλ) και όχι να αναπαράγεται αυτούσια ως προς τη σύνθεσή της. Το σύνολο των εφαρμογών του έργου λειτουργεί ως μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα επικοινωνίας επιτρέποντας ταυτόχρονα τον δημιουργικό πειραματισμό χωρίς να αλλοιώνονται τα κύρια χαρακτηριστικά του (κατανόηση του μηνύματος, αναγνωρισιμότητα, branding, concept)».
Μείνετε συντονισμένοι στη HuffPost Greece για περισσότερες πληροφορίες και το αναλυτικό πρόγραμμα του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.