Αυτά είναι τα ελληνικά χωριά του διαγωνισμού «Best Tourism Villages»

Τον συντονισμό των συμμετοχών στον διαγωνισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, ανέλαβε η Σοφία Ζαχαράκη
Open Image Modal
Το Φισκάρδο
urbazon via Getty Images

Με κεκτημένη ταχύτητα από το 2021, η Ελλάδα έχοντας δύο σπουδαίες διακρίσεις στον διαγωνισμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, «Best Tourism Villages», με τον Δήμο Σουφλίου ως «best tourism village» και τον Δήμο Δυτικής Σάμου στο πρόγραμμα αναβάθμισης του οργανισμού, φέτος πηγαίνει στον διαγωνισμό με τρεις συμμετοχές: Τo Φισκάρδο του Δήμου Σάμης, η Πέρδικα του Δήμου Ηγουμενίτσας και η Αρναία του Δήμου Αριστοτέλη.

Την απόφαση αυτή έλαβε η ειδική επιτροπή που συνέστησε η υφυπουργός Τουρισμού αρμόδια για τις ειδικές μορφές Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη.

Για την επιλογή των ελληνικών φακέλων υποψηφιοτήτων, η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, ανέλαβε προσωπικά τον συντονισμό της εθνικής συμμετοχής της χώρας μας, αποστέλλοντας το προηγούμενο διάστημα επιστολές σε όλους τους περιφερειάρχες της χώρας και την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος και ζητώντας προς τους οικείους δήμους τους να καταθέσουν τον σχετικό φάκελο υποψηφιότητας προς το Υπουργείο Τουρισμού. 

Ο διαγωνισμός αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα: α) στην απονομή του σήματος «Best Tourism Village», β) τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αναβάθμισης για τις υποψηφιότητες που βρίσκονταν κοντά στο να λάβουν το παραπάνω σήμα γ) το δίκτυο των «Best Tourism Villages».

Στόχος του «Best Tourism Villages» είναι να αναδείξει εξαιρετικά παραδείγματα προορισμού για αγροτουρισμό, με το Υπουργείο Τουρισμού να συμμετέχει στον διαγωνισμό για δεύτερη συνεχή χρονιά, στο πλαίσιο της προώθησης του ελληνικού αγροτουριστικού προϊόντος σε περιοχές με πληθυσμό μέχρι 15.000 κατοίκους, με βάση τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης.  

«Ο αγροτουρισμός μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην εθνική οικονομία, στις τοπικές κοινότητες, στη διατήρηση του παραδοσιακού τρόπου ζωής, στην ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα, στην ανάδειξη του πολιτιστικού και φυσικού πλούτου μιας περιοχής, αλλά και στη δημιουργία νέων, καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας σε καινούριους κλάδους και τομείς, που θα κάνουν τους νέους μας να θέλουν να μείνουν και να δημιουργήσουν στον τόπο τους.

Από την πλευρά μας, ενισχύουμε στρατηγικά τον αγροτουρισμό, ισχυροποιώντας το ελληνικό τουριστικό brand, με την ανάδειξη της ξεχωριστής -αυθεντικής- του ταυτότητας και των στοιχείων εκείνων που τη συνθέτουν», επισήμανε η Σοφία Ζαχαράκη.

«Μόνο περηφάνια για την Αρναία μας. Το καμάρι της βόρειας Χαλκιδικής του Δήμου Αριστοτέλη Η αινιγματική της γοητεία δεν θα εξαπλωνόταν εκτός συνόρων, εάν δεν είχε αναδείξει την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της ο Δήμος και εάν οι κάτοικοι της δεν είχαν φροντίσει να την διατηρούν διαχρονικά φιλόξενη και μαγευτική», δήλωσε ο Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής.