Αύξηση 95% στην πώληση σχολικών τσαντών μέσα στον Αύγουστο

Tα ελληνικά νοικοκυριά πρόκριναν την ικανοποίηση των σχολικών αναγκών.
|
Open Image Modal
Eurokinissi

Μπορεί η ακριβής ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς να παραμένει – έστω έως αύριο – σε εκκρεμότητα, η αδημονία ωστόσο μικρών (και μεγάλων) καταδεικνύεται ακόμη και στην αγορά, όπου η πώληση σχολικών ειδών ξεκίνησε πριν τον Δεκαπεντάγουστό.

Το φετινό Αύγουστο, οι πωλήσεις σχολικών τσαντών αυξήθηκαν κατά 95% σε σχέση με πέρυσι, εξέλιξη που αποδίδεται στο γεγονός του ότι τα ελληνικά νοικοκυριά πρόκριναν την ικανοποίηση των σχολικών αναγκών και κατηύθυναν το εισόδημα που δεν διατέθηκε στις θερινές διακοπές σε τέτοιου είδους αγορές, σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας E-bay. Από την άλλη πλευρά, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως μεγάλη μερίδα καταναλωτών έσπευσαν νωρίς για τις όποιες σχολικές προμήθειες, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τα άδεια καταστήματα εν μέσω θέρους και να αποφύγουν το συνωστισμό του Σεπτεμβρίου, όπου κατά κύριο λόγο πραγματοποιούνται οι σχολικές αγορές.

Έρευνα πάντως της IRI σε διεθνές επίπεδο, καταδεικνύει πως οι καταναλωτές τη φετινή σχολική σεζόν θα περιορίσουν το ύψος του διαθέσιμου ποσού για αγορές που σχετίζονται με τις σχολικές προμήθειες, συνεκτιμώντας τις ανάγκες των μαθητών για μάσκες και αντισηπτικά.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με έρευνα της διεθνούς πλατφόρμας picodi.com το κόστος σχολικού εξοπλισμού (στοιχεία 2019) για τον Έλληνα καταναλωτή, αντιστοιχούσε στο 11,3% του μέσου μηναίου μισθού (85 ευρώ), κατατάσσοντας τον στην 14η θέση ανάμεσα στις αγορές όπου η έρευνα έτρεξε, και υψηλότερα από τον Βρετανό, Σουηδό ή Ελβετό καταναλωτή.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών και στελεχών επιχειρήσεων, ο τζίρος για τις βασικές κατηγορίες σχολικών ειδών γύρω στα 150 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογιστούν είδη τεχνολογίας, εξοπλισμός γραφείου και άλλα εφόδια για τον μαθητή και τον φοιτητή.

Αυξημένη ζήτηση ωστόσο παρουσιάστηκε ολόκληρο το εξάμηνο – μετά το ξέσπασμα της πανδημίας- σε κάθε κατηγορία εξοπλισμού γραφείου και σε είδη που υποστηρίζουν τις ανάγκες της τηλεργασίας και της τηλε-εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα οι κατηγορίες προϊόντων που σημείωσαν άνοδο είναι τα laptops και τα notebooks.

Οι πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία αυξήθηκαν κατά 5% στη διάρκεια του Ιουλίου 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με την κατηγορία Apple MacBook να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας προτίμησης. Mέσα στον Απρίλιο, σημειώθηκε άνοδος της τάξης του 8% σε όλα τα laptops και τα notebooks, καθώς και στα tablets και τα ebook readers σε σχέση με την περασμένη χρονιά, με τα Android tablets να βρίσκονται στην πρώτη θέση των ελληνικών προτιμήσεων.

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν και κατηγορίες προϊόντων, όπως τα ακουστικά (+21%), τα ποντίκια υπολογιστών, τα Trackballs & τα Touchpads (+ 38%), την περίοδο μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου.