Η Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών, έλαβαν από δεκαέξι αεροπορικές εταιρείες (Aegean Airlines, Air France, Alitalia
British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling και Wizz Air, Austrian Airlines),την επιβεβαίωση ότι επέστρεψαν το αντίτιμο σε πάνω από 500.000 κατόχους κουπονιών.
Σημειώνουμε ότι η Aegean ήταν από τις πρώτες αεροπορικές εταιρείες που
συμμορφώθηκαν με την απόφαση των αρχών.
Τα κουπόνια, αυτά, τα είχαν επιβάλει οι αρχές στις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να δοθούν στους ταξιδιώτες για ματαιωθείσες πτήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί προϊόν του διαλόγου που διεξήγαγε η Επιτροπή και το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (δίκτυο ΣΠΚ) το 2021, για την αντιμετώπιση των συνεπειών των μαζικών και πρωτοφανών ακυρώσεων πτήσεων που σημειώθηκαν στα πρώτα στάδια της πανδημίας.
Στο πλαίσιο του διαλόγου του 2021, οι αεροπορικές εταιρείες δεσμεύτηκαν να
λάβουν μέτρα για να ευθυγραμμίσουν τις πρακτικές τους με τη νομοθεσία της ΕΕ, για τα δικαιώματα των καταναλωτών και των επιβατών. Οι δεσμεύσεις περιλαμβάνουν: την εκκαθάριση των καθυστερημένων επιστροφών και την έγκαιρη επιστροφή των χρημάτων των επιβατών, την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τα δικαιώματα που σχετίζονται με τις ακυρώσεις, και την προσφορά στους καταναλωτές της δυνατότητας ανταλλαγής των κουπονιών με χρήματα σε όλες τις περιπτώσεις που τους είχαν προηγουμένως επιβληθεί κουπόνια.