Τα τελευταία πέντε περίπου χρόνια, η Ιορδανία περνά μία από τις χειρότερες περιόδους της από άποψη τουρισμού, κάτι που, δυστυχώς, οφείλεται σε μια τραγική παρεξήγηση του κόσμου. Λόγω της ευρέως διαδεδομένης αίσθησης φόβου και αμηχανίας που επικρατεί για τα ταξίδια στη Μέση Ανατολή και κυρίως για τις περιοχές που περιτριγυρίζουν την Ιορδανία (Συρία, Ισραήλ, Αίγυπτος), η μπάλα στο τέλος πήρε και την Ιορδανία, η οποία στην πραγματικότητα είναι ένα εντελώς ασφαλές μέρος. Και κάπως έτσι, ο υπέροχος αυτός ταξιδιωτικός προορισμός είδε τον τουρισμό του να πέφτει κατά 66% από το 2011 μέχρι σήμερα.
Πρόσφατα, μια δημοσιογράφος του Guardian που ταξίδεψε στην Ιορδανία για διακοπές μαζί με τη 12χρονη κόρη της, σχολίασε την έκπληξη που άρχισε να νιώθει όταν κάθε ντόπιος που συναντούσε, από τον ιδιοκτήτη του καταστήματος δώρων μέχρι τον σερβιτόρο στο ξενοδοχείο, έσπευσε να την καθησυχάσει για την ασφάλεια της περιοχής, χωρίς καν να τους ρωτήσει. Μια έκπληξη που, στην πορεία, δεν άργησε να μετατραπεί, εύλογα, σε ανησυχία.
Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο Aito 2016, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Τουρισμού της Ιορδανίας, Dr. Abed Al Razzaq, κάλεσε τους εμπόρους και τους παραθεριστές να λειτουργούν ως «πρεσβευτές» της χώρας, ώστε να βοηθήσουν στην ανάκαμψη του τουρισμού.
«Η εσφαλμένη αντίληψη είναι η μεγαλύτερη απειλή», είπε ο Al Razzaq. «Πιστεύουμε ακράδαντα πως το μήνυμα που μπορούμε να στείλουμε παγκοσμίως είναι πως η Ιορδανία είναι μια ειρηνική χώρα, αλλά όσα συμβαίνουν σε άλλες χώρες όπως η Συρία, σίγουρα θα μας επηρεάσουν. Είμαστε το ήσυχο σπίτι που βρίσκεται ανάμεσα σε θορυβώδεις γείτονες», συμπλήρωσε.
Ο Al Razzaq είπε πως ο Οργανισμός Τουρισμού έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με το βρετανικό εμπόριο προκειμένου να διαφημίσει την Ιορδανία ως προορισμό. «Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και τα ταξιδιωτικά γραφεία παίζουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο στο να προσελκύσουμε τον κόσμο να έρθει στη χώρα», είπε. «Χρειαζόμαστε κόσμο που θα έρθει εδώ και θα γίνουν πρεσβευτές μας».
Ήδη οι προσπάθειες που έχει καταβάλει ο Οργανισμός Τουρισμού της Ιορδανίας για να προωθήσει τη χώρα σε πιο ανθεκτικές τουριστικές αγορές, όπως αυτή της Αγγλίας, έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς. Τους πρώτους δέκα μήνες του 2016, σημειώθηκε 5% αύξηση στους επισκέπτες από την Αγγλία που έμειναν τουλάχιστον ένα βράδυ στην Ιορδανία.
Ο Al Razzaq είπε επίσης πως η χώρα έχει μειώσει σημαντικά τη φορολογία του αεροδρομίου κατά τις αναχωρήσεις, προκειμένου να προσελκύσει αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ιορδανία, κάτι που ελπίζει πως θα αρχίσει να συμβαίνει σύντομα.