Αυτή θα είναι η νέα εικόνα της Ελλάδας στις εκθέσεις τουρισμού

Τα νέα περίπτερα του ΕΟΤ έχουν αισθητική, ελληνικό χαρακτήρα και χρώμα και είναι από ανακυκλώσιμα υλικά.
|
Open Image Modal
ΕΟΤ

Σε περισσότερες από 40 εκθέσεις τουρισμού, άλλες μεγαλύτερες (Λονδίνο, Φρανκφούρτη) κι άλλες μικρότερες, σε όλο τον κόσμο, η εικόνα της χώρας παίζει σημαντικό ρόλο, όχι μόνο στο να εντυπωσιάσει τους εμπορικούς επισκέπτες, προκειμένου να κλειστούν συμφωνίες, καθώς και τους απλούς πολίτες – τουρίστες, αλλά και στον χαρακτήρα που δείχνει η Ελλάδα, διεθνώς.

Και, βέβαια, την εικόνα την προσδιορίζει, αρχικά, ο χώρος, το περίπτερο του ΕΟΤ, που φιλοξενεί συνεκθέτες, είτε περιφέρειες, είτε δήμους.

Από το 2011 και έως σήμερα ο ΕΟΤ συμμετέχει στις Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις με περίπτερα ενιαίου σχεδιασμού, προσαρμοσμένα στις εκάστοτε διαστάσεις του εκθεσιακού χώρου.

Open Image Modal
ΕΟΤ

Ο ενιαίος  σχεδιασμός, εναρμονισμένος με τους άξονες στρατηγικής του ΕΟΤ ως προς την προβολή των τουριστικών προϊόντων, συμβάλει μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του destination brand «Ελλάδα», διευκολύνοντας τη διαμόρφωση μιας διακριτής, αλλά και συνεπούς διαχρονικά ταυτότητας για το ελληνικό περίπτερο στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον των διεθνών εκθέσεων.

Το περίπτερο με το οποίο ο ΕΟΤ συμμετείχε έως σήμερα στις Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις βραβεύθηκε σε πλήθος διοργανώσεων,  για τον λιτό και κομψό σχεδιασμό του και αποτέλεσε πόλο έλξης για τους επισκέπτες. 

Open Image Modal
vb
ΕΟΤ

Ο νέος σχεδιασμός 

Όμως, τώρα, ήρθε η ώρα για ριζική ανανέωση, με σύγχρονα υλικά και φρέσκια ματιά.

Ο ΕΟΤ προκήρυξε διαγωνισμό 60.000 ευρώ και η Tetragon, η οποία ανέλαβε τον σχεδιασμό του περιπτέρου, έκανε, πράγματι, θαυμάσια δουλειά. Βασικά συστατικά της δομής του περιπτέρου είναι η επιλογή απλών, ιστορικών και αρχιτεκτονικών στοιχείων μεταφρασμένα στο σύγχρονο γίγνεσθαι, που βοηθούν τον επισκέπτη να έρθει σε επαφή με τις βασικές έννοιες του ελληνικού πολιτισμού και της ιστορίας που τον διακρίνει, πάντοτε μέσα από το πρίσμα της σύγχρονης οπτικής. 

Open Image Modal
ΕΟΤ

Ο επισκέπτης, περιδιαβαίνοντας το περίπτερο, αναγνωρίζει διαφορετικές πτυχές του πολιτισμού και της ελληνικής ιδιοσυστασίας, βιώνει την αίσθηση του «ανήκειν», και αποκτά μία ολοκληρωμένη αυθεντική εμπειρία. «Μέτρον Άριστον» και «Μηδέν Άγαν», στοιχεία που διακρίνουν την αισθητική και το ύφος του χώρου, με απλό, ξεκάθαρο τρόπο, με αναφορές στην ελληνική φύση, την ιστορία και τον πολιτισμό. 

Για την ανοικτή οροφή επιλέχθηκε το σχήμα του μαίανδρου, σε μια πιο ελεύθερη διασκευή, σε χρώματα υπάρχουν το λευκό, το μπλε και οι γήινοι τόνοι, διεγείρονται και οι πέντε αισθήσεις του επισκέπτη, ακόμα και η αφή, διότι θα φύγει με μια χούφτα δενδρολίβανο ή θυμάρι, που θα του αφήνουν μια δυνατή μυρωδιά Ελλάδας. Η αρχιτεκτονική των δομών είναι λιτή, όπως τα αιγαιοπελαγίτικα σπίτια, και οι κάθετες κολόνες παραπέμπουν σε κίονες.

Open Image Modal
ΕΟΤ

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι οικολογικά και επιτρέπουν εύκολη συναρμολόγηση, ενώ είναι και ανακυκλώσιμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατασκευή κοστίζει περίπου 500 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο κι αν υπολογίσουμε ότι η Ελλάδα θα έχει 700 τ.μ. στην έκθεση World Travel Market του Λονδίνου που θα πραγματοποιηθεί από 7 έως 9 Νοεμβρίου 2022, εκεί όπου θα κάνει πρεμιέρα το νέο περίπτερο, φθάνουμε σε ένα κόστος 350.000 ευρώ.

Ωστόσο, επειδή τα υλικά της κατασκευής είναι ανακυκλώσιμα, θα επαναχρησιμοποιηθούν σε άλλες εκθέσεις, όσα δεν έχουν υποστεί σημαντική φθορά, κι έτσι πρόκειται να εξοικονομηθούν πόροι. Πάντως, επειδή δεν είναι όλες οι εκθέσεις τόσο μεγάλες, ο σχεδιασμός του περιπτέρου επιτρέπει την προσαρμογή του και σε λιγότερα τετραγωνικά μέτρα.

Open Image Modal
ΕΟΤ

«Με τα νέα περίπτερα του ΕΟΤ κάνουμε ένα ακόμα βήμα στην διαδικασία εκσυγχρονισμού του Οργανισμού και ανανέωσης των εργαλείων προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό. Το νέο περίπτερο περιέχει σημαντικές καινοτομίες, ενώ γίνεται πιο λειτουργικό για τους επισκέπτες και τους εκθέτες μας. Σε μια κρίσιμη συγκυρία για τον τουρισμό διεθνώς, βγαίνουμε στις αγορές με νέο πρόσωπο. Καινοτομία,  βιωσιμότητα και έμφαση στα ψηφιακά μέσα, είναι οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής μας», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης. 

Από την μεριά της η πρόεδρος του ΕΟΤ,  Άντζελα Γκερέκου, επισήμανε ότι: «Το νέο περίπτερο της χώρας, που σηματοδοτεί το νέο πρόσωπο της Ελλάδας ως κορυφαίου, αειφόρου προορισμού. Η εργονομία του περιπτέρου ακολουθεί τις αρχές της πράσινης οικονομίας, ενώ η εμβληματική χρήση του μαιάνδρου στην δομή της κατασκευής αναδεικνύει την διαχρονική ελληνική αισθητική. Με τη χρήση υπερσύγχρονων ψηφιακών εφαρμογών, επιτυγχάνεται η διάδραση με τον επισκέπτη».