Λένε πως εάν πιστεύεις ότι κάτι λείπει από αυτόν τον κόσμο, τότε αξίζει να το δημιουργήσεις εσύ. Έτσι φαίνεται πως άρχισαν όλα για τον Βασίλη Σιδηρά και την Ιωάννα Μακρινάκη στη Θεσσαλονίκη το 2012, όταν διαπίστωσαν ότι το «τέλειο τζιν» δεν υπάρχει και έτσι, πολύ απλά, αποφάσισαν να το φτιάξουν οι ίδιοι.
Τέσσερα χρόνια μετά, καθώς η πρώτη συλλογή τους κυκλοφόρησε το 2013, η Salt & Pepper αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι το ελληνικό denim μπορεί να κάνει τη διαφορά, όχι μόνο στην εγχώρια αγορά, αλλά και στο εξωτερικό, αφού ρούχα της εταιρείας μπορεί να βρει κάποιος και σε Μεγάλη Βρετανία, Λίβανο και Αραβικά Εμιράτα.
Το σχεδιαστικό δίδυμο των denim δημιουργιών που έχουν κατακτήσει το Instagram -δεν υπάρχει περίπτωση να μην τις έχετε δει και στη συνέχεια πει με έκπληξη «μα αυτά τα τζιν είναι ελληνικά!»- μίλησε στη HuffPost Greece για το πώς άρχισαν όλα, για το πώς κατασκευάζονται τα 100% ελληνικά ρούχα τους, για τις πηγές της έμπνευσής τους, αλλά και για τις τάσεις που αξίζει να δοκιμάσουμε φέτος στο denim.
Πώς άρχισαν όλα; Τι αποτέλεσε την αφορμή για τη δημιουργία της εταιρείας σας;
Όλα ξεκίνησαν από ένα αστείο. Εγώ και ο Βασίλης είμαστε ζευγάρι. Αγαπάμε πολύ το casual ντύσιμο και φυσικά τα ψώνια. Σε μια βόλτα μας στην αγορά και αφού είχα δοκιμάσει άπειρα παντελόνια - και με κανένα δεν ήμουν ευχαριστημένη- του είπα «ας το πάρω απόφαση, το τέλειο τζιν δεν υπάρχει». Αυτό ήταν η αρχή. Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε το τέλειο τζιν, που κολακεύει ένα πραγματικό γυναικείο σώμα και όχι ένα σώμα με αναλογίες κούκλας βιτρίνας, το οποίο είναι καλοραμμένο, φτιάχνεται από τα καλύτερα υλικά και μπορεί να φοριέται για μια ζωή και να γίνεται καλύτερο με το χρόνο. Ευτυχώς, οι εγκαταστάσεις υπήρχαν καθώς η οικογένεια του Βασίλη δραστηριοποιούταν στο παρελθόν στο χώρο του δερμάτινου ρούχου και ο ίδιος είχε ακολουθήσει σπουδές σχετικές με το σχέδιο μόδας. Επομένως συνδυάσαμε τις γνώσεις μας και την αισθητική μας και έτσι η πρώτη μας συλλογή υλοποιήθηκε.
Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε ως Έλληνες σχεδιαστές και επιχειρηματίες;
Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλοι οι Έλληνες επιχειρηματίες στη χωρά μας δυστυχώς. Βαριά φορολογία, γραφειοκρατεία, capital controls. Νομίζω δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα!
Που κατασκευάζονται τα ρούχα σας, από τι υλικά και από που τα προμηθεύεστε;
Τα ρούχα μας κατασκευάζονται 100% στην Ελλάδα. Είναι κάτι για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι και το λέμε πάντα με μεγάλη χαρά. Όσο δύσκολη και να είναι η παραγωγή στην Ελλάδα, έχουμε αποφασίσει πως θέλουμε να τη στηρίξουμε και είμαστε αμετακίνητοι σε αυτό. Χρησιμοποιούμε μόνο άριστης ποιότητας υλικά, denim υφάσματα, φερμουάρ και μεταλλικά αξεσουάρ. Επίσης είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί εδώ και ένα χρόνο έχουμε κάνει στροφή σε έναν «πράσινο'» τρόπο παράγωγης, χρησιμοποιώντας denim από οργανικό βαμβάκι και ανακυκλωμένα νήματα.
Από που αντλείτε έμπνευση για τις δημιουργίες σας;
Έμπνευση, πέρα από το street fashion που αγαπάμε πολύ, αντλούμε από την ιστορία του denim, από τις δεκατιστής που σημάδεψαν τη μόδα, από τη ροκ σκηνή, από τα 70s, από γυναίκες και άντρες πρότυπα, και όλα αυτά τα προσαρμόζουμε στο σήμερα.
