Airspeeder MK-4: Το ταχύτερο eVTOL του κόσμου υπόσχεται αγώνες Formula 1 στο αιθέρες (βίντεο)

Η σχεδίαση έχει προβλέψει τη χρήση τιμονίου και όχι ενός συμβατικού joystick, στοιχείο που προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια.
Open Image Modal
.
Alauda Aeronautics

Έπειτα από χρόνια προσήλωσης στις αυτόνομες πτήσεις, η Alauda Aeronautics αποκαλύπτει ένα ηλεκτρικό όχημα κάθετης προσγείωσης και απογείωσης (eVTOL).

Πρόκειται για το Airspeeder MK4 το οποίο απαιτεί πιλότο, και θα αποτελεί το ταχύτερο μοντέλο που έχουμε δει μέχρι σήμερα στον τομέα αυτό.

Σύμφωνα με την Alauda Aeronautics το Airspeeder MK4 είναι μια ηλεκτρική αγωνιστική μηχανή ενός ατόμου, θα έχει τελική ταχύτητα 362 χλμ./ώρα και δυναμική αυτονομία 290 χλμ. Θα τροφοδοτείται από έναν κινητήρα υδρογόνου Thunderstrike Turbogenerator, ο οποίος θα συνδέεται με του ηλεκτρικούς ρότορες στα φτερά.

Open Image Modal
.
Alauda Aeronautics

Ο Ματ Πίρσον, διευθύνων σύμβουλος της Alauda Aeronautics, κάλεσε τους κατασκευαστές και τις ομάδες μηχανοκίνητου αθλητισμού να συμμετάσχουν στη νεοσύστατη ηλεκτρική πίστα αγώνων, αναφέρει το Robbreport.

«Δείχνουμε τα οχήματα που θα παλέψουν σε αγώνες φτερό με φτερό, με πλήρωμα τους πιο εξειδικευμένους πιλότους στα πεδία τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Alauda Aeronautics τοποθετεί την πραγματοποίηση των πρώτων αγώνων με πληρώματα το 2024. Οι αρχικοί αγώνες μη επανδρωμένων σκαφών, με πιλοτάρισμα εξ αποστάσεως, πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Οκτώβριο, χωρίς ατυχήματα.

Open Image Modal
.
Alauda Aeronautics

Το αεροσκάφος θα έχει βάρος 950 κιλά, χωρίς φυσικά τον πιλότο. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το Airspeeder MK4 θα μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 362 χλμ./ώρα σε 30 δευτερόλεπτα.

Η ισχύς προέρχεται από μια στροβιλογεννήτρια 1.000 kW (1.340 ίππων), η οποία, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Alauda, επιτρέπει τη χρήση υδρογόνου ως πιθανή πηγή καυσίμου.

Παρότι τα περισσότερα eVTOL χρησιμοποιούν ανακλινόμενους ρότορες για ώθηση και κατεύθυνση, το Mk4 διαθέτει ξεχωριστό σύστημα.

Τα τέσσερα ζεύγη ρότορα του αεροσκάφους –τοποθετημένα στα πτερύγια που κατασκευάζονται μέσω 3D printing- ελέγχονται από έναν υπολογιστή πτήσης τεχνητής νοημοσύνης (AI).

Η σχεδίαση επίσης έχει προβλέψει τη χρήση τιμονίου και όχι ενός συμβατικού joystick, στοιχείο που προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια.

«Μόλις φτάσουμε στο σημείο να μπορούμε να πουλάμε ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο στην ίδια τιμή με ένα Tesla, θα διαπιστώσετε την αλλαγή ισορροπίας», λέει Ματ Πίρσον με σιγουριά.

«Σήμερα, τα ιδιωτικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τον αριθμό των ταξί κατά περίπου 300 προς ένα, επομένως οι δυνατότητες για τους ανθρώπους να έχουν και να οδηγούν το δικό τους ιπτάμενο αυτοκίνητο είναι σίγουρα τεράστιες».

Το Mk4 με πιλότο θα ξεκινήσει πτητικές δοκιμές κάποια στιγμή αυτό το τρίμηνο, ενώ η μη επανδρωμένη έκδοση έχει πραγματοποιήσει ήδη 350 δοκιμαστικές πτήσεις.