Αυτά θέλει η Ελλάδα για να παραμείνει ανταγωνιστική στις αερομεταφορές

Σε τρεις τομείς πρέπει να βελτιωθεί η χώρα μας.
|
Open Image Modal
Eurokinissi - ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

Η Ελλάδα, στον τομέα των αερομεταφορών, βρίσκεται σε καλύτερο επίπεδο και βέβαια έχει όλο το μέλλον μπροστά της, με την αύξηση του τερματικού σταθμού του αεροδρομίου της Αθήνας και με την ανακατασκευή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport Greece.

Επίσης, αυτή τη στιγμή η Ελλάδα βρίσκεται στην όγδοη θέση στην Ευρώπη, με την αεροπορική συνδεσιμότητα να έχει αυξηθεί κατά 106% μεταξύ 2013 και 2018. Παράλληλα, η συμβολή των αερομεταφορών στην ελληνική οικονομία είναι σημαντική, καθώς ο κλάδος υποστηρίζει 457.000 θέσεις εργασίας, ενώ η συνεισφορά του στο ελληνικό ΑΕΠ υπολογίζεται στα 17,8 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 10,2% του συνόλου.

Αυτά τα συμπεράσματα εξάγονται από την μελέτη της ΙΑΤΑ, με τίτλο “Ελλάδα - Δείκτες Ανταγωνιστικότητας Ρυθμιστικού Πλαισίου Αερομεταφορών”, που αποκαλύπτει, με προτάσεις, τι πρέπει να κάνει η χώρα μας προκειμένου να παραμείνει σε τροχιά ανάπτυξης και ανταγωνιστική στις αερομεταφορές.
Σύμφωνα με τη μελέτη της ΙΑΤΑ, που εκπροσωπεί σχεδόν 290 αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ελέγχουν το 82% των παγκόσμιων αερομεταφορών, η Ελλάδα θα πρέπει να επιδιώξει τον εκσυγχρονισμό του εναέριου χώρου και των συστημάτων της, προκειμένου να βελτιωθεί η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και να μειωθούν οι καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Μεταξύ 2015 και 2017, οι σχετικές επενδύσεις ήταν πρακτικά ανύπαρκτες, με αποτέλεσμα σήμερα το σύνολο των στοιχείων ενεργητικού να βρίσκεται πολύ κάτω από το επίπεδο που έχει συμφωνηθεί στο σχετικό πλάνο απόδοσης. Επίσης, στα αεροδρόμια όπου παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση, χρειάζονται περισσότεροι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Κι ακόμη, η Ελλάδα θα πρέπει να προστατεύει τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες από υπερβολικές χρεώσεις στις υπηρεσίες αεροδρομίου, ενισχύοντας την αρμοδιότητα της ρυθμιστικής Αρχής να διατηρεί τις χρεώσεις σε ευθεία συνάρτηση με το πραγματικό κόστος. Αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, δεδομένου ότι η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων συνεχίζεται. Περιθώριο βελτίωσης υπάρχει επίσης και στη σχέση κόστους - αποδοτικότητας σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.

Το τρίτο και τελευταίο σημείο, είναι η ανάπτυξη νέων υποδομών - τερματικοί σταθμοί και διάδρομοι προσγείωσης, ώστε να μπορεί να καλυφθεί μελλοντική αύξηση της ζήτησης από την πλευρά των επιβατών. Θα πρέπει επίσης να υπάρχει αποτελεσματική διαβούλευση με τις αεροπορικές εταιρείες, τους βασικούς χρήστες των αεροδρομίων, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υποδομές καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες τους και ότι το κόστος ανάπτυξης και λειτουργίας τους παραμένει προσιτό.

«Με περισσότερους από 25 εκατομμύρια επιβάτες να αναχωρούν από τα ελληνικά αεροδρόμια κάθε χρόνο, υπάρχουν πολλοί λόγοι να είναι κανείς περήφανος για όσα έχει πετύχει ο κλάδος των αερομεταφορών στη χώρα. Παρόλα αυτά, η Ελλάδα έχει μια μοναδική ευκαιρία να διασφαλίσει το ότι ο κλάδος είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις του μέλλοντος» δηλώνει ο Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA.