Το μάνατζμεντ του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, για μια ακόμη φορά δίνει το στίγμα του, καθώς με τις πρωτοποριακές αποφάσεις και ενέργειές του, έχει καταστήσει το αεροδρόμιο καινοτόμο και πολλαπλώς διακρινόμενο στον παγκόσμιο αεροδρομιακό χώρο.
Τόσο σε καθαρά θέματα αεροπορικής λειτουργίας όσο και σε θέματα περιβαλλοντικής διαχείρισης, το αεροδρόμιο της Αθήνας βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο χάρτη των αεροδρομίων και τώρα κάνει ένα βήμα παραπάνω, καθώς ηγείται στην Ευρώπη, της προσπάθειας για μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα έως το 2025.
Κι αυτό, επειδή στο πλαίσιο του 7ου ετήσιου Airport Chief Executives’ Symposium «ACES – Athens», που έγινε στην Αθήνα, το αεροδρόμιο της Αθήνας ανακοίνωσε το σχέδιο «ROUTE 2025», το οποίο αποτελεί τη δέσμευσή του για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, όταν τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ανακοίνωσαν φέτος τον Ιούνιο, τον ίδιο στόχο για έως το 2050!
Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας, ήταν το πρώτο στον κόσμο που εγκατέστησε φωτοβολταϊκό πάρκο, το 2011, ισχύος 8 Mwp, με ετήσια παραγωγή ενέργειας 13.000 Mwh (αντιστοιχεί στο 25% της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος της εταιρείας και στο 13% των αναγκών του συνόλου του Αεροδρομίου) και ετήσιο όφελος 10.000 τόνων διοξειδίου του άνθρακα.
Στο κείμενο που υπέγραψαν από κοινού ο Γιάννης Παράσχης, CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και ο Olivier Jankovec, Director General, ACI EUROPE, το αεροδρόμιο της Αθήνας δεσμεύτηκε να υποβάλει, με στόχο υλοποίησης το 2025, δύο Οδικούς Χάρτες Δράσεων:
Ο πρώτος εντός του 2ου τριμήνου του 2020, θα αφορά την παραγωγή καθαρής ενέργειας εντός του αεροδρομίου μέσω φωτοβολταϊκών για αυτοκατανάλωση, με σκοπό την κάλυψη του 100% των αναγκών της Εταιρείας Αεροδρομίου σε ηλεκτρική ενέργεια (58.277 MWh), η οποία αντιστοιχεί στο 91,1% του τρέχοντος αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας (35.490 τόνοι CO2).
Ο δεύτερος, έως το τέλος του 2020, θα αφορά την εκμηδένιση του υπόλοιπου 8,9% του αποτυπώματος άνθρακα, που αντιστοιχεί στις άμεσες εκπομπές λόγω κατανάλωσης καυσίμων (μέσω πρωτοβουλιών όπως η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων σε ποσοστό 3,6%, τα βιοκαύσιμα σε ποσοστό 5%, οι αντλίες θερμότητας σε ποσοστό 0,3% κ.λπ.).
Μέσω αυτής της ιδιαίτερα σημαντικής και πρωτοποριακής διεθνώς πρωτοβουλίας, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ήδη πιστοποιημένος από το 2016 για «Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα» (Carbon Neutrality) στο πλαίσιο του προγράμματος Airport Carbon Accreditation του ACI και έχοντας μειώσει το αποτύπωμά του πάνω από το 40%, από το 2005 (67.001 τόνους CO2) έως το 2018 (38.952 τόνους CO2), παρά τον διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης, έχει ως στόχο να γίνει ο πρώτος διαχειριστής αεροδρομίου στην Ευρώπη που θα καλύπτει σε ποσοστό 100% τις ανάγκες του για ηλεκτρική ενέργεια με παραγωγή εντός αεροδρομίου μέσω ανανεώσιμων πηγών και να μηδενίσει τις άμεσες εκπομπές του από την κατανάλωση καυσίμων.
«Το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής θα επηρεάζει τα επόμενα χρόνια όλο και περισσότερο τόσο τις ευρωπαϊκές πολιτικές στους τομείς των αερομεταφορών και του τουρισμού, όσο και τη συμπεριφορά των ταξιδιωτών. Οι πρωτοβουλίες και η αυτορρύθμιση σε ζητήματα περιβαλλοντικής βιωσιμότητας καθίστανται εξαιρετικά κρίσιμοι παράγοντες για την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη των προορισμών αλλά και των υποδομών και των επιχειρήσεων στην ταξιδιωτική αλυσίδα.
Σήμερα, το αεροδρόμιο της Αθήνας πρωτοστατεί με ένα φιλόδοξο αλλά εφικτό στόχο, καθώς δεσμευόμαστε με το πρόγραμμά μας “ROUTE 2025”, πολύ πριν από τον ευρωπαϊκό στόχο του 2050, να καταναλώνουμε μόνο καθαρή, ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, που θα παράγουμε αποκλειστικά στους χώρους μας και να μηδενίσουμε τις άμεσες εκπομπές μας από την κατανάλωση καυσίμων (φυσικό αέριο, πετρέλαιο, κ.λπ.).
Το στόχο αυτό συνυπογράψαμε με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αεροδρομίων, έχοντας την πεποίθηση ότι το «ROUTE 2025» ενσωματώνει πλήρως την περιβαλλοντική βιωσιμότητα στη μελλοντική αναπτυξιακή πορεία μας, συμβάλλοντας έτσι έμπρακτα στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Αθήνας ως προορισμού, αλλά και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα,» δήλωσε ο Γιάννης Παράσχης.