Έχοντας ως βάση το ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ο πατέρας του Σταύρου Στυλιανίδη αποφάσισε το 1994 να δημιουργήσει μία οικογενειακή επιχείρηση στον χώρο των τροφίμων που θα εστιάζει στα προϊόντα της μεσογειακής διατροφής. Σχεδόν 22 χρόνια αργότερα, τα προϊόντα «Amvrosia Gourmet» έχουν καταφέρει, όχι μόνο να ξεχωρίσουν στην ελληνική αγορά παρουσιάζοντας άνοδο σε περίοδο κρίσης, αλλά και να βραβευτεί ένα από τα προϊόντα τους στα Great Taste Awards το 2015. Πλέον τα ηνία της επιχείρησης έχει αναλάβει ο Σταύρος Στυλιανίδης μαζί με τον αδερφό του, και μας μιλά για την αγορά τροφίμων στην Ελλάδα, την μεσογειακή διατροφή, αλλά και τα σχέδια για εξαγωγές.
Πότε δημιουργήθηκε η εταιρεία σας;
Η Amvrosia Gourmet είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που δημιουργήθηκε το 1994. Η ιδέα ήταν του πατέρα μας, ο οποίος ήταν για χρόνια στον χώρο των τροφίμων και έκρινε την περίοδο εκείνη οτι υπήρχε κενό, βασικά απουσία εταιριών, που να εκπροσωπούν και να παράγουν προϊόντα σχετιζόμενα με την Μεσογειακή Διατροφή. Έκανε λοιπόν δειλά δειλά το ξεκίνημά του με δύο τρία διαφορετικά προϊόντα (ψιλοκομμένο σκόρδο, πατέ ελιάς και πατέ πιπεριάς) σε επαγγελματικές συσκευασίας που απευθύνονταν σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και γενικότερα στην επαγγελματική κουζίνα.
Η εταιρεία σας ξεκίνησε το 1994, αλλά το 2001 πέρασε στα δικά σας χέρια. Τι άλλαξε στην εταιρεία περνώντας στην νέα γενιά;
Έχοντας ενδιαφέρον για την οικογενειακή επιχείρηση, κατά την διάρκεια των σπουδών μου στην Αγγλία, έκανα την απαραίτητη έρευνα αγοράς για τα προϊόντα μας εκεί καθώς και σε άλλες χώρες τις Δυτικής Ευρώπης (Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, κτλ). Αυτό που είδα ήταν οτι υπήρχε πολύ μεγάλη αγορά στην οποία μπορούσαμε να απευθύνουμε τα συγκεκριμένα προϊόντα. Το 2001, όταν επέστρεψα στην Ελλάδα, μπήκα και εγώ στην οικογενειακή επιχείρηση, ο αδελφός μου λίγο αργότερα το 2008, και ξεκινήσαμε την προσπάθεια με τον πατέρα μου να απευθυνθούμε σε αυτές τις αγορές. Αρχικά η προσπάθεια έγινε στον τομέα της HO.RE.CA. και είχε καλή ανταπόκριση. Το 2004 πήραμε την απόφαση να αναπτύξουμε στην δουλεία μας επενδύοντας σε μια αυτόματη γραμμή παραγωγής των προϊόντων μας σε retail συσκευασίες και να προωθήσουμε και αυτές στις αγορές του εξωτερικού. Ύστερα απο πολυετής προσπάθειες μέσα απο πολλές εκθέσεις του εξωτερικού (Anuga, Sial, κτλ) οι επενδύσεις άρχισαν να αποδίδουν και οι πελάτες μας στο εξωτερικό άρχισαν να πληθαίνουν. Στην ελληνική αγορά τα προϊόντα μας σε retail συσκευασίες μπήκαν πολύ αργότερα, περίπου το 2012.
Τι διαφορετικό προσφέρει η Amvrosia Gourmet στην ελληνική αγορά; Τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε;
Όταν αποφασίσαμε το 2012 να κάνουμε το άνοιγμα μας και στην ελληνική αγορά, η οποία έως τότε κακλυζόταν απο παρόμοια προϊόντα κυρίως Ιταλικά και Ισπανικά, είχαμε αποκτήσει αρκετά μεγάλη εμπειρία στο τι αναζητούν οι καταναλωτές απο θέμα γεύσης και ποιότητας. Βάλαμε λοιπόν τα δυνατά μας να πετύχουμε σε ό,τι γεύση δημιουργούσαμε (μετράμε αυτήν τη στιγμή πάνω απο 70 διαφορετικές) μια πολύ καλή ποιότητα σε συνδυασμό μια πολύ καλή τιμή. Αυτό λοιπόν που πιστεύω οτι μας κάνει να ξεχωρίζουμε τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό είναι οτι δημιουργήσαμε ένα brand το οποίο δεν έχει εστιάσει στην παραγωγή ενός μόνο προϊόντος και παραγώγων του, αλλά σε μια γκάμα προϊόντων που αφορούν στην Μεσογειακή Διατροφή, προϊόντων φτιαγμένων με αγνά υλικά, μαζεμένα απο όλη την Ελλάδα, χωρίς συντηρητικά και πρόσθετα με κύριο συστατικό στο μαγείρεμά τους το Ελληνικό Έξτρα Παρθένο Ελαιόλαδο.