Φέτος, βλέπουμε ότι το denim ακολουθεί δρόμους... αντισυμβατικούς! Ποιες είναι οι νέες τάσεις που αξίζει να ακολουθήσουμε;
Πράγματι, η μόδα στο denim είναι αντισυμβατική. Εμείς το βλέπουμε παραγωγικά ακόμη πιο έντονα. Υπάρχει για παράδειγμα η τάση με τα reconstructed jeans που είναι πολύ δυνατή και φαίνεται πως ήρθε για να μείνει για αρκετές σεζόν ακόμα. Σίγουρα απευθύνεται σε πιο τολμηρό κοινό, άλλα κατά τη γνώμη μας αξίζει να τη δοκιμάσετε.
Σε τι κατάσταση βρίσκεται αυτή την εποχή η ελληνική μόδα;
Την τελευταία πενταετία περίπου έχουν εμφανιστεί στον χώρο πολλά νέα παιδιά που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και πραγματικά η δουλειά τους δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχες δουλείες στο εξωτερικό. Εμπνευσμένα σχέδια, ρούχα με ταυτότητα και πολύ καλή ραφή. Αυτό που είναι εξαιρετικά ευχάριστο είναι ότι έχει δημιουργηθεί μια τάση , αυτή των greek designers, η οποία στηρίζεται πολύ έντονα από τα καταστήματα και τους εμπόρους, άλλα και από το αγοραστικό κοινό. Χαιρόμαστε πολύ που ανήκουμε σε αυτή την ομάδα.
Ποια είναι τα δικά σας είδωλα μόδας;
Το απόλυτο είδωλο για μας είναι η Gloria Vanderbilt. Είναι η πρώτη γυναίκα που χρησιμοποίησε το denim ως υλικό και δημιούργησε συλλογές. Επιχειρηματικά, έκανε κάτι πολύ καινοτόμο για την εποχή της και έφερε στο προσκήνιο και στις πασαρέλες ένα νέο υλικό.
Υπάρχει κάποιο στυλ στο denim που θεωρείτε τελείως ξεπερασμένο ή «όλα επιτρέπονται»;
Δεν υπάρχουν ξεπερασμένα denim κατά την άποψη μας, υπάρχουν άπλα πολύ hot νέες τάσεις. Κάποιος που ξέρει τι τον κολακεύει και πώς να ντυθεί μπορεί να συνδυάσει ένα παλιό jean του και να έχει ένα πολύ μοντέρνο σύνολο. Έξαλλου το ξεπερασμένο του σήμερα, είναι η τάση του αύριο.
Που μπορούμε να βρούμε τα ρούχα σας στην Ελλάδα;
Τα ρούχα μας μπορεί κάνεις να τα βρει στο δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα. Μπορεί κάνεις να ενημερωθεί αναλυτικά για αυτό από τους λογαριασμούς μας στα social media.
Έχετε σκοπό να τα προωθήσετε και στο εξωτερικό;
Συνεργαζόμαστε ήδη με καταστήματα στο εξωτερικό. Πέρα από τα καταστήματα που συνεργαζόμαστε στην Κύπρο, πλέον υπάρχουν σημεία πώλησης και σε άλλες χώρες, όπως στη Μεγάλη Βρετανία, στον Λίβανο, στα Αραβικά Εμιράτα και άλλες συνεργασίες που βρίσκονται στα σκαριά.
Τα social media πλέον παίζουν τεράστιο ρόλο στον χώρο της μόδας. Πώς τα εκμεταλλεύεστε εσείς;
Για μας τα social media είναι ένας τρόπος να είμαστε σε άμεση επαφή με fans της εταιρείας μας. Μέσω αυτών μπορεί οποιοσδήποτε να ζητήσει πληροφορίες για το που μπορεί να βρει κάποιο σχέδιο μας, να μας στείλει φωτογραφίες φορώντας jean μας -κάτι που απολαμβάνουμε κάθε φορά, χαιρόμαστε με κάθε φωτογραφία- και να μας κάνει τα σχόλια του.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Σκέφτεστε να σχεδιάσετε και κάτι άλλο εκτός από τζιν;
Είμαστε πολύ γεμάτοι από το denim, δεν το έχουμε χορτάσει ακόμα και δεν νομίζω να το χορτάσουμε πότε. Το denim μας δίνει πάρα πολύ χώρο για να δημιουργήσουμε και να «παίξουμε» με αυτό. Το παντοτινό μας σχέδιο είναι να γινόμαστε ακόμα καλύτεροι και θα νιώσουμε ότι καταφέραμε το στόχο μας όταν τα παιδιά των σημερινών μας fans κατεβάσουν από το πατάρι το Salt & Pepper των γονιών τους και το φοράνε ξανά.