Σε μια εποχή που οι λέξεις «ανεργία» και «ανάπτυξη» είναι περισσότερο από συχνές στις ειδήσεις και τις μεταξύ ημών συζητήσεις, είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμο να μιλήσουμε για μια εφαρμογή που εδώ και 15 χρόνια λειτουργεί ως δίκτυο εύρεσης εργασίας και ανάπτυξης των κάθε είδους επιχειρήσεων, επενδύοντας στον πολύ βασικό παράγοντα του ανθρωπίνου δυναμικού.
Το LinkedIn ιδρύθηκε στις 5 Μαΐου του 2003 από τους Reid Hoffman, Allen Blue, Konstantin Guericke, Eric Ly, και Jean-Luc Vaillant, έχοντας ως στόχο να αποτελέσει κάτι περισσότερο από ένα ακόμα μέσο κοινωνικής δικτύωσης και τα κατάφερε.
Δεν είναι σαν το Facebook, δεν έμοιαζε με το «My Space» που τότε ήταν πολύ δημοφιλές, ιδιαίτερα ανάμεσα στους νέους. Δεν είχε σκοπό να αποτελέσει μια επιπλέον πλατφόρμα online ανταλλαγής εμπειριών, συναισθημάτων, ειδήσεων έτσι γενικά και αόριστα. Το LinkedIn επικεντρώθηκε εξαρχής στους ανθρώπους που βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας, δημιουργώντας ένα δίκτυο μεταξύ αυτών και των επιχειρήσεων ώστε να υπάρχει απευθείας διάδραση, με τους μεν υποψήφιους να δημιουργούν ένα διαδικτυακό, εξατομικευμένο προφίλ και τις δε επιχειρήσεις να μπορούν να αναζητήσουν μέσα στην πλατφόρμα, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά που τους ενδιαφέρουν, τον κατάλληλο ή την κατάλληλη υποψήφια για την εκάστοτε θέση εργασίας.
«Δεν έχει σημασία τι ξέρεις αλλά ποιον»
Αυτή η ρήση βρίσκει την πλήρη εφαρμογή της στον τρόπου που λειτουργεί το LinkedIn. Γιατί; Μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους της πλατφόρμας είναι ότι οι επαφές σας σε αυτήν είναι προσβάσιμες σε όποιον θέλει να ψάξει το προφίλ σας. Αυτό δίνει μια ιδέα στον επίδοξο εργοδότη σας να δει το δίκτυο των γνωριμιών σας και να εξασφαλίσει συστάσεις για εσάς, εφόσον έχετε κοινούς γνωστούς. Εν ολίγοις, ο τρόπος που πλέον οι επιχειρήσεις προσεγγίζουν τους υποψήφιους εργαζομένους τους είναι πιο προσωποποιημένος, περισσότερο εξατομικευμένος.
Παγκοσμιοποιημένη αγορά εργασίας
Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, η εργασία δε θα μπορούσε να ξεφύγει από τον κανόνα των «ανοιχτών συνόρων» για εκείνους που θέλουν να αναζητήσουν την τύχη και την εργασία τους εκτός των γεωγραφικών ορίων της χώρας τους (προσοχή: αυτό δεν είναι ένα κείμενο για να θίξουμε το σοβαρό πρόβλημα του brain drain στην Ελλάδα).
Το LinkedIn, λειτουργώντας σε περισσότερες από 19 διαφορετικές γλώσσες (διαθέσιμο και στα ελληνικά), αποτελεί εδώ και 15 χρόνια το ιδανικό μέσο εξεύρεσης εργασίας και στο εξωτερικό, αφού δεν υπάρχουν περιορισμοί στο ποιες επιχειρήσεις μπορείτε να ακολουθείτε και σε ποιες θέσεις μπορείτε να υποβάλετε την αίτησή σας, εξαιτίας της χώρας προέλευσής τους σε αντιδιαστολή με τη δική σας βάση.
Είναι ενδεικτικό του μεγέθους της εφαρμογής σε παγκόσμιο επίπεδο ότι, σύμφωνα με τα στατιστικά του statista.com, το LinkedIn στο τρίτο τετράμηνο του 2016 κατείχε περισσότερους από 467 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες.
Πιο γρήγορα, πιο αποτελεσματικά
Η διαδικασία εξεύρεσης και αίτησης ενδιαφέροντος για μια θέση εργασίας έχει απλουστευθεί κι έχει γίνει αποτελεσματικότερη σε σύγκριση με το παρελθόν.
Ανάλογα με το επαγγελματικό σας προφίλ, τα προσόντα και τα ενδιαφέροντά σας, η ίδια η εφαρμογή σάς προτείνει θέσεις εργασίας που ταιριάζουν με το βιογραφικό σας, ενώ με μια γρήγορη αναζήτηση με λέξεις - κλειδιά για το πεδίο απασχόλησης που ενδιαφέρεστε, μπορείτε να βρείτε επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας μέσα σε λίγα μόνο δευτερόλεπτα.
Ίσως, για να αντιληφθούμε την αλλαγή που έχει επιφέρει στην εξεύρεση εργασίας το LinkedIn, αρκούν τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε το 2013 η Εταιρεία Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού (Society for Human Resource Management) αναφορικά με το πώς οι εργοδότες αναζητούν τους υποψηφίους εργαζομένους τους. Σύμφωνα με αυτήν, το 77% επικεντρώνονται στα social media, με το 94% αυτών να χρησιμοποιούν αποκλειστικά το LinkedIn.