Γιατί επιλέξατε το όνομα «Αμβροσία» για την εταιρεία σας;
Επίσης μια ιδέα του πατέρα μας. Αμβροσία κατά την αρχαιότητα ήταν η τροφή των αθανάτων και των Θεών. Η μεσογειακή διατροφή, όπως αποδεικνύεται και από πρόσφατες έρευνες, μπορεί να μην σε κάνει αθάνατο αλλά βοηθάει στην μακροζωία. Έτσι, μιας και η κύρια δραστηριότητα της εταιρίας ήταν τα προϊόντα Μεσογειακή Διατροφής δώσαμε αυτό το όνομα.
Η εταιρεία σας παρά την κρίση, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων και ανάπτυξη. Πού νομίζετε ότι οφείλεται αυτό;
Πιστεύω οτι η κρίση βοήθησε όλες τις αυθεντικά ελληνικές εταιρίες. Οι καταναλωτές στην ελληνική αγορά έκαναν μια μεγάλη στροφή απο τα εισαγόμενα προϊόντα στα ελληνικά και ποιοτικά προϊόντα που προσφέρονται σε καλές τιμές. Αυτό μας έδωσε ώθηση να κάνουμε μεγαλύτερη προσπάθεια για νέες δημιουργίες, εξίσου ποιοτικές ώστε να καλύπτουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις γευστικές απαιτήσεις των καταναλωτών μας.
Μιλήστε μας λίγο για την συνεργασία σας με τη Wise Greece.
H Wise Greece είναι μία μη κερδοσκοπική Κίνηση με διπλό σκοπό. Από τη μία πλευρά προωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο τα οφέλη της Ελληνικής διατροφής και την ποιότητα των ελληνικών τροφίμων, ενώ μέσα από τις πωλήσεις τους συγκεντρώνει κέρδη τα οποία «μετατρέπει» σε τρόφιμα για να τα διαθέσει σε παιδιά και συνανθρώπους μας με μεγάλη ανάγκη. Εμείς αποφασίσαμε να συμβάλλουμε σε αυτήν την προσπάθεια δημιουργώντας κάποιες μοναδικές γεύσεις αποκλειστικά για την wise Greece, γεύσεις οι οποίες επίσης είχαν πολύ μεγάλη ανταπόκριση απο τους καταναλωτές.
Το 2015 λάβατε το βραβείο Great Taste για το πατέ πιπεριάς σας. Ήταν για εσάς μία αναγνώριση της δουλειάς σας;
Το πατέ πιπεριάς ήταν ένα απο τα πρώτα προϊόντα που δημιουργήσαμε. Πρέπει να ήταν το 1996 – 1997, μια πολύ καλή πρώτη δοκιμή με αρκετές βελτιώσεις μέσα στα χρόνια. Το 2015 αποφασίσαμε να το στείλουμε στα great taste awards, έναν απο τους κορυφαίους θεσμούς απόδοσης βραβείου καλύτερης γεύσης σε όλο τον κόσμο. Και κάπου τον Αύγουστο του 2015 βγήκαν τα αποτελέσματα και μάθαμε οτι πήραμε το βραβείο, ήταν ένα πρωτόγνωρο συναίσθημα, μια συνταγή που είχε δημιουργηθεί πολλά χρόνια πρίν πήρε βραβείο καλύτερης γεύσης στον κόσμο...απερίγραπτο!
Σκέφτεστε να επεκταθείτε και στο εξωτερικό;
Οι προσπάθειές μας για την επέκταση στις αγορές του εξωτερικού είναι συνεχείς. Η μία αγορά μας οδηγεί στην επόμενη, παίρνουμε ιδέες απο την κουλτούρα της κάθε χώρας και των γευστικών τους προτιμήσεων και δημιουργούμε συνεχώς. Συμμετέχουμε σε εκθέσεις ώστε να προωθήσουμε τα νέα μας προϊόντα και να ανακαλύψουμε ή να μας ανακαλύψουν καινούργιοι αγοραστές απο διάφορες χώρες. Εάν θες να είσαι ανταγωνιστικός και μέσα στις περισσότερες αγορές δεν πρέπει να εφησυχάζεσαι, πρέπει συνεχώς να κυνηγάς το καινούργιο.