Αληθινό επιχειρηματικό ταλέντο: Εισπράξεις 2,3 δις από πωλήσεις προϊόντος γυναικείας υγιεινής

Στόχος της επιχειρηματία είναι η απενεχοποίηση των συζητήσεων που αφορούν στην γυναικεία υγιεινή.
Open Image Modal
Φράνσις Τανγκ
AWKWARD ESSENTIALS

Η ιδέα για το πρωτοποριακό προϊόν που λάνσαρε η Φράνσις Τανγκ, της «ήρθε» όταν έψαξε για τρόπους καθαρισμού της ευαίσθητης περιοχής της γυναίκας μετά το σεξ. Τα αποτελέσματα που βρήκε ήταν απογοητευτικά: από ειδικές πετσέτες, χαρτί υγείας, παλιά μπλουζάκια μέχρι πετσέτες μπάνιου, λέει η Τανγκ σε συνέντευξή της στο Forbes.

Ψάχνοντας το θέμα και έχοντας μια αίσθηση χιούμορ, αποφάσισε να βρει μια λύση. Χωρίς να έχει πολλές πηγές, η Φράνσις Τανγκ, ιδρύτρια και γενική διευθύντρια της εταιρείας Awkward Essentials, έκανε έρευνα σε ό,τι υπήρχε ήδη στον τομέα της γυναικείας υγιεινής. 

«Σκεφτόμουν την ιδέα αυτή χρόνια, αλλά δεν το είχα πει σε κανέναν διότι ήταν παράξενη και άβολη. Δεν ήμουν σίγουρη, μέχρι που ένας φίλος μου με παρακίνησε και του μίλησα για αυτό. Ο ενθουσιασμός του με ενθάρρυνε να σκεφτώ την πιθανότητα να το πάρω σοβαρά. Κατά τη διάρκεια ενός προγράμματος για νέες επιχειρηματικές ιδέες, όταν παρουσίασα πρώτη φορά το προϊόν, το έκανα με αριθμούς, στατιστικά και γεγονότα. Ήταν μια καταστροφή. Θυμάμαι ξεκάθαρα πολλά πρόσωπα στο δωμάτιο, να έχουν μείνει με ανοιχτό το στόμα, αλλά με την κακή έννοια. Η δημιουργία μιας εφεύρεσης καθαρισμού της ευαίσθητης περιοχής, μετά το σεξ, με στατιστικά στοιχεία ήταν προφανώς μια καταστροφική ιδέα. Έτσι κατάλαβα ότι πρέπει να αλλάξω την αφήγηση της ιστορίας του προϊόντος από στατιστικά, σε μια προσωπική ιστορία. Αυτή η ιδέα είναι που καθοδήγησε την επωνυμία και μας βοήθησε να εξασφαλίσουμε την πρώτη μας επένδυση», λέει η Τανγκ.

Εκείνη την εποχή, πολλά από τα μέλη της εταιρείας δεν καταλάβαιναν ποιο ήταν το προϊόν ή υπέθεταν ότι ήταν κάτι άλλο εντελώς διαφορετικό (ένα προϊόν για σκούπισμα, μια μηχανή αναρρόφησης;!). Αυτό την ώθησε να λειτουργήσει διαφορετικά από τα συνηθισμένα και αντί να βρει πρώτα την αγορά που ενδιαφέρεται για το προϊόν, αποφάσισε να το παράξει κατευθείαν. «Αποφάσισα να πάρω μια μεγάλη απόφαση να παραγγείλω 20.000 προϊόντα (το ελάχιστο!) Αυτό ήταν το 2019», προσθέτει χαμογελαστά.

Για την Τανγκ, το Awkward Essentials είναι μια εταιρεία που ειδικεύεται στις άβολες, δύσκολες, λιγότερο άνετες στιγμές μια γυναίκας. Το πιο διάσημο προϊόν της εταιρείας, είναι ένα σφουγγάρι ιατρικής ποιότητας που κατασκευάζεται για να απορροφά περίσσεια υγρού στον κόλπο μετά το σεξ. «Είμαι ενθουσιασμένη που δημιούργησα κάτι που τόσοι πολλοί κριτικοί έδωσαν μια τέλεια βαθμολογία 5 αστέρων, ισχυριζόμενοι ότι είναι ένα προϊόν που αλλάζει τη ζωή σου».

Open Image Modal
Awkward Essentials
AWKWARD ESSENTIALS

Τον περασμένο χρόνο, η εταιρεία έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξασφαλίζοντας εκατοντάδες κριτικές πέντε αστέρων, ενώ αναφέρθηκε στα κορυφαία μέσα ενημέρωσης και πρόσφατα στέφθηκε φιναλίστ στα Βραβεία για τους Ηγέτες του Μέλλοντος «Digiday 2021».

Σήμερα, η Awkward Essentials ανακοίνωσε το κλείσιμο ενός γύρου χρηματοδότησης ύψους 2,3 εκατομμυρίων δολαρίων (1.955.923 ευρώ) από την εταιρεία Unorthodox Ventures

Σαν αμερικανο - ασιάτισα, γυναίκα επιχειρηματίας, μπορεί να είναι δύσκολο να καινοτομήσεις σε έναν χώρο που μεταφέρει τα (αμήχανα) θέματα της κρεβατοκάμαρας σε αίθουσες συνεδριάσεων. Τα λεφτά που επενδύθηκαν στην γυναικεία επιχειρηματικότητα το 2020 αντιπροσώπευαν το 2,4% της συνολικής χρηματοδότησης των επιχειρήσεων. «Το να είμαι σε θέση να συνεργαστώ με μια ομάδα όπως η Unorthodox Ventures, η οποία όχι μόνο έχει την μεγαλύτερη εκπροσώπηση στους τομείς υγείας, αλλά εργάζεται και για την απενεχοποίηση αυτών των θεμάτων ταμπού, σημαίνει πολλά για μένα. 

Open Image Modal
Awkward Essentials
AWKWARD ESSENTIALS

Ωστόσο, δεν ήταν όλα εύκολα για την Τανγκ τα προηγούμενα χρόνια, επιχειρηματικά. Ενώ η βιομηχανία στο σύνολό της αναπτύσσεται και γίνεται πιο ανοιχτή στην ιδέα του σεξ και των πραγμάτων που κάποτε θεωρούνταν ταμπού, έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε. 

«Νομίζω ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για περαιτέρω εκπαίδευση - πολλές γυναίκες δεν καταλαβαίνουν το δικό τους σώμα, κάτι που δεν πρέπει να συμβαίνει. Εάν ο πολιτισμός μας ήταν πιο ειλικρινής και ανοιχτός σχετικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, θα υπήρχε καλύτερη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του σώματός μας, αλλά και των προϊόντων που μπορούν να προσφέρουν άνεση σε δυσάρεστες καταστάσεις», λέει η Τανγκ.

Με την αύξηση και του ηλεκτρονικού εμπορίου, υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες ενημέρωσης για την ύπαρξη εταιρειών που διευθύνονται από γυναίκες αλλά και για νέα προϊόντα. Περισσότερα κεφάλαια γίνονται «ανοιχτά» στη σεξουαλική υγεία / γυναικεία υγιεινή καθώς συνειδητοποιούν ότι χάνουν μια τεράστια ευκαιρία - σχεδόν όλοι κάνουν σεξ. Οι γυναίκες αποτελούν το μισό πληθυσμό. Καθώς το τοπίο μετατοπίζεται στη χρηματοδότηση περισσότερων γυναικών επιχειρηματιών, η δυναμική του κλάδου γίνεται πράγματι απεριόριστη.

Πηγή: Forbes