75 χρόνια ντεσεβό

Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Citroen που έγραψαν ιστορία.
Open Image Modal
CITROEN
CITROEN

Πόσες και πόσες κινηματογραφικές ταινίες δεν είχαν ως πρωταγωνιστή το περίτεχνα σχεδιασμένο 2 CV.

Το ντεσεβό όπως ονομάζεται, σχεδιασμένο στο στούντιο σχεδιασμού της Citroen στο Παρίσι, πρωτοπαρουσιάστηκε στο κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 7 Οκτωβρίου 1948. Εκτοτε παρήχθησαν συνολικά 5.114.969 μονάδες, συμπεριλαμβανομένων 1.246.335 vans. Τα τελευταία 2 CV βγήκαν από το εργοστάσιο της Πορτογαλίας, 42 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, στις 27 Ιουλίου του 1990. 

Ο πρόγονος του 2 CV: Το «TPV» 

Το Toute Petite Voiture ή πολύ μικρό αυτοκίνητο, γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’30, συγκεκριμένα το 1936. Στόχος του ήταν να προσφέρει στους αγοραστικό κοινό με χαμηλό εισόδημα, ένα οικονομικό και ευέλικτο αυτοκίνητο. Το 1937, είδε το φως της δημοσιότητας το πρώτο πρωτότυπο  για κυκλοφορία στο δρόμο του μοντέλου TPV, με βάρος μόλις 370 κιλά και με μόνο έναν προβολέα (η νομοθεσία εκείνη την εποχή δεν απαιτούσε δύο). Το όχημα μπορούσε να μεταφέρει έως και τέσσερα άτομα και 50 κιλά αποσκευών με μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα και ήταν εξαιρετικά άνετο. 

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1939 ήταν να παρουσιαστούν 250 μοντέλα προπαραγωγής, αλλά το ξέσπασμα του πολέμου επέφερε ένα δυσάρεστο αποτέλεσμα. Τα μοντέλα που είχαν κατασκευαστεί καταστράφηκαν  όλα εκτός από τέσσερα, που φυλάσσονταν κρυφά στο Κέντρο δοκιμών της Citroen στο La Ferté-Vidame.

Open Image Modal
CITROEN
CITROEN

Μετά τον πόλεμο

Όταν βγήκε στην παραγωγή τον Ιούλιο του 1949, το 2 CV ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο με αερόψυκτο, επίπεδο δίδυμο κινητήρα 9 ίππων, 375κ.εκ., με τελική ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Με αυτό το μοντέλο, η Citroen είχε φέρει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία, με ένα οικονομικό και ευέλικτο όχημα.

Το μοναδικό σχήμα του αμαξώματος και η ελκυστικότητά του κέρδισαν γρήγορα ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού. Η τεράστια επιτυχία του όμως μπορεί να αποδοθεί και στο άπειρο εύρος χρήσεων του, καθώς και στους αφαιρούμενους πάγκους του, το χαμηλό βάρος του, την ευελιξία και την άνεσή του, ενώ ήταν και εξαιρετικά οικονομικό στη λειτουργία του. Μέχρι το 1950, οι παραγγελίες ήταν αμέτρητες, αυξάνοντας τους χρόνους παράδοσης στα 6 χρόνια.

Open Image Modal
CITROEN
CITROEN

 

Το πρωτοποριακό πνεύμα του, με τις έξυπνες για την εποχή τεχνολογίες του, εξασφάλισαν ότι θα παραμείνει στο προσκήνιο της αυτοκινητοβιομηχανίας για πολλά χρόνια. Το 2 CV είναι ένα διαχρονικό μοντέλο που έχει γίνει ένα πραγματικό κοινωνικό φαινόμενο, προσελκύοντας συλλέκτες από όλο τον κόσμο. Και εξακολουθεί, ακόμα και σήμερα, να κυκλοφορεί συχνά στους δρόμους μας.

Open Image Modal
CITROEN
CITROEN

 

Οι πολλές εκδόσεις

 

Συνολικά, υπήρχαν δέκα ειδικές εκδόσεις του 2 CV, που κυκλοφόρησαν στη Γαλλία και σε ευρωπαϊκές χώρες. Περιλάμβαναν το Spot, το Charleston και το Cocorico. Το 2 CV υπέστη επίσης μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας του van 2 CV (γνωστού ως 2 CV AU) το 1951 και στη συνέχεια του 2 CV AZ το 1954, εξοπλισμένο με κινητήρα 12 ίππων και με τον περίφημο φυγόκεντρο συμπλέκτη.

Επιπλέον, το 2 CV έφτασε να οδηγείται  σε δρόμους σε όλο τον κόσμο χάρη σε διάφορα οδοιπορικά, όπως το 16.500 χλμ. Παρίσι – Καμπούλ - Παρίσι του 1970, το 13.500 χλμ. Παρίσι - Περσέπολις του 1971 και το 8.000 χλμ. Africa Raid από το Αμπιντζάν στην Τύνιδα το 1973, οργανωμένα και τα τρία από τη Citroen.

 

Open Image Modal
CITROEN
CITROEN