Ο Balenciaga αντέγραψε την τσάντα της ΙΚΕΑ και την πουλά για $2.000. Η IKEA απάντησε με τον καλύτερο τρόπο

Ο Balenciaga αντέγραψε την τσάντα της ΙΚΕΑ και την πουλά για $2.000. Η IKEA απάντησε με τον καλύτερο τρόπο
Twitter

Την προηγούμενη εβδομάδα, ο οίκος Balenciaga παρουσίασε την νέα του τσάντα. Αυτή δεν θα ήταν σπουδαία είδηση, αν η τσάντα δεν ήταν σχεδόν ολόιδια με την γνωστή σε όλους μας μπλε τσάντα της IKEA. Η βασική διαφορά τους είναι πως ο Balenciaga κοστολογεί τη δική του προς $2.145, ενώ η Frakta bag της ΙΚΕΑ κοστίζει το ταπεινό ποσό των $0.99.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το ίντερνετ είχε πολλά να πει για την ομοιότητα των δύο τσαντών και το «θράσος» του μεγάλου οίκου μόδας να αντιγράψει κάτι τόσο εικονικό, τόσο απροκάλυπτα.

Το όλο θέμα όμως δεν σταμάτησε εκεί. Η IKEA, γνωστή ούτως ή άλλως για τις ευφάνταστες και χιουμοριστικές διαφημίσεις της, αποφάσισε πως πρέπει να απαντήσει στον Balenciaga. Και έτσι κι έκανε, λίγες μόλις μέρες αργότερα, δημιουργώντας έναν απλό αλλά πανέξυπνο οδηγό για το «Πώς να αναγνωρίσεις μια ορίτζιναλ τσάντα IKEA FRAKTA».

Τη διαφήμιση-οδηγό δημιούργησε η σουηδική διαφημιστική εταιρεία ACNE, με σκοπό να καθοδηγήσει τους πελάτες ως προς το πώς να ξεχωρίζουν την πρωτότυπη, αυθεντική τσάντα IKEA από τις όποιες απομιμήσεις που κυκλοφορούν εκεί έξω (εσένα κοιτάζουμε, Balenciaga). Και αυτό γίνεται σε τέσσερα απλά βήματα:

  1. Κουνήστε την. Αν θροΐζει, είναι η αυθεντική.
  2. Έχει πολλές λειτουργίες. Μπορείτε να κουβαλήσετε εξοπλισμό χόκεϊ, τούβλα, ακόμη και νερό.
  3. Πετάξτε την στο χώμα. Μια αληθινή τσάντα FRAKTA μπορεί να καθαριστεί χρησιμοποιώντας απλά το λάστιχο της βρύσης στον κήπο σας.
  4. Τιμή. Κοστίζει μόνο0.99.

Ναι, είναι μια τέλεια απάντηση που, ταυτόχρονα, λειτουργεί και ως πανέξυπνη διαφήμιση για την εταιρεία.

Ο διευθυντής δημιουργικού της ACNE, Johan Holgrem, είπε «Ήθελα να δράσω γρήγορα, οπότε επικοινωνήσαμε με τον πελάτη μας (την ΙΚΕΑ) την αμέσως επόμενη ημέρα (της κυκλοφορίας της τσάντας του Balenciaga) και τους είπα “Θα σας έχουμε έτοιμη δημιουργική δουλειά μέσα σε δύο ώρες”».

Μάλιστα ο φωτογράφος μόδας της ACNE τράβηξε μια νέα σειρά φωτογραφιών της FRACTA μέσα σε επαγγελματικό στούντιο, προκειμένου να την παρουσιάσει με το ίδιο στυλ που χρησιμοποιεί ο οίκος μόδας για τη δική του τσάντα.

«Ήταν αναπάντεχο και ευφυές», είπε ο Holgrem για την τσάντα του Balenciaga, προσθέτοντας «Μου αρέσει το φλερτ. Γι' αυτό και σκέφτηκα “Γιατί να μην φλερτάρουμε κι εμείς μαζί τους;”. Και αυτό κάναμε”».

Και κάπως έτσι η διαφήμιση αποδεικνύει πως, όταν θέλει και μπορεί, είναι ικανή για σπουδαία πράγματα.