Ένα από τα πιο καταξιωμένα μοντέλα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, στην κατηγορία των supermini (B), είναι το Nissan Micra, το οποίο διατίθεται αποκλειστικά με ένα turbo μοτέρ βενζίνης 1.0lt με 92 «ζωντανούς» ίππους.
Είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω την πιο σπορτίφ έκδοση του μοντέλου, την N-Sport, η οποία πράγματι ξεχωρίζει αισθητικά, καθώς, όπως και να το κάνουμε, το μάτι είναι αυτό που θέλει πρώτο να πάρει τις εντυπώσεις.
Το Micra είναι από τα μοντέλα με την πιο επιθετική εμφάνιση που υπάρχουν, τόσο μπροστά, με το σχεδόν σφηνοειδές ρύγχος, όσο και στο πλάι, με την ανασηκωμένη γραμμή παραθύρων στο πίσω μέρος, που του χαρίζει πρόσθετο δυναμισμό.
Ειδικά το χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής, αλλά και το πορτοκαλί, είναι χρώματα που κάνουν το Micra να ξεχωρίζει.
Η Nissan, προίκισε την έκδοση N-Sport με γυαλιστερά, μαύρα φινιρίσματα εμπρός, στο πλάι και πίσω, έβαλε νέα μαύρα καλύμματα στους καθρέπτες, ζάντες Perso 17 ιντσών, από ελαφρύ κράμα σε μαύρο χρώμα, προβολείς ομίχλης και προβολείς LED, που παρέχουν καλύτερο φωτισμό.
Όλα αυτά στην εξωτερική εμφάνιση, καθώς μέσα, ο συνδυασμός δέρματος και αλκαντάρα, στα καθίσματα, αλλά και πλαστικού – αλκαντάρα στο ταμπλό, δίνουν μια πιο πολυτελή αίσθηση. Τα καθίσματα αγκαλιάζουν το σώμα, ώστε να παρέχουν αφενός σταθερότητα και αφετέρου άνεση, ειδικά στις μεγάλες διαδρομές. Την σπορτίφ εικόνα συμπληρώνει το τιμόνι, με το επίπεδο κάτω τμήμα, ενώ το σύστημα ψυχαγωγίας NissanConnect, με πλοήγηση TomTom, διατίθεται προαιρετικά, όπως και το Apple CarPlay με αναγνώριση φωνής Siri και το Android Auto με Google Assistant, επιπλέον δυνατότητες ψυχαγωγίας στο αυτοκίνητο.
Πέρα από την εμφάνιση, την άνεση και τις παροχές, στον δρόμο δείχνει ζόρικο με τους 92 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., με τη ροπή των 160 Nm να έρχεται από τις 2.000 σ.α.λ. μέχρι τις 3.750 σ.α.λ. Η συνεργασία με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο είναι αρκετά καλή, όμως ψηλά θα ήθελες και μια 6η σχέση, η οποία στην πόλη, βέβαια, δεν είναι απαραίτητη.
Η κατανάλωση καυσίμου, μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7 λίτρα στα 100 χλμ., οδηγώντας με φυσιολογικό τρόπο και όχι στα όρια των στροφών, ενώ την τελική ταχύτητα των 178 χλμ./ώρα, τη θέλεις μόνο για την αίσθηση και όχι για να την πιάσεις στον αυτοκινητόδρομο.
Το μοτέρ συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6d, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να κυμαίνονται από 124 έως 130 γρ./χλμ., γεγονός που δεν του επιτρέπει να κινείται εντός δακτυλίου Αθήνας, καθημερινά. Όμως, πρέπει να μάθουμε να μην κυκλοφορούμε στο κέντρο με το αυτοκίνητο, για πολλούς λόγους, να αποσυμφορήσουμε την κατάσταση, να μειώσουμε τη ρύπανση.
Καλοζυγισμένο οδηγικά, μολονότι η ανάρτηση είναι λίγο σφικτή και θέλει προσοχή στις λακκούβες, για την προστασία και των ζαντών – ελαστικών, το ευχαριστιέσαι στα κλειστά κομμάτια, ενώ και στις ευθείες η αεροδυναμική του περιορίζει τις ταλαντεύσεις από τον δυνατό αέρα.
Με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, όπως: Hill Start Assistance, Intelligent Ride Control και Intelligent Trace Control, η τιμή της έκδοσης N-Sport ανέρχεται στις 17.390 ευρώ, με επιπλέον χρέωση 450 ευρώ για το μεταλλικό χρώμα